Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Brak ładowania

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
burdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 28 sie 2009, 11:54
Lokalizacja: Katowice

[B4 1.9 1Z] Brak ładowania

Post autor: burdi » 14 cze 2018, 21:13

Witam.
Mam nadzieję, że miejsce na temat jest odpowiednie.
Wiem, że temat był już wałkowany, ale wydaje mi się, ze moja sytuacja jest trochę inna.

Podczas jazdy zaczęła żarzyć się kontrolka ładowania, a razem z nią pulsować 2 kontrolki od płynów.
Sugeruje to problem z ładowaniem.
Po zatrzymaniu samochodu i odpaleniu ponownie problem zniknął.
Pojawił się znowu dziś, a teraz znów wszystko jest OK.
W tej sytuacji brak jest ładowania na akumulatorze.

Zauważyłem też, że sporadycznie zdarza się, że po przekręceniu kluczyka nie zapala się kontrolka ładowania. Po odpaleniu ładowanie jest.
Gaszę silnik, kontrolka się zapala. Odpalam silnik i wszystko działa.

Alternator trochę ponad rok temu był regenerowany.
Wymieniony został także cały napinacz ( w tym roku), oraz pasek.
Gdy wszystko działa napięcie ładowania wynosi 14,3V.

Gdzie mogę szukać ewentualnej przyczyny?
Z góry dziękuję za sugestie.

Awatar użytkownika
jasny93
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 04 paź 2015, 20:03
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: jasny93 » 23 cze 2018, 22:03

Wygląda na to że alternator leci w kulki, kiedyś przerabialem taki temat co prawda w Polo starym ale podobnie było i winowajca okazał się regulator napięcia. Mimo że altek po regeneracji i regulator nowy to nieraz kontrolka się żarzyła, to samo było na drugim nowym regulatorze napięcia i wtedy zglupialem, no ale założyłem 3 innej firmy i wszystkie objawy ustały

Awatar użytkownika
krisf1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 13 lip 2012, 00:19
Lokalizacja: Kłodzko/Dolnośląskie

Post autor: krisf1 » 23 cze 2018, 22:27

Sprawdź jaki masz regulator zamontowany. Jeżeli chiński zamiennik to jest duża szansa że może on być przyczyną. Wystarczy odkręcić kabel od alternatora, po wcześniejszym odłączeniu aku i odkręcić plastikowy koszyk pod którym się on znajduje. W oryginalnym często wystarczy wymienić szczotki, które oryginalne są bardzo tanie. Pozatym można też zerknąć na pierścień na wirniku, może jest już znacznie wytarty.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl