Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABK] TPS

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
jabko_nb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 673
Rejestracja: 19 wrz 2008, 21:53
Lokalizacja: Kraków

Post autor: jabko_nb » 24 sty 2013, 11:26

to jak w takim razie zrobić adaptacje za pomocą VAGA przepustnicy w ABK 94 r . od A do Z wiemy juz ze odłaczanie klem w tym silniku nie pomaga więc co trzeba trzeba opiszmy to ta jak powinno by robi sie chaos .
Na wstepie wypadało by zaznaczyć ze auta z silnikiem ABK do 93 nie mają możliwości adaptacji przepustnycy przez VAG .Za to auta po 93 roku tak . Teraz niech ktoś opisze dla wszystkich jak to zrobić Za pomocą VAGA

Awatar użytkownika
romeo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 391
Rejestracja: 17 maja 2007, 11:20

Post autor: romeo » 24 sty 2013, 17:08

ja od siebie moge dodac tylko tyle ze robi sie to w grupie 0 po wejsciu w bs przy właczonym zapłonie i owe nastawy sa nawet słyszalne ale jak juz wczesniej pisałem ciagle mam error wiec tego nie doswiadczyłem :-/ za którymś razem udało sie przy uruchomionym silniku i obroty wyraznie stabilniejsze po tym zabiegu wiec jak dla mnie było warto 8-)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 24 sty 2013, 17:19

Ja przetłumaczyłem sobie za pomocą jakiegoś translatora to co zapodał czarekj i tak to wygląda.


Obrazek

[ Dodano: 2013-01-24, 17:26 ]
romeo pisze:za którymś razem udało sie przy uruchomionym silniku i obroty wyraznie stabilniejsze po tym zabiegu wiec jak dla mnie było warto
na uruchomionym nie próbowałem ale przy okazji spróbuję.

jabko_nb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 673
Rejestracja: 19 wrz 2008, 21:53
Lokalizacja: Kraków

Post autor: jabko_nb » 24 sty 2013, 21:00

romeo pisze:ja od siebie moge dodac tylko tyle ze robi sie to w grupie 0 po wejsciu w bs przy właczonym zapłonie i owe nastawy sa nawet słyszalne ale jak juz wczesniej pisałem ciagle mam error wiec tego nie doswiadczyłem :-/ za którymś razem udało sie przy uruchomionym silniku i obroty wyraznie stabilniejsze po tym zabiegu wiec jak dla mnie było warto 8-)
nio oki ale co dokladnie zrobiles bo w sumie wiemy tyle ze trzeba wejśc w basic setting i co wystarczy że właczymy mu nastawy , ta instrukcja jest na forum ale do ABT czy u nas tez to zadziała

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 25 sty 2013, 14:30

PieterB moje gratulacje, mogę powoli opuszczać forum, widzę że mam godnych nastepców.

Od modelu na 1994 rok tak właśnie wykunuje się adaptację.
Przy starszych modelach potrzebny jest woltomierz.
Oczywiście wątek dotyczy silnika ABK.
Obrazek który załączyłem również odnosi się do silnika ABK.
Podziękujcie koledze PieterB za przetłumaczenie, nie ma co więcej wyjaśniać.
Poprawna adaptację zalecam robić co jakiś czas bo po prostu elementy się zużywają (np. sonda).
Ostatnio zmieniony 25 sty 2013, 17:06 przez czarekj, łącznie zmieniany 1 raz.

jabko_nb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 673
Rejestracja: 19 wrz 2008, 21:53
Lokalizacja: Kraków

Post autor: jabko_nb » 25 sty 2013, 15:39

czyli wychodzi na to ze taka adaptacje TPS-a czy tez przepustnicy jak kto woli to nazwać wykonuje sie tak jak w ABT kozystajac z basic setting grupe 00 i klikając GO . Jesli jest wszystko sprawne to w ten sposob komp zapisuje nastawy podstawowe jesli sie myle niech ktos mnie poprawi .Operacja możliwa gdy silnik ma temp 60 a najlepiej roboczą czyli 90*.
Pytanie sie nasówa jeszcze jedno jak to jest ze powinno sie wykonywać ta operacje na właczonym samym zapłonie a koledzy wyzej pisza ze udalo im sie na włączonym silniku

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 25 sty 2013, 17:04

czarekj pisze:PieterB moje gratulacje, mogę powoli opuszczać forum, widzę że mam godnych nastepców.
no nie opuszczaj nas, daleko jeszcze mi do Ciebie.
Jestem w trakcje tłumaczenia całej instrukcji ssp którą wysłałeś mi na pw, ale nie mogę jakoś skończyć bo brak czasu a i komp mi się wydymał.

[ Dodano: 2013-01-25, 17:10 ]
czarekj, a mógł byś mi powiedzieć czemu po wejściu w grupie 00 w basic settings pojawia mi się to okno które zapodałem na poprzedniej stronie :?:

jabko_nb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 673
Rejestracja: 19 wrz 2008, 21:53
Lokalizacja: Kraków

Post autor: jabko_nb » 25 sty 2013, 19:40

PieterB podeślij mi tez to ssp jak mozesz

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 25 sty 2013, 20:11

czarekj, a mógł byś mi powiedzieć czemu po wejściu w grupie 00 w basic settings pojawia mi się to okno które zapodałem na poprzedniej stronie
Do opcji "nastaw podstawowych" powinno się przechodzić nie od razu po odpaleniu VAG a dopiero po "odwiedzeniu" zakładki "bloki pomiarowe" na kanale numer 0.
Nie wiem , czy to na 100 % będzie przyczyną, ale ja tak robię.

Przy odczycie nastaw podstawowych na kanale 0 powinno pojawić się ok. 10 pół z cyframi z przedziału 0 - 255.
Jeżeli się pojawia to klikamy przejście w nastawy podstawowe i czekamy aż sterownik się zaadoptuje - czyli do momentu gdy liczby przestaną się zmieniać (nie dotyczy sondy lambda).

Silnik powinien pracować na wolnych obrotach już od pewnego czasu i musi być odpowiednio nagrzany jak to podaje SSP.
Nie może być żadnych błędów zapisanych w sterowniku.
Po wykasowaniu błędów trzeba ponownie uruchomić silnik by kolejna autodiagnoza nic nie wykazała, dopiero wtedy da się poprawnie to zaadaptować.

Wykasowanie błędów - to tylko wykasowanie z pamięci zapisu dla mechanika.
Sterownik faktycznie zauważy znikniecie przyczyny wystepowania błędu dopiero po ponownym uruchomieniu silnika.

W starszych autach niestety trzeba potencjometr TPS ustawić woltomierzem.
Ostatnio zmieniony 25 sty 2013, 20:22 przez czarekj, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 25 sty 2013, 20:18

dzięki czarekj, będę jeszcze próbował o rezultatach poinformuję.

jabko_nb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 673
Rejestracja: 19 wrz 2008, 21:53
Lokalizacja: Kraków

Post autor: jabko_nb » 30 sty 2013, 21:48

PieterB i jak udalo ci sie skomunikować ni niestety nie wogole nie odczytuje interfejs basic setting ani grupy 0 w meas block . po wpisaniu grupy 000 wyrzuca brak poloczenia albo zamyka m vaga auto zagrzane az za duzo bo w blokach pomiarowych wskazuje 98* i lipa no ale nie mozna sie spodziewac rewelacji od kabla za 55 zl

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 31 sty 2013, 09:39

No wreszcie udało mi się wejść w BS, czy jakaś adaptacja się dokonała nie wiem jedynie co zauważyłem to lekkie szarpnięcie obrotami w momencie wchodzenia w BS i tylo.
screen poniżej
Obrazek

[ Dodano: 2013-01-31, 09:40 ]
jabko_nb pisze:po wpisaniu grupy 000 wyrzuca brak poloczenia albo zamyka m vaga auto zagrzane az za duzo bo w blokach pomiarowych wskazuje 98*
a może to wina vag'a jest
jabko_nb pisze:lipa no ale nie mozna sie spodziewac rewelacji od kabla za 55 zl
mój też nie kosztował więciej

jabko_nb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 673
Rejestracja: 19 wrz 2008, 21:53
Lokalizacja: Kraków

Post autor: jabko_nb » 31 sty 2013, 21:48

i jak efekt prac dalej bez zmían? czy cos zauwaźyles

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 31 sty 2013, 22:03

jabko_nb pisze:i jak efekt prac dalej bez zmían? czy cos zauwaźyles
na razie bez zmian, pojeżdżę trochę i zobaczymy.

jabko_nb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 673
Rejestracja: 19 wrz 2008, 21:53
Lokalizacja: Kraków

Post autor: jabko_nb » 01 lut 2013, 13:21

ja podmienilem sobie tpsa auto lepiej odpala aczkolwiek przy hamowaniu nie opadają mu odrazu obroty przy wcisnietym sprzęgle zatrzymują sie tak na 1300 i opadają

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl