Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z avant] trzęsienie kierownicy przy hamowaniu -

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 17 cze 2018, 07:09

h/k, moim zdaniem przetoczenie tarczy w takim przypadku nic nie da. Gdy tarcza jest już dość mocno przegrzana i się pokrzywiła to co da zebranie z niej troszkę - a no nic, bo ona nadal jest nierówno zahartowana i bicie będzie nadal. Przerabiałem to sam, dopiero wymiana na inne tarcze rozwiązała problem.
Przetaczanie zrozumiał bym w sytuacji gdy np no nie wiem, jakoś spuchła(o ile w ogóle o czymś taki można mówić) w jednym miejscu, no wtedy tak.

KamilJ.
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 29 maja 2011, 10:53
Lokalizacja: podlasie

Post autor: KamilJ. » 17 cze 2018, 10:54

h/k, mówiąc całe zawieszenie miałem na myśli wszystko to co może mieć związek z jakimikolwiek luzami zmieniających położenie koła. Sprężyny i amortyzatory zostały - moim zdaniem prawidłowo skręcone nie powodują przesunięć i zmian w położeniu koła. Oto elementy, które zostały wymienione:
- tuleje na wahaczach,
- sworznie wahaczy,
- poduszki z łożyskami kolumny mc pherson i śruby do nich(aby można było dobrze dokręcić trzpień amortyzatora w celu wyeliminowania jakichkolwiek stuków i dziwnych dzwięków bo stare były poomykane)
- końcówki drążków kierowniczych (drążki były ok)
- tuleje na saniach
- przy okazji gumy i łączniki stabilizatora

No i oczywiście trzeba obadać tarcze bo można kupić dziadostwo i pocieszyć sie z efektów do pierwszego hamowania przy deszczu. Ja dałem się namówić na takie bo majser takie zakłada i twierdzi że nie ma reklamacji. To był mój błąd że dałem się namówić. Komus może nie przeszkadza takie telepanie fajerą albo zwyczajnie nie ma zamiaru znowu inwestować w stare auto.

Ot to wszystko, i nie znam auta bardziej prostszego i tańszego w naprawie wymieniając nawet to wszystko, a dostęp do wszystkiego jak marzenie.

PieterB ma racje z przetaczaniem, ja nawet bym w jakiejkolwiek sytuacji nie przetaczał tarcz. To są na tyle dostępne części, że można wybrać odpowiednie i mieć spokój, a koszty podejrzewam niewiele wyzsze od przetaczania. A trzeba wziąć pod uwagę, że jeśli łatwo się pokrzywiły to i były łatwo wyprodukowane i z byle czego.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 17 cze 2018, 11:21

Jesli o tarcze chodzi , to zimmermanny są wporządku i śmiało mozna zakładać.

piter123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 21 gru 2014, 11:57

Post autor: piter123 » 17 cze 2018, 15:26

U siebie założyłem ATE wentylowane dałem 300zł ale mam spokój, klocki TRW i powiem tyle, hamują zajebiście, 20 tys nalotu i tarcze wyglądają jak nowe.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1064
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 19 cze 2018, 21:45

PieterB pisze:h/k, moim zdaniem przetoczenie tarczy w takim przypadku nic nie da. Gdy tarcza jest już dość mocno przegrzana i się pokrzywiła to co da zebranie z niej troszkę - a no nic, bo ona nadal jest nierówno zahartowana i bicie będzie nadal. Przerabiałem to sam, dopiero wymiana na inne tarcze rozwiązała problem.
Hmmmm sęk w tym, że zebrali mi z zapasem aż 0,5 mm. mysli_ A już przy pierwszym hamowaniu po przetoczeniu miałem takie same drgania jak teraz - lekko odczuwalne.
Co do luzów, to chyba się wycofam z tego zarzutu - no może raz na jakiś czas słychać jakieś plumkanie, ale mam jednak wrażenie, że to praca zawieszenia.

KamilJ., OK. Czyli wymieniłeś w zasadzie wszystkie ruchome elementy metalowo-gumowe.
KamilJ. pisze:Sprężyny i amortyzatory zostały - moim zdaniem prawidłowo skręcone nie powodują przesunięć i zmian w położeniu koła.
Nie, ale przy ruchu góra-dół wylatane teleskopy potrafią też sobie popukiwać. Znam taką sytuację z innego auta.
KamilJ. pisze:Ot to wszystko, i nie znam auta bardziej prostszego i tańszego w naprawie wymieniając nawet to wszystko, a dostęp do wszystkiego jak marzenie.
Masz na myśli cały typoszereg 80? Nooo Golfik III był nawet tańszy w kwestii cen części, ale za to komfort, jakość i korozja - nie ma co porównywać. :-)
KamilJ. pisze:To są na tyle dostępne części, że można wybrać odpowiednie i mieć spokój, a koszty podejrzewam niewiele wyzsze od przetaczania.
70 zł kosztowało mnie przetoczenie 2 szt. wentylowanych tarcz. Hella Pagid czy choćby TRW to impreza rzędu 280-300 zł.
KamilJ. pisze:A trzeba wziąć pod uwagę, że jeśli łatwo się pokrzywiły to i były łatwo wyprodukowane i z byle czego.
Tutaj akurat jestem w kropce, gdyż tylko lewa była krzywa. I nie wiem co z tym robić. bezradny_ W sumie co w tym zawieszeniu jest skomplikowanego? Pozostały mi w zasadzie do sprawdzenia: sworzeń wahacza, obie półosie z przegubami i tuleje wózka - chociaż te ostatnie chyba niedługo z marszu wymienię, bo swoje lata ma, uklepane pewnie są, prawie na bank jak założę nowe dobrej marki to się odczuje w środku na plus. okok Czy się mylę?

Jeszcze pytanie - czy też macie u siebie, że na podniesionym aucie luzują się mocowania kolumn i mają swobodę w gniazdach? Niby np. w Golfach i Astrach to normalne.

Dwie tarcze niby firmy Febi były prawie nowe jak kupowałem auto - czy jest opcja, że po prostu to totalna lewizna i ta jedna była z innej partii, zupełnie felerna?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl