Maglownica Audi
Opony samochodowe Audi 80
części samochodowe
Ubezpieczenie OC
opony i felgi
Tarcze, hamulce

[80 B4 ABT] Wymaina paska od pompy wspomagania.

Wszystko inne co nie pasuje do w/w kategori a jest związane z silnikami benzynowymi i LPG
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kuba1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 130
Rejestracja: 27 sty 2011, 20:33
Lokalizacja: Warszawa

[80 B4 ABT] Wymaina paska od pompy wspomagania.

Post autor: kuba1990 » 10 mar 2012, 19:35

Witam, czy ktoś z was wie jak można wymienić pasek który napędza pompę wodną i od wspomagania? Nie wiem gdzie mogę poluźnić żeby wyciągnąć stary, dzięki za pomoc.
Zawsze Audi!!!

Awatar użytkownika
ivaszko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 290
Rejestracja: 25 maja 2008, 00:17
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: ivaszko » 10 mar 2012, 21:00

od dołu pompa wspomagania napina pasek

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5255
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 10 mar 2012, 21:15

z tylu pompy 2 sruby na klucz 13 poluzowac i z dolu ta napinajaca 13 i 22 i powinna opasc pompa. Mozesz od razu ten 6PK wymienic.
1Z <Bosch> (Juz zakończył karierę dzięki Muniorowi)
Cichociemny Zetor
Jak B4 to tylko w TDI.
[ Avant TDI ] jako auto do codziennego użytkowania

Awatar użytkownika
jacekku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 333
Rejestracja: 17 gru 2009, 11:00
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: jacekku » 10 mar 2012, 21:51

Tak z tyłu pompy wspomagania jest śruba która to trzyma musisz podejść jakim kluczem nasadowym 13-stka

Awatar użytkownika
kuba1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 130
Rejestracja: 27 sty 2011, 20:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kuba1990 » 11 mar 2012, 11:15

Dobra Panowie dzięki za pomoc w tygodniu się za to zabiorę, a puki co to klikam Wam "pomógł" ;-)
Zawsze Audi!!!

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5255
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 11 mar 2012, 11:37

Nic trudnego. Ja tydzien temu wymienialem oba paski. Nic na sile. Z tylu pompy musisz zajrzec dobrze i kluczem nasadowym 13 poluzowac 2 sruby a te nizej sa widoczne. Jak wszystko poluzujesz pompa sama opadnie.
1Z <Bosch> (Juz zakończył karierę dzięki Muniorowi)
Cichociemny Zetor
Jak B4 to tylko w TDI.
[ Avant TDI ] jako auto do codziennego użytkowania

Awatar użytkownika
kuba1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 130
Rejestracja: 27 sty 2011, 20:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kuba1990 » 15 mar 2012, 10:48

Przyznam, że tylko dziś zerknąłem jak się dostać żeby wymienić pasek, i z góry chyba się nie da? chyba na kanał muszę, podpowiedzcie.dzięki.

[ Dodano: 2012-04-05, 07:37 ]
Wymieniłem sobie pasek od wspomagania i alternatora, ale musiałem wjechać na kanał żeby było to możliwe, dzięki za info koledzy.
Zawsze Audi!!!

sadusiek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 28 lut 2012, 18:22
Lokalizacja: trsp

Post autor: sadusiek » 25 wrz 2012, 16:53

Witam! Odgrzewam temat: na kanał wygodniej, z gleby (od dołu) próbowałem i trudny dostęp.
Dzwonie do Was w takiej spr. chciałem naciągnąć pasek pompy wspomagania; poluzowałem (ba; wykręciłem!) śrubę z ząbkami i kontrującą od dołu pompy, poluzowałem szpilkę nad pompą, jednak dopatrzyłem się za pompą tylko takiej wygiętej łapy, co to pompę trzyma na miskę olejową czy coś w tę stronę, i poluzowałem właśnie te dwie śruby 13. Przypuszczam że jestem ślepy iż żadnej innej nie widziałem aby poluzować pompę. Tym samym pasek naciągnąłem wkładając dwie podkładki pomiędzy tę łapę co to na korpus silnika zza pompy idzie a sam silnik, co mi obniżyło pompę i naciągnęło pasek. Wiem że nie profesjonalnie. Szukałem czegoś gdzie by można odkręcić pompę od tej łapy, ale albo tam nic takiego nie ma, albo mam głowę za dużą i nie mogłem wystarczająco zaglądnąć. Szepnijcie dobrym słowem.

Na dniach sprawdziłem temat zaglądając od dołu z kanału. Pompa wspomagania trzyma się za tą łapę co to na blok idzie o której pisałem na takie ładne dwie śruby. Po ich odkontrowaniu wszystko poezja, tylko się nie lenić i z lustereczkiem zaglądnąć. Pozdrawiam.

mateoryt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 26 wrz 2012, 12:26
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mateoryt » 27 sie 2014, 19:42

Witam. Dodam swoje trzy grosze i spróbuję zebrać różne uwagi dla tych, którzy zabawę z paskiem i pompami mają wciąż przed sobą. Ja już szczęśliwie przez to przebrnąłem.
Da się spokojnie wymienić/naciągnąć pasek napędzający pompę wspomagania i pompę wody od góry. Wymieniałem ostatnio pompę wody i pasek musiałem ściągnąć - wszystkie prace wykonywałem od góry, nie mam kanału, ani nie właziłem pod samochód.

1 sposób
Udało mi się ściągnąć pasek razem z kołem pasowym pompy wody (odkręcić 3 śruby inbus 6mm mocujące koło pasowe i lekko nim poruszając ściągnąć z pompy, pasek gotowy do zdjęcia; żeby móc w miarę wygodnie przyłożyć się do tego koła pasowego wymontowałem z samochodu wentylatory chłodnicy, dzięki temu zyskałem dużo miejsca na klucze i łapy). Pompy wspomagania przy tym w ogóle nie dotykałem. Przy montażu powrotnym, założyłem pasek na koła pasowe od pompy wspomagania i wału korbowego, następnie na koło pasowe pompy wody trzymane w rękach i podnosząc koło do góry naciągając pasek byłem w stanie trafić w odpowiednie miejsca, tak żeby z powrotem koło do pompy wody przykręcić. Napięcie paska w takiej sytuacji powinno być takie samo, jak przed demontażem. Czyli jeśli wcześniej było dobrze, to po wymianie też.

2 sposób
Jako że miałem wymontowaną całą pompę wody i dostęp do pompy wspomagania od góry wydawałoby się idealny, zamiast złożyć wszystko do kupy i cieszyć się jazdą jeszcze tego samego dnia, górę wzięła chęć edukacji i znalezienie odpowiedzi na pytanie: a jak wymienić ten pasek przy drodze, gdy dokona żywota w czasie jazdy? No i zacząłem kombinować przy pompie wspomagania, bo to poprzez nią reguluje się naciąg paska. Co z tego kombinowania wynikło?
Żeby móc spokojnie regulować położenie pompy wspomagania, wychodzi mi, że trzeba poluzować 5 śrub (klucz 13). Pierwsze dwie są poniżej pompy wspomagania, od przodu. Jednej towarzyszy duża śruba 22 z zębami, druga jest trochę poniżej. Trzecia to długa szpilka nad pompą wspomagania, przechodząca przez element zasłaniający pompę wody. Czwarta i piąta są za pompą, dobrze schowane, więc najpierw trzeba je namierzyć lusterkiem, a później celować kluczem. Czwarta jest tuż obok mocowania górnego przewodu płynu wspomagania, a piątą widać pod dolnym wężem idącym od chłodnicy do termostatu. Te dwie z tyłu udało mi się ruszyć nasadką 13 na pokrętle 1/2" bez przedłużki, więc jakoś idzie ten klucz tam zapakować, choć na pierwszy rzut oka wydaje się to karkołomne. Mając poluzowane wszystkie te śruby, dopiero teraz można wziąć klucz 22 i kręcić dużą zębatą śrubą. Ja pokręciłem nią trochę wcześniej, jak jeszcze trzymały tyle śruby no i trochę szkoda teraz zębów na śrubie i szynie zębatej. Przez to naciąg paska może nie trzymać, bo zjechane zęby się nie blokują prawidłowo. Więc tak jak kolega powyżej pisał &#8211; nic na siłę.


Jeszcze jedna uwaga &#8211; podchodząc do jakiejkolwiek śruby, która może być zapieczona albo jest w tak trudnodostępnym miejscu, że jej wyciąganie w razie urwania będzie przerąbane (jak te na tyłach pompy wspomagania) dobrze jest potraktować je odrdzewiaczem. Kupiłem neutralizator rdzy w markecie budowlanym (ale nie WD-40, bo ten, jak piszą, ma czyścić, smarować, odrdzewiać i jeszcze pięć innych rzeczy, więc w końcu nie wiem czy choć jedną rzecz robi dobrze&#8230;) i efekt jest taki, że wszystkie śruby puściły bez zbędnego napinania się i sapania. Z tego co niektórzy forumowicze pisali, to przy pompie wody udało im się pourywać 6 śrub na 10, a mnie z pomocą tego środka nie udało się urwać ani jednej, mimo że to była moja pierwsza tego rodzaju samodzielna naprawa, więc radzę nie żałować 25 zł na odrdzewiacz. Pomaga.

Pozdrawiam serdecznie i życzę udanych napraw

las12
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 84
Rejestracja: 04 sie 2017, 17:10
Imię: Grzegorz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT+lpg
Lokalizacja: Łabowa

Post autor: las12 » 20 cze 2018, 17:57

Ktore panowie z tyłu pompy ? Jakiechs zdjęcie?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


Akumulatory samochodowe Audi 80 Ubezpieczenie OC
hamulce