Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 PM] Szarpanie podczas dodawania lub puszczania gazu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 27 cze 2018, 15:18

Raczej nowy nie kupisz ani też nie naprawisz, musisz sie posiłkowac używkami a nóż się trafi tylko koniecznie od PM B3 ewentualnie B4 ABT ale tylko poczatek produkcji 91-92, Sprawdź też LPG bo to może być jego wina.

ciemny11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 29 mar 2017, 21:12

Post autor: ciemny11 » 27 cze 2018, 15:44


Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 27 cze 2018, 15:48

Ty masz wbudowany w przepustnicę i tu właśnie jest problem z dostępnością bo nowe kosztują 1500zł

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 27 cze 2018, 16:29

Sprawdził bym jeszcze przewody i wtyczki czy nie ma uszkodzenia gdzieś bo możesz kupić drugi a problem będzie nadal.
ciemny11 pisze:A taki by się nie nadał? http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7404845720
to do abk i jemu podobnych ;-)

ciemny11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 29 mar 2017, 21:12

Post autor: ciemny11 » 27 cze 2018, 17:14

Sprawdze jeszcze kostki. Kolejnym błędem jest 2413, coś chyba ze spalinami ale moze dlatego że po skasowaniu błędów jedzilem tylko na gazie. Odkryłem w międzyczasie że moj samochód strasznie sie dusi na benzynie. To znaczy jak jest zimny to po przełączeniu na benzyne i puszczeniu gazu od razu gaśnie. Gdy juz jednak nie zgaśnie to bardzo sie dławi, mianowicie czasami utrzymuje tylko 500 obrotów a gdy wcisne pedał gazu do podłogi to przez 2 sekundy sie dusi i słychać tylko jak zasysa powietrze a obroty w ogóle nie rosną

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 27 cze 2018, 17:20

ubogo panie

ciemny11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 29 mar 2017, 21:12

Post autor: ciemny11 » 27 cze 2018, 17:24

No właśnie, ubogo, co z tym zrobic?. Przeczyscilem tą kostne od tpsa, wydawała sie niby czysta ale jednak skrobnąłem i teraz na benzynie niby jest ok... Znaczy nie dławi sie..

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 27 cze 2018, 17:31

ciemny11 pisze:No właśnie, ubogo, co z tym zrobic?.
a tu już nie pomogę, najpierw trzeba zlokalizować dlaczego jest ubogo a wówczas być może coś da się z tym zrobić.

ciemny11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 29 mar 2017, 21:12

Post autor: ciemny11 » 27 cze 2018, 17:39

Skasowałem błędy znów i bez jazdy probnej niestety, bez lpg, odpalony na benzynie i pogazowany chwile wywaliło dodatkowo 2121 i 2342 czyli wyłącznik biegu jałowego i sonda lambda

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 27 cze 2018, 18:10

Nie jest mozliwe bys miał 2342. Albo zle odczytujesz albo przez kombinowanie już bzdury pokazuje. Zasada w kodach migowych jest prosta odczytujesz raz pożniej drugi raz po iluś tam dniach nigdy po kasowaniu.

ciemny11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 29 mar 2017, 21:12

Post autor: ciemny11 » 04 lip 2018, 17:05

A teraz zrobiłem tak że odłączyłem akumulator na jakis czas, pojeździłem tylko i wyłącznie na benzynie z 10 minut i jedyny kod jaki mi pokazało to 2342. No więc kolejny raz odczytam po kilku dniach.

[ Dodano: 2018-07-04, 17:05 ]
Sprawdziłem jeszcze raz błędy i wyskoczyły tylko 2342 i 2413 czyli tak jakby sprzeczne troche. Nic nie dotykałem od tamtej pory do dziś, nie kasowałem, nie odłączałem akumulatora a błędy wybłyskalem jak wrocilem z pracy (16km). Jak widać nie ma już błędu z tps'em. Moze przeczyszczenie kostki pomogło albo poprostu może kiedyś odłączyłem tą kostke jak silnik chodził i stąd ten błąd. Problem szarpania jednak nadal występuje :/. Zastanawia mnie też skąd te dwa sprzeczne błędy. Może z emulatorem sondy cos nie tak

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 04 lip 2018, 17:25

Nie mi się pochszaniło tak sprawdzam bo myślałem że 2342 to obwód grzałki. A to że sonda nie pracuje. Te dwa błędy są powiązane 2413 że nie można zrobić adaptacji z powodu że sonda martwa... Jedyne pewne że tps znikł. Tych dwóch błędów się nie pozbędziesz mając LPG. Chyba że dasz emulator na sygnał a to znowu schrzani mapy..

Skoro komputer nic ciekawego nie pokazuje to zostaje zapłon do sprawdzenia. Uład NW, bo jak sie domyślam na LPG też szarpie?

ciemny11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 29 mar 2017, 21:12

Post autor: ciemny11 » 04 lip 2018, 18:14

To ja już nie rozumiem do czego służy emulator sondy lambda. Myślałem że do tego aby oszukać komputer że pracuje na benzynie i do ustalania skladu mieszanki dla gazu poprzez silnik krokowy. Skąd więc takie błędy jeśli sonda lambda działa poprawnie (mam nadzieje) a ecu dostaje od niej sygnał. Myślałem że właśnie poprzez zastosowanie emulatora nie powinno byc błędów.
A z zapłonem będę kombinował. Może zaczne od wymiany świec a potem podjade do warsztatu zeby mi wyregulowali poprawnie kąt

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 04 lip 2018, 23:02

ciemny11 pisze:i do ustalania skladu mieszanki dla gazu poprzez silnik krokowy.
To już zadanie dla sterownika gazu (który prawie zawsze i tak ma wbudowany emulator). Bo występują też emulatory bez sterownika silniczka krokowego do instalacji I generacji.

Emulator chyba przydaje się tylko do ustawienia sygnału sondy do masy w mono wtryskach, bo chyba już w latach 90' nie było samochodu, który dałby się nabrać na przebieg sygnału sondy z emulatora przez dłuższy czas. A nawet jak się zabierze jak np. monowtryski to źle się zacznie adaptować.

Są też emulatory, które działają bo np. sprawdzają korekty przez OBD i tak podają oszukany sygnał sondy aby korekty stały w miejscu.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 04 lip 2018, 23:22

ciemny11 pisze:Myślałem że właśnie poprzez zastosowanie emulatora nie powinno byc błędów.
Teoretycznie nie powinno. Praktycznie to nie pozwalasz zrobić sterownikowi adaptacji dawki..

Za mało danych co do instalacji LPG by powiedzieć więcej. Jaki jak podłączona jak skonfigurowana.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl