Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[C4 ABK LPG] Problem z jałowymi

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 30 cze 2018, 19:11

Odepnij zawór biegu jałowego i powiedz ile masz obrotów.

Bahir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 21 sty 2018, 18:45

Post autor: Bahir » 30 cze 2018, 19:26

Odpiąć na uruchomionym silniku czy na zgaszonym a potem uruchomić?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 30 cze 2018, 19:39

na odpalonym a jak zgasnie to recznie jena podnies obroty a druga odepnij i sprawdz.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 30 cze 2018, 20:38

szkoda że 5 grupy nie ma
hmm,wygląda ja kby przepustnica nie była jeszcze w pełni dobrze ustawiona.
W przepływce nikt nie grzebał?
Bahir pisze:Czy to normalne, że trzecia kolumna w szóstej grupie wskazuje cały czas 0?
rzadko tak bywa bo zwykle jest ciut więcej np 10
Bahir pisze: Oraz interesuje mnie prawidłowe wychylenie zaworu regulatora biegu jałowego. U mnie wynosi od 4-6%.
nie do końca, bo niby mieści się w normie ale lepiej jak jest ciut wyżej np 15-20%

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 30 cze 2018, 22:20

A nie podoba ci się piotrku to że czas wtrysku 1,5ms?? przecież to bardzo nisko powinno być w granicach 2-2,5 najlepiej 1,5 to juz granica.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 01 lip 2018, 08:50

Jarewa, i tak i nie. No fakt 1,5 to już najniżej jak może być ale widywałem takie coś i auta chodziły ok bo optimum to 2 ms bo 2,5 to już sporo.
Chodź widać że ecu wzbogaca ale, może dlatego że wskazania przepywki są na poziomie 20% a to sporo w porównaniu do 1,5 ms wtrysku bo przy tym wskazaniu powinno być jak piszesz 2-2,5 ms.
Widać że kolega ma jeden z najnowszych softów a z tego co zauważyłem na każdym jest inaczej i nie mam pojęcia dlaczego tak jest.


ps ja bez problemu schodzę do tego czasu 1,5 ms (dodam że auto normalnie jedzie możę troszkę bardziej mułowate) ale wskazanie przepływki będzie na pozimoie 11% a nie 20%.

ps2 a czy kolega nie ma aby błędy 00537?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 01 lip 2018, 09:33

No jak silnik dobrze pracuje i jeździ to 1,5 nie jest przeszkodą gdyby miał rozgrzany powyżej 100stC to bym się nie dziwił że tak nisko zeszło. Ale ma problemy z jazdą jak i z silnikiem na jałowym wiec bym się tym zainteresował bo te 1,5 to minimum i właśnie może walić tym błędem co piszesz bo to już poza granicą tylko ten błąd nie wywali odrazu a po jeździe na Pb i to w odległym czasie.

No ale narazie czekam na ten test by potwierdził czy przepustnica dobrze ustawiona. Bo oczywiście kręcił śrubka którą nie powinien.

I nie podoba mi się grupa 001 system binarny silnik nie przechodzi w tryb idlle. Tak jakby nie zrobiono adaptacji przepustnicy. Bo jak się nie mylę powinno być 0110000 to status kiedy sterownik przejmuje kontrolę nad jałowym biegiem.

Bahir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 21 sty 2018, 18:45

Post autor: Bahir » 01 lip 2018, 13:43

Jarewa pisze:Odepnij zawór biegu jałowego i powiedz ile masz obrotów.
Po odpięciu wtyczki samochód po prostu podniósł obroty o jakieś 200. Nie było żadnego szarpnięcia ani nic. Po przegazowaniu utrzymywały się na jakichś 1100-1200 i po chwili powoli opadały na 900-950.
PieterB pisze:hmm,wygląda ja kby przepustnica nie była jeszcze w pełni dobrze ustawiona.
Możliwe, niepotrzebnie kręciłem tą śrubką chociaż znak zalakowania był już zerwany wcześniej więc prawdopodobnie było już przy tym kombinowane. W C4 jest w niej taki włącznik dający sygnał 0-1 do ECU. Przy pewnym uchyleniu pazur wciska go i prawdopodobnie daje on sygnał aby przejść w tryb jałowych obrotów. Rozbierałem tę przepustnicę i wiem jak to wygląda ale nie jestem pewny na jakiej zasadzie działa i to tylko przypuszczenia. Obok mam też starszą wersję, podstawowa różnica to brak przycisku a więc dodatkowej wtyczki, oraz cienkiej rurki wychodzącej z mniejszej klapki przepustnicy.
PieterB pisze:W przepływce nikt nie grzebał?
Nie
PieterB pisze:szkoda że 5 grupy nie ma
Nigdy nie byłem w stanie wejść w 5 grupę. Zawsze crashuje mi program. Próbowałem na dwóch różnych vagach i vcdsie - wszędzie to samo. Czy może być to wina ECU? Mam drugie w garażu więc mogę podmienić jednak nie wiem jak będzie wyglądała sprawa z immo bo z tego co pamiętam to nie mogłem go na drugim ECU uruchomić, paliła się lampka od immo.
PieterB pisze:ps2 a czy kolega nie ma aby błędy 00537?
Nie. Jedyny błąd to 533.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 01 lip 2018, 14:01

Ustaw prawidlowo przepustnice. Efekt powinien być obrotny o ile mówimy o szczelnym dolocie bo nie rozumiem tego " Po przegazowaniu utrzymywały się na jakichś 1100-1200 i po chwili powoli opadały na 900-950. " jakim cudem jak zawór biegu był odłączony.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1064
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 07 lip 2018, 23:42

Witam

Zestaw kopułka z palcem marki Beru zakupione i zamontowane. Świeca na 1 cylindrze wykręcona dla przykładu - wygląda dobrze. Przy okazji wyrzuciłem blachy z fajek świec oraz z kopułki zdjęto czarną osłonę ekranującą - czy akurat to coś zmienia to nie mam pojęcia. Wszelkie te moje objawy, o których pisałem:
gasnące oscylacje obrotów po zejściu (tak kilka razy coraz łagodniejsze wahnięcia) i wszystko potem oki. Silnik na jałowych po włączeniu zasilania LPG zawsze pracuje lekko toporniej niż na benzynie, a oscylacje są, dopóki auto nie rozgrzeje się porządnie.
... niemal zupełnie zniknęly, chociaż pierwsze kilka motogodzin było nieco irytujące i auto pracowało gorzej niż na starych elementach, nawet tak schodził z obrotów, że lampka ciśnienia smarowania mrygała, w dodatku przy lekkim dodaniu gazu wtryski gazu waliły niemiłosiernie. Teraz za 3-4 rozruchem widocznie się zaadoptował i jest ogromna poprawa.

Niestety, mała dziura w obrotach przy bardzo lekkim, stopniowym dodawaniu gazu nadal pozostała i szczerze mówiąc już sam nie wiem czy to ruszać czy nie. Może trzeba lekko śrubę przepustnicy ruszyć i nią ustawić TPS na to zalecane napięcie (bodajże poniżej 1V)? Albo spróbować zrobić adaptację VAGiem, o ile u mnie już się da? Ta przypadłość nie jest jakoś dokuczliwa, ale sprawia nieco dyskomfortu...

Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl