[B3 1.8 PM] Szarpanie podczas dodawania lub puszczania gazu
A taki by się nie nadał? http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7404845720
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Sprawdził bym jeszcze przewody i wtyczki czy nie ma uszkodzenia gdzieś bo możesz kupić drugi a problem będzie nadal.
to do abk i jemu podobnychciemny11 pisze:A taki by się nie nadał? http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7404845720
Sprawdze jeszcze kostki. Kolejnym błędem jest 2413, coś chyba ze spalinami ale moze dlatego że po skasowaniu błędów jedzilem tylko na gazie. Odkryłem w międzyczasie że moj samochód strasznie sie dusi na benzynie. To znaczy jak jest zimny to po przełączeniu na benzyne i puszczeniu gazu od razu gaśnie. Gdy juz jednak nie zgaśnie to bardzo sie dławi, mianowicie czasami utrzymuje tylko 500 obrotów a gdy wcisne pedał gazu do podłogi to przez 2 sekundy sie dusi i słychać tylko jak zasysa powietrze a obroty w ogóle nie rosną
A teraz zrobiłem tak że odłączyłem akumulator na jakis czas, pojeździłem tylko i wyłącznie na benzynie z 10 minut i jedyny kod jaki mi pokazało to 2342. No więc kolejny raz odczytam po kilku dniach.
[ Dodano: 2018-07-04, 17:05 ]
Sprawdziłem jeszcze raz błędy i wyskoczyły tylko 2342 i 2413 czyli tak jakby sprzeczne troche. Nic nie dotykałem od tamtej pory do dziś, nie kasowałem, nie odłączałem akumulatora a błędy wybłyskalem jak wrocilem z pracy (16km). Jak widać nie ma już błędu z tps'em. Moze przeczyszczenie kostki pomogło albo poprostu może kiedyś odłączyłem tą kostke jak silnik chodził i stąd ten błąd. Problem szarpania jednak nadal występuje . Zastanawia mnie też skąd te dwa sprzeczne błędy. Może z emulatorem sondy cos nie tak
[ Dodano: 2018-07-04, 17:05 ]
Sprawdziłem jeszcze raz błędy i wyskoczyły tylko 2342 i 2413 czyli tak jakby sprzeczne troche. Nic nie dotykałem od tamtej pory do dziś, nie kasowałem, nie odłączałem akumulatora a błędy wybłyskalem jak wrocilem z pracy (16km). Jak widać nie ma już błędu z tps'em. Moze przeczyszczenie kostki pomogło albo poprostu może kiedyś odłączyłem tą kostke jak silnik chodził i stąd ten błąd. Problem szarpania jednak nadal występuje . Zastanawia mnie też skąd te dwa sprzeczne błędy. Może z emulatorem sondy cos nie tak
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Nie mi się pochszaniło tak sprawdzam bo myślałem że 2342 to obwód grzałki. A to że sonda nie pracuje. Te dwa błędy są powiązane 2413 że nie można zrobić adaptacji z powodu że sonda martwa... Jedyne pewne że tps znikł. Tych dwóch błędów się nie pozbędziesz mając LPG. Chyba że dasz emulator na sygnał a to znowu schrzani mapy..
Skoro komputer nic ciekawego nie pokazuje to zostaje zapłon do sprawdzenia. Uład NW, bo jak sie domyślam na LPG też szarpie?
Skoro komputer nic ciekawego nie pokazuje to zostaje zapłon do sprawdzenia. Uład NW, bo jak sie domyślam na LPG też szarpie?
To ja już nie rozumiem do czego służy emulator sondy lambda. Myślałem że do tego aby oszukać komputer że pracuje na benzynie i do ustalania skladu mieszanki dla gazu poprzez silnik krokowy. Skąd więc takie błędy jeśli sonda lambda działa poprawnie (mam nadzieje) a ecu dostaje od niej sygnał. Myślałem że właśnie poprzez zastosowanie emulatora nie powinno byc błędów.
A z zapłonem będę kombinował. Może zaczne od wymiany świec a potem podjade do warsztatu zeby mi wyregulowali poprawnie kąt
A z zapłonem będę kombinował. Może zaczne od wymiany świec a potem podjade do warsztatu zeby mi wyregulowali poprawnie kąt
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
To już zadanie dla sterownika gazu (który prawie zawsze i tak ma wbudowany emulator). Bo występują też emulatory bez sterownika silniczka krokowego do instalacji I generacji.ciemny11 pisze:i do ustalania skladu mieszanki dla gazu poprzez silnik krokowy.
Emulator chyba przydaje się tylko do ustawienia sygnału sondy do masy w mono wtryskach, bo chyba już w latach 90' nie było samochodu, który dałby się nabrać na przebieg sygnału sondy z emulatora przez dłuższy czas. A nawet jak się zabierze jak np. monowtryski to źle się zacznie adaptować.
Są też emulatory, które działają bo np. sprawdzają korekty przez OBD i tak podają oszukany sygnał sondy aby korekty stały w miejscu.