[ABK] TPS
to jak w takim razie zrobić adaptacje za pomocą VAGA przepustnicy w ABK 94 r . od A do Z wiemy juz ze odłaczanie klem w tym silniku nie pomaga więc co trzeba trzeba opiszmy to ta jak powinno by robi sie chaos .
Na wstepie wypadało by zaznaczyć ze auta z silnikiem ABK do 93 nie mają możliwości adaptacji przepustnycy przez VAG .Za to auta po 93 roku tak . Teraz niech ktoś opisze dla wszystkich jak to zrobić Za pomocą VAGA
Na wstepie wypadało by zaznaczyć ze auta z silnikiem ABK do 93 nie mają możliwości adaptacji przepustnycy przez VAG .Za to auta po 93 roku tak . Teraz niech ktoś opisze dla wszystkich jak to zrobić Za pomocą VAGA
ja od siebie moge dodac tylko tyle ze robi sie to w grupie 0 po wejsciu w bs przy właczonym zapłonie i owe nastawy sa nawet słyszalne ale jak juz wczesniej pisałem ciagle mam error wiec tego nie doswiadczyłem za którymś razem udało sie przy uruchomionym silniku i obroty wyraznie stabilniejsze po tym zabiegu wiec jak dla mnie było warto 8-)
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Ja przetłumaczyłem sobie za pomocą jakiegoś translatora to co zapodał czarekj i tak to wygląda.
[ Dodano: 2013-01-24, 17:26 ]
[ Dodano: 2013-01-24, 17:26 ]
na uruchomionym nie próbowałem ale przy okazji spróbuję.romeo pisze:za którymś razem udało sie przy uruchomionym silniku i obroty wyraznie stabilniejsze po tym zabiegu wiec jak dla mnie było warto
nio oki ale co dokladnie zrobiles bo w sumie wiemy tyle ze trzeba wejśc w basic setting i co wystarczy że właczymy mu nastawy , ta instrukcja jest na forum ale do ABT czy u nas tez to zadziałaromeo pisze:ja od siebie moge dodac tylko tyle ze robi sie to w grupie 0 po wejsciu w bs przy właczonym zapłonie i owe nastawy sa nawet słyszalne ale jak juz wczesniej pisałem ciagle mam error wiec tego nie doswiadczyłem za którymś razem udało sie przy uruchomionym silniku i obroty wyraznie stabilniejsze po tym zabiegu wiec jak dla mnie było warto 8-)
PieterB moje gratulacje, mogę powoli opuszczać forum, widzę że mam godnych nastepców.
Od modelu na 1994 rok tak właśnie wykunuje się adaptację.
Przy starszych modelach potrzebny jest woltomierz.
Oczywiście wątek dotyczy silnika ABK.
Obrazek który załączyłem również odnosi się do silnika ABK.
Podziękujcie koledze PieterB za przetłumaczenie, nie ma co więcej wyjaśniać.
Poprawna adaptację zalecam robić co jakiś czas bo po prostu elementy się zużywają (np. sonda).
Od modelu na 1994 rok tak właśnie wykunuje się adaptację.
Przy starszych modelach potrzebny jest woltomierz.
Oczywiście wątek dotyczy silnika ABK.
Obrazek który załączyłem również odnosi się do silnika ABK.
Podziękujcie koledze PieterB za przetłumaczenie, nie ma co więcej wyjaśniać.
Poprawna adaptację zalecam robić co jakiś czas bo po prostu elementy się zużywają (np. sonda).
Ostatnio zmieniony 25 sty 2013, 17:06 przez czarekj, łącznie zmieniany 1 raz.
czyli wychodzi na to ze taka adaptacje TPS-a czy tez przepustnicy jak kto woli to nazwać wykonuje sie tak jak w ABT kozystajac z basic setting grupe 00 i klikając GO . Jesli jest wszystko sprawne to w ten sposob komp zapisuje nastawy podstawowe jesli sie myle niech ktos mnie poprawi .Operacja możliwa gdy silnik ma temp 60 a najlepiej roboczą czyli 90*.
Pytanie sie nasówa jeszcze jedno jak to jest ze powinno sie wykonywać ta operacje na właczonym samym zapłonie a koledzy wyzej pisza ze udalo im sie na włączonym silniku
Pytanie sie nasówa jeszcze jedno jak to jest ze powinno sie wykonywać ta operacje na właczonym samym zapłonie a koledzy wyzej pisza ze udalo im sie na włączonym silniku
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
no nie opuszczaj nas, daleko jeszcze mi do Ciebie.czarekj pisze:PieterB moje gratulacje, mogę powoli opuszczać forum, widzę że mam godnych nastepców.
Jestem w trakcje tłumaczenia całej instrukcji ssp którą wysłałeś mi na pw, ale nie mogę jakoś skończyć bo brak czasu a i komp mi się wydymał.
[ Dodano: 2013-01-25, 17:10 ]
czarekj, a mógł byś mi powiedzieć czemu po wejściu w grupie 00 w basic settings pojawia mi się to okno które zapodałem na poprzedniej stronie :?:
Do opcji "nastaw podstawowych" powinno się przechodzić nie od razu po odpaleniu VAG a dopiero po "odwiedzeniu" zakładki "bloki pomiarowe" na kanale numer 0.czarekj, a mógł byś mi powiedzieć czemu po wejściu w grupie 00 w basic settings pojawia mi się to okno które zapodałem na poprzedniej stronie
Nie wiem , czy to na 100 % będzie przyczyną, ale ja tak robię.
Przy odczycie nastaw podstawowych na kanale 0 powinno pojawić się ok. 10 pół z cyframi z przedziału 0 - 255.
Jeżeli się pojawia to klikamy przejście w nastawy podstawowe i czekamy aż sterownik się zaadoptuje - czyli do momentu gdy liczby przestaną się zmieniać (nie dotyczy sondy lambda).
Silnik powinien pracować na wolnych obrotach już od pewnego czasu i musi być odpowiednio nagrzany jak to podaje SSP.
Nie może być żadnych błędów zapisanych w sterowniku.
Po wykasowaniu błędów trzeba ponownie uruchomić silnik by kolejna autodiagnoza nic nie wykazała, dopiero wtedy da się poprawnie to zaadaptować.
Wykasowanie błędów - to tylko wykasowanie z pamięci zapisu dla mechanika.
Sterownik faktycznie zauważy znikniecie przyczyny wystepowania błędu dopiero po ponownym uruchomieniu silnika.
W starszych autach niestety trzeba potencjometr TPS ustawić woltomierzem.
Ostatnio zmieniony 25 sty 2013, 20:22 przez czarekj, łącznie zmieniany 3 razy.
PieterB i jak udalo ci sie skomunikować ni niestety nie wogole nie odczytuje interfejs basic setting ani grupy 0 w meas block . po wpisaniu grupy 000 wyrzuca brak poloczenia albo zamyka m vaga auto zagrzane az za duzo bo w blokach pomiarowych wskazuje 98* i lipa no ale nie mozna sie spodziewac rewelacji od kabla za 55 zl
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
No wreszcie udało mi się wejść w BS, czy jakaś adaptacja się dokonała nie wiem jedynie co zauważyłem to lekkie szarpnięcie obrotami w momencie wchodzenia w BS i tylo.
screen poniżej
[ Dodano: 2013-01-31, 09:40 ]
screen poniżej
[ Dodano: 2013-01-31, 09:40 ]
a może to wina vag'a jestjabko_nb pisze:po wpisaniu grupy 000 wyrzuca brak poloczenia albo zamyka m vaga auto zagrzane az za duzo bo w blokach pomiarowych wskazuje 98*
mój też nie kosztował więciejjabko_nb pisze:lipa no ale nie mozna sie spodziewac rewelacji od kabla za 55 zl