[C4 ABK LPG] Problem z jałowymi
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
szkoda że 5 grupy nie ma
hmm,wygląda ja kby przepustnica nie była jeszcze w pełni dobrze ustawiona.
W przepływce nikt nie grzebał?
hmm,wygląda ja kby przepustnica nie była jeszcze w pełni dobrze ustawiona.
W przepływce nikt nie grzebał?
rzadko tak bywa bo zwykle jest ciut więcej np 10Bahir pisze:Czy to normalne, że trzecia kolumna w szóstej grupie wskazuje cały czas 0?
nie do końca, bo niby mieści się w normie ale lepiej jak jest ciut wyżej np 15-20%Bahir pisze: Oraz interesuje mnie prawidłowe wychylenie zaworu regulatora biegu jałowego. U mnie wynosi od 4-6%.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Jarewa, i tak i nie. No fakt 1,5 to już najniżej jak może być ale widywałem takie coś i auta chodziły ok bo optimum to 2 ms bo 2,5 to już sporo.
Chodź widać że ecu wzbogaca ale, może dlatego że wskazania przepywki są na poziomie 20% a to sporo w porównaniu do 1,5 ms wtrysku bo przy tym wskazaniu powinno być jak piszesz 2-2,5 ms.
Widać że kolega ma jeden z najnowszych softów a z tego co zauważyłem na każdym jest inaczej i nie mam pojęcia dlaczego tak jest.
ps ja bez problemu schodzę do tego czasu 1,5 ms (dodam że auto normalnie jedzie możę troszkę bardziej mułowate) ale wskazanie przepływki będzie na pozimoie 11% a nie 20%.
ps2 a czy kolega nie ma aby błędy 00537?
Chodź widać że ecu wzbogaca ale, może dlatego że wskazania przepywki są na poziomie 20% a to sporo w porównaniu do 1,5 ms wtrysku bo przy tym wskazaniu powinno być jak piszesz 2-2,5 ms.
Widać że kolega ma jeden z najnowszych softów a z tego co zauważyłem na każdym jest inaczej i nie mam pojęcia dlaczego tak jest.
ps ja bez problemu schodzę do tego czasu 1,5 ms (dodam że auto normalnie jedzie możę troszkę bardziej mułowate) ale wskazanie przepływki będzie na pozimoie 11% a nie 20%.
ps2 a czy kolega nie ma aby błędy 00537?
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
No jak silnik dobrze pracuje i jeździ to 1,5 nie jest przeszkodą gdyby miał rozgrzany powyżej 100stC to bym się nie dziwił że tak nisko zeszło. Ale ma problemy z jazdą jak i z silnikiem na jałowym wiec bym się tym zainteresował bo te 1,5 to minimum i właśnie może walić tym błędem co piszesz bo to już poza granicą tylko ten błąd nie wywali odrazu a po jeździe na Pb i to w odległym czasie.
No ale narazie czekam na ten test by potwierdził czy przepustnica dobrze ustawiona. Bo oczywiście kręcił śrubka którą nie powinien.
I nie podoba mi się grupa 001 system binarny silnik nie przechodzi w tryb idlle. Tak jakby nie zrobiono adaptacji przepustnicy. Bo jak się nie mylę powinno być 0110000 to status kiedy sterownik przejmuje kontrolę nad jałowym biegiem.
No ale narazie czekam na ten test by potwierdził czy przepustnica dobrze ustawiona. Bo oczywiście kręcił śrubka którą nie powinien.
I nie podoba mi się grupa 001 system binarny silnik nie przechodzi w tryb idlle. Tak jakby nie zrobiono adaptacji przepustnicy. Bo jak się nie mylę powinno być 0110000 to status kiedy sterownik przejmuje kontrolę nad jałowym biegiem.
Po odpięciu wtyczki samochód po prostu podniósł obroty o jakieś 200. Nie było żadnego szarpnięcia ani nic. Po przegazowaniu utrzymywały się na jakichś 1100-1200 i po chwili powoli opadały na 900-950.Jarewa pisze:Odepnij zawór biegu jałowego i powiedz ile masz obrotów.
Możliwe, niepotrzebnie kręciłem tą śrubką chociaż znak zalakowania był już zerwany wcześniej więc prawdopodobnie było już przy tym kombinowane. W C4 jest w niej taki włącznik dający sygnał 0-1 do ECU. Przy pewnym uchyleniu pazur wciska go i prawdopodobnie daje on sygnał aby przejść w tryb jałowych obrotów. Rozbierałem tę przepustnicę i wiem jak to wygląda ale nie jestem pewny na jakiej zasadzie działa i to tylko przypuszczenia. Obok mam też starszą wersję, podstawowa różnica to brak przycisku a więc dodatkowej wtyczki, oraz cienkiej rurki wychodzącej z mniejszej klapki przepustnicy.PieterB pisze:hmm,wygląda ja kby przepustnica nie była jeszcze w pełni dobrze ustawiona.
NiePieterB pisze:W przepływce nikt nie grzebał?
Nigdy nie byłem w stanie wejść w 5 grupę. Zawsze crashuje mi program. Próbowałem na dwóch różnych vagach i vcdsie - wszędzie to samo. Czy może być to wina ECU? Mam drugie w garażu więc mogę podmienić jednak nie wiem jak będzie wyglądała sprawa z immo bo z tego co pamiętam to nie mogłem go na drugim ECU uruchomić, paliła się lampka od immo.PieterB pisze:szkoda że 5 grupy nie ma
Nie. Jedyny błąd to 533.PieterB pisze:ps2 a czy kolega nie ma aby błędy 00537?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Witam
Zestaw kopułka z palcem marki Beru zakupione i zamontowane. Świeca na 1 cylindrze wykręcona dla przykładu - wygląda dobrze. Przy okazji wyrzuciłem blachy z fajek świec oraz z kopułki zdjęto czarną osłonę ekranującą - czy akurat to coś zmienia to nie mam pojęcia. Wszelkie te moje objawy, o których pisałem:
Niestety, mała dziura w obrotach przy bardzo lekkim, stopniowym dodawaniu gazu nadal pozostała i szczerze mówiąc już sam nie wiem czy to ruszać czy nie. Może trzeba lekko śrubę przepustnicy ruszyć i nią ustawić TPS na to zalecane napięcie (bodajże poniżej 1V)? Albo spróbować zrobić adaptację VAGiem, o ile u mnie już się da? Ta przypadłość nie jest jakoś dokuczliwa, ale sprawia nieco dyskomfortu...
Pozdrawiam
Zestaw kopułka z palcem marki Beru zakupione i zamontowane. Świeca na 1 cylindrze wykręcona dla przykładu - wygląda dobrze. Przy okazji wyrzuciłem blachy z fajek świec oraz z kopułki zdjęto czarną osłonę ekranującą - czy akurat to coś zmienia to nie mam pojęcia. Wszelkie te moje objawy, o których pisałem:
... niemal zupełnie zniknęly, chociaż pierwsze kilka motogodzin było nieco irytujące i auto pracowało gorzej niż na starych elementach, nawet tak schodził z obrotów, że lampka ciśnienia smarowania mrygała, w dodatku przy lekkim dodaniu gazu wtryski gazu waliły niemiłosiernie. Teraz za 3-4 rozruchem widocznie się zaadoptował i jest ogromna poprawa.gasnące oscylacje obrotów po zejściu (tak kilka razy coraz łagodniejsze wahnięcia) i wszystko potem oki. Silnik na jałowych po włączeniu zasilania LPG zawsze pracuje lekko toporniej niż na benzynie, a oscylacje są, dopóki auto nie rozgrzeje się porządnie.
Niestety, mała dziura w obrotach przy bardzo lekkim, stopniowym dodawaniu gazu nadal pozostała i szczerze mówiąc już sam nie wiem czy to ruszać czy nie. Może trzeba lekko śrubę przepustnicy ruszyć i nią ustawić TPS na to zalecane napięcie (bodajże poniżej 1V)? Albo spróbować zrobić adaptację VAGiem, o ile u mnie już się da? Ta przypadłość nie jest jakoś dokuczliwa, ale sprawia nieco dyskomfortu...
Pozdrawiam