Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2,3 NG] EFI pare pytań :P

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Boncza
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 03 paź 2012, 21:51

[2,3 NG] EFI pare pytań :P

Post autor: Boncza » 17 cze 2018, 14:49

Witam
Mam parę pytań odnośnie DEC 1
Mam wrzucony zestaw od Emanuela
Niestety nie montowałem go osobiście i nie mogę powiedzieć czy jest zrobione to do końca dobrze a nie mam dostępu do instrukcji bo została usunięta z neta :angry:
Auto odpala ale ewidentnie widać że brakuje troche mocy i śmierdzi strasznie paliwem w budzie nie przepala


Czujnik tem powietrza(może ktoś wie jaki model dorzucał emanuel do zestawu :P ) jest dołożony dodatkowy w miejsce starego wtrysku rozruchowego domyślam się że bez rezystora , czy taki rezystor będzie odpowiedni
allegro.pl/rezystor-metalizowany-mox-5w-...m-5-i7310544647.html

Czy dobrze zrozumiałem kalibracja czujników polega na przyłożeniu termometru do danego czujnika i odczytaniu z niego temp. np. 20sC później zobaczyć na okienku Intake Air temp jaka jest podana tam temperatura a na koniec znaleźć taką samą temp jak Intake w okienku Sensor calibration i zmienić ją na temp z termometru ?
Ile razy trzeba powtórzyć tą czynność ? dla każdej temp w zakresie od minusowych do +90 i skacząc o 10 stopni ?
Do pomiaru mogę użyć zwykłego termometru elektronicznego za 30 zl ? czy musi to być termometr wzorcowy tak jak pisze z Manualu ?

Trzecie pytanie AFR będę mierzył za pomoć Innovate LC-2 sondę wrzucić na miejsce lambdy czy w kacie wspawać gwint i wkręcić na czas pomiaru szerokopasmową a po regulacji zaślepić ? a może zrobić miejscu przed katem ?

Czwarte pytanie czy ktoś będzie miał trochę nerwów i pomoże w ogarnięciu mieszanki bo jestem kompletnie zielony a nie mogę znaleźć za granicą kogoś żeby mi z tym pomógł dlatego zdecydowałem się na zainwestowania w sondę i dokończenia tego samemu

5 Po kalibracji VSS/ABS np. jadąc 90 muszę odrazu importować ustawienie guzikiem Permament ? czy mogę spokojnie kalibrować dalej ?

6.Czy muszę przeprowadzić konwersację przepływomierza (MAF na MAP) ?

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 17 cze 2018, 15:20 przez Boncza, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5444
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 17 cze 2018, 15:07

Boncza, _uwaga

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4673
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 17 cze 2018, 15:58

Nie pamiętam jak w DECu ale w ECUmastrze jest pomocnik do kalibracji czujników wpisuje się jaki jest rezystor w dzielniku wybiera się typ czujnika (zwykle popularne są na liście) i już program sam wylicza jak czytać temperatury. Później się tym pobawię i dam kalibracje IATu pod ten czujnik z 1.8T który wskłada się zamiast rozruchowego.
Boncza pisze: 5 Po kalibracji VSS/ABS np. jadąc 90 muszę odrazu importować ustawienie guzikiem Permament ? czy mogę spokojnie kalibrować dalej ?
Chyba nie, to służy do tego aby sterownik pamiętał twoje ustawienia po wyłączeniu zapłonu. Z tego co pamiętam przyciski save zapisują twoje ustawienia do pliku projektu. Więc przed rozłączeniem dobrze kliknąć wszystko aby przy następnym połączeniu nie krzyczało że to co masz w urządzeniu różni się od tego co masz w projekcie.
Boncza pisze: 6.Czy muszę przeprowadzić konwersację przepływomierza (MAF na MAP) ?
Chyba są jakieś gotowce, jak masz Baord Computer to możesz zrobić, będzie większa szansa że nie będzie pokazywał jakiegoś dziwnego spalania.

[ Dodano: 2018-06-17, 15:51 ]
Boncza pisze:czy taki rezystor będzie odpowiedni
allegro.pl/rezystor-metalizowany-mox-5w-...m-5-i7310544647.html
Aż tak dużego nie potrzebujesz do dzielnika napięcia czujnika temperatury i lepiej aby miał tolerancje bliżej 1% i 0,25Wata wystarczy, opór 2.4kOHM albo 1kohm

[ Dodano: 2018-06-17, 15:58 ]
Dobra spojrzałem w program i jak użyjesz rezystora 2.4kohm to tylko wybierasz rodzaj czujnika z listy. Do temperatury płynu pewnie będzie skalibrować, tylko muszę zmierzyć jaki rezystor jest w ECU aby to policzyć albo wziąć z przekładowego projektu.

Awatar użytkownika
Boncza
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 03 paź 2012, 21:51

Post autor: Boncza » 17 cze 2018, 16:14

Czyli jak wrzuce ten rezystor z linku który podałem to wybieram tylko z listy czujnik ?
Ale który tam są trzy dwa bosha i jeden ottomotive

U mnie jest wstawiony jakiś zwykły z allegro za 15 zł ...

co do gotowca ( chodziło ci chyba o projekt ) to mam ściągnięty ze strony ottomotive.pl do 2,3 NG

Tzn że nic nie zmieniać w tym gotowym projekcie kalibracji czujników itp ?
Skąd będę wiedział że w tym projekcie nie ma innego czujnika niż w moim aucie :/

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4673
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 17 cze 2018, 17:46

A sprawdzałeś jak ci pokazuje teraz temperatury?

A jak ktoś ci montował to powinieneś mieć ten rezystor zamontowany inaczej pokazywałby ci skrajny odczyt temperatury albo temperatura by skakała jeśli czujnik nie byłoby podłączony całkowicie.
Czujnik pewnie masz ten o numerze: 0280130085 zobacz w google grafika, że to pewnie ten sam: https://www.google.com/search?q=0280130085
Czujnik temperatury cieczy to też masz u siebie najpopularniejszego boscha. Najlepiej przeszczep z przykładowego projektu tylko dane czujników jeśli miałeś swój strojony.

Awatar użytkownika
Boncza
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 03 paź 2012, 21:51

Post autor: Boncza » 17 cze 2018, 18:21

Niestety nie mam jak tego sprawdzić :/
Auto stoi już 3 lata w PL ja za granicą
za półtora tygodnia będę w Polsce ale tylko na pare dni dlatego zbieram wszystkie info i co dla mnie nie jasne żeby to szybko zrobić i wrócić Audiolą za granice :P

Auto nie miało wgrywanej żadnej mapy tylko to co jest fabrycznie na urządzeniu :/

Raczej tego czujnika powietrza bosha co mi wysłałem to nie mam bo kosztuje on w geanicy 100 zł a z tego co się dowiedziałemn ten co ja mam to coś taniego za 15 zika będę w PL to sprawdzę

a co z miejscem montowania sondy szerokopasmowej ?
Można ją wkręcić na rurze przed katem ?

i co jeśli mam jakieś inne czujniki niż będą w programie
kalibracja bedzie wyglądać tak jak pisałem wczęsniej ? mogę użyć jakiegoś zwykłego termometru ?

Jak wygląda prawidłowy pomiar AFR ?
Sprawdza się go na wolnych obrotach czy na wciśniętym gazie do opory czy może edytuje się mapę po kolei każde obroty ?

Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

Post autor: Dziki » 20 cze 2018, 11:04

oddaj do strojenia komuś kto się na tym zna piwoa80

adas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 11 paź 2016, 21:01

Post autor: adas123 » 30 lip 2018, 11:58

Witam
Podepne się pod temat żeby nie zakładać nowego.
Zna ktoś jakiegoś fachowca z Poznania i okolic który założy i wystroi mi kjet killera (efi)

Awatar użytkownika
Boncza
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 03 paź 2012, 21:51

Post autor: Boncza » 05 sie 2018, 18:38

w koszalinie jest
masz 250 km stosunkowo nie dużo
https://kjetkillers.pl/pl/i/Nasze-punkt ... nerskie/13

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga