Witam
Mam parę pytań odnośnie DEC 1
Mam wrzucony zestaw od Emanuela
Niestety nie montowałem go osobiście i nie mogę powiedzieć czy jest zrobione to do końca dobrze a nie mam dostępu do instrukcji bo została usunięta z neta
Auto odpala ale ewidentnie widać że brakuje troche mocy i śmierdzi strasznie paliwem w budzie nie przepala
Czujnik tem powietrza(może ktoś wie jaki model dorzucał emanuel do zestawu ) jest dołożony dodatkowy w miejsce starego wtrysku rozruchowego domyślam się że bez rezystora , czy taki rezystor będzie odpowiedni
allegro.pl/rezystor-metalizowany-mox-5w-...m-5-i7310544647.html
Czy dobrze zrozumiałem kalibracja czujników polega na przyłożeniu termometru do danego czujnika i odczytaniu z niego temp. np. 20sC później zobaczyć na okienku Intake Air temp jaka jest podana tam temperatura a na koniec znaleźć taką samą temp jak Intake w okienku Sensor calibration i zmienić ją na temp z termometru ?
Ile razy trzeba powtórzyć tą czynność ? dla każdej temp w zakresie od minusowych do +90 i skacząc o 10 stopni ?
Do pomiaru mogę użyć zwykłego termometru elektronicznego za 30 zl ? czy musi to być termometr wzorcowy tak jak pisze z Manualu ?
Trzecie pytanie AFR będę mierzył za pomoć Innovate LC-2 sondę wrzucić na miejsce lambdy czy w kacie wspawać gwint i wkręcić na czas pomiaru szerokopasmową a po regulacji zaślepić ? a może zrobić miejscu przed katem ?
Czwarte pytanie czy ktoś będzie miał trochę nerwów i pomoże w ogarnięciu mieszanki bo jestem kompletnie zielony a nie mogę znaleźć za granicą kogoś żeby mi z tym pomógł dlatego zdecydowałem się na zainwestowania w sondę i dokończenia tego samemu
5 Po kalibracji VSS/ABS np. jadąc 90 muszę odrazu importować ustawienie guzikiem Permament ? czy mogę spokojnie kalibrować dalej ?
6.Czy muszę przeprowadzić konwersację przepływomierza (MAF na MAP) ?
Pozdrawiam
[2,3 NG] EFI pare pytań :P
[2,3 NG] EFI pare pytań :P
Ostatnio zmieniony 17 cze 2018, 15:20 przez Boncza, łącznie zmieniany 1 raz.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Nie pamiętam jak w DECu ale w ECUmastrze jest pomocnik do kalibracji czujników wpisuje się jaki jest rezystor w dzielniku wybiera się typ czujnika (zwykle popularne są na liście) i już program sam wylicza jak czytać temperatury. Później się tym pobawię i dam kalibracje IATu pod ten czujnik z 1.8T który wskłada się zamiast rozruchowego.
[ Dodano: 2018-06-17, 15:51 ]
[ Dodano: 2018-06-17, 15:58 ]
Dobra spojrzałem w program i jak użyjesz rezystora 2.4kohm to tylko wybierasz rodzaj czujnika z listy. Do temperatury płynu pewnie będzie skalibrować, tylko muszę zmierzyć jaki rezystor jest w ECU aby to policzyć albo wziąć z przekładowego projektu.
Chyba nie, to służy do tego aby sterownik pamiętał twoje ustawienia po wyłączeniu zapłonu. Z tego co pamiętam przyciski save zapisują twoje ustawienia do pliku projektu. Więc przed rozłączeniem dobrze kliknąć wszystko aby przy następnym połączeniu nie krzyczało że to co masz w urządzeniu różni się od tego co masz w projekcie.Boncza pisze: 5 Po kalibracji VSS/ABS np. jadąc 90 muszę odrazu importować ustawienie guzikiem Permament ? czy mogę spokojnie kalibrować dalej ?
Chyba są jakieś gotowce, jak masz Baord Computer to możesz zrobić, będzie większa szansa że nie będzie pokazywał jakiegoś dziwnego spalania.Boncza pisze: 6.Czy muszę przeprowadzić konwersację przepływomierza (MAF na MAP) ?
[ Dodano: 2018-06-17, 15:51 ]
Aż tak dużego nie potrzebujesz do dzielnika napięcia czujnika temperatury i lepiej aby miał tolerancje bliżej 1% i 0,25Wata wystarczy, opór 2.4kOHM albo 1kohmBoncza pisze:czy taki rezystor będzie odpowiedni
allegro.pl/rezystor-metalizowany-mox-5w-...m-5-i7310544647.html
[ Dodano: 2018-06-17, 15:58 ]
Dobra spojrzałem w program i jak użyjesz rezystora 2.4kohm to tylko wybierasz rodzaj czujnika z listy. Do temperatury płynu pewnie będzie skalibrować, tylko muszę zmierzyć jaki rezystor jest w ECU aby to policzyć albo wziąć z przekładowego projektu.
Czyli jak wrzuce ten rezystor z linku który podałem to wybieram tylko z listy czujnik ?
Ale który tam są trzy dwa bosha i jeden ottomotive
U mnie jest wstawiony jakiś zwykły z allegro za 15 zł ...
co do gotowca ( chodziło ci chyba o projekt ) to mam ściągnięty ze strony ottomotive.pl do 2,3 NG
Tzn że nic nie zmieniać w tym gotowym projekcie kalibracji czujników itp ?
Skąd będę wiedział że w tym projekcie nie ma innego czujnika niż w moim aucie
Ale który tam są trzy dwa bosha i jeden ottomotive
U mnie jest wstawiony jakiś zwykły z allegro za 15 zł ...
co do gotowca ( chodziło ci chyba o projekt ) to mam ściągnięty ze strony ottomotive.pl do 2,3 NG
Tzn że nic nie zmieniać w tym gotowym projekcie kalibracji czujników itp ?
Skąd będę wiedział że w tym projekcie nie ma innego czujnika niż w moim aucie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
A sprawdzałeś jak ci pokazuje teraz temperatury?
A jak ktoś ci montował to powinieneś mieć ten rezystor zamontowany inaczej pokazywałby ci skrajny odczyt temperatury albo temperatura by skakała jeśli czujnik nie byłoby podłączony całkowicie.
Czujnik pewnie masz ten o numerze: 0280130085 zobacz w google grafika, że to pewnie ten sam: https://www.google.com/search?q=0280130085
Czujnik temperatury cieczy to też masz u siebie najpopularniejszego boscha. Najlepiej przeszczep z przykładowego projektu tylko dane czujników jeśli miałeś swój strojony.
A jak ktoś ci montował to powinieneś mieć ten rezystor zamontowany inaczej pokazywałby ci skrajny odczyt temperatury albo temperatura by skakała jeśli czujnik nie byłoby podłączony całkowicie.
Czujnik pewnie masz ten o numerze: 0280130085 zobacz w google grafika, że to pewnie ten sam: https://www.google.com/search?q=0280130085
Czujnik temperatury cieczy to też masz u siebie najpopularniejszego boscha. Najlepiej przeszczep z przykładowego projektu tylko dane czujników jeśli miałeś swój strojony.
Niestety nie mam jak tego sprawdzić
Auto stoi już 3 lata w PL ja za granicą
za półtora tygodnia będę w Polsce ale tylko na pare dni dlatego zbieram wszystkie info i co dla mnie nie jasne żeby to szybko zrobić i wrócić Audiolą za granice
Auto nie miało wgrywanej żadnej mapy tylko to co jest fabrycznie na urządzeniu
Raczej tego czujnika powietrza bosha co mi wysłałem to nie mam bo kosztuje on w geanicy 100 zł a z tego co się dowiedziałemn ten co ja mam to coś taniego za 15 zika będę w PL to sprawdzę
a co z miejscem montowania sondy szerokopasmowej ?
Można ją wkręcić na rurze przed katem ?
i co jeśli mam jakieś inne czujniki niż będą w programie
kalibracja bedzie wyglądać tak jak pisałem wczęsniej ? mogę użyć jakiegoś zwykłego termometru ?
Jak wygląda prawidłowy pomiar AFR ?
Sprawdza się go na wolnych obrotach czy na wciśniętym gazie do opory czy może edytuje się mapę po kolei każde obroty ?
Auto stoi już 3 lata w PL ja za granicą
za półtora tygodnia będę w Polsce ale tylko na pare dni dlatego zbieram wszystkie info i co dla mnie nie jasne żeby to szybko zrobić i wrócić Audiolą za granice
Auto nie miało wgrywanej żadnej mapy tylko to co jest fabrycznie na urządzeniu
Raczej tego czujnika powietrza bosha co mi wysłałem to nie mam bo kosztuje on w geanicy 100 zł a z tego co się dowiedziałemn ten co ja mam to coś taniego za 15 zika będę w PL to sprawdzę
a co z miejscem montowania sondy szerokopasmowej ?
Można ją wkręcić na rurze przed katem ?
i co jeśli mam jakieś inne czujniki niż będą w programie
kalibracja bedzie wyglądać tak jak pisałem wczęsniej ? mogę użyć jakiegoś zwykłego termometru ?
Jak wygląda prawidłowy pomiar AFR ?
Sprawdza się go na wolnych obrotach czy na wciśniętym gazie do opory czy może edytuje się mapę po kolei każde obroty ?
w koszalinie jest
masz 250 km stosunkowo nie dużo
https://kjetkillers.pl/pl/i/Nasze-punkt ... nerskie/13
masz 250 km stosunkowo nie dużo
https://kjetkillers.pl/pl/i/Nasze-punkt ... nerskie/13