[A6 C4 Avant] Wiśniowy AEL
[A6 C4 Avant] Wiśniowy AEL
Witam! Chciałbym przedstawić Wam moje marzenie, którym jest Audi A6 C4 avant, które napędza legendarna już jednostka 2,5 TDI R5 oznaczona symbolem AEL. Auto pochodzi z 1997 roku, zakupiłem ją w Suwałkach dnia 30.08.2017r (trochę zwlekałem z założeniem tematu :mrgreen: ). Jestem jego 4 (już) właścicielem w kraju. Licznikowego przebiegu ma już ponad 374 tys. km (ile w rzeczywistości to pojęcia nie mam )
Poniżej przedstawiam wyposażenie autka:
-2x elektryczne szyby
-elektryczny szyberdach (niesprawny :-|)
-elektryczne lusterka
-climatronic
-fotele recaro
-kierownica s-line
-wyświetlacz temperatury zewnętrznej
Wielkich planów co do C4 nie mam, chciałbym ją doprowadzić możliwie do jak najlepszego stanu, a między innymi również:
-demontaż haka oraz wymiana zderzaków gdyż oba są w opłakanym stanie √
-alufelgi avus II 18''
-kierunkowskazy USA √
-obniżenie sprężynami 35/30 √
-wymiana wydechu końcowego na przelotowy od RM motors, by podkreślić trochę ryk R5
-podniesienie mocy
-montaż blendy S6 bądź lamp USA
Oraz wiele innych rzeczy, które zapewne wyjdą w praniu (jak zawsze to bywa :mrgreen: )
Niespełna 2 tygodnie po zakupie auta spotkała mnie nieprzyjemna rzecz w postaci początku końca mej skrzyni biegów, a mianowicie łożyska mechanizmu różnicowego zaczynają się powoli kończyć, także na wiosnę planuję wymianę skrzyni biegów :oops:.
A poniżej przedstawiam zdjęcia wykonane dzień po zakupie autka:
Po polerce końcówek wydechu
W międzyczasie naprawiłem każde, możliwe niedziałające podświetlenie w audi:
A także "odszczurzyłem" trochę komorę silnika
Oraz wymieniłem rozrząd dzięki czemu pozbywając się skaczącego kąta wtrysku:
Wiosną czeka mnie również gruntowna naprawa zawieszenia przedniego jak i tylnego. Każde moje poczynanie przy aucie będzie dokumentowane na forum. Zapraszam do mojego tematu, oraz dziękuję za poświęcony na czytanie, oglądanie jak i komentowanie czas .
Edit 16.01.2018
Sprężyny Eibach -35/30
Edit 30.01.2018
Remont zawieszenia i montaż sprężyn Eibach -35/30
Edit 08.02.2018
Zbroimy się na lato
Edit 19.02.2018
Kierunki a'la USA
Edit 19.03.2018
Wymiana zderzaka oraz demontaż haka
Poniżej przedstawiam wyposażenie autka:
-2x elektryczne szyby
-elektryczny szyberdach (niesprawny :-|)
-elektryczne lusterka
-climatronic
-fotele recaro
-kierownica s-line
-wyświetlacz temperatury zewnętrznej
Wielkich planów co do C4 nie mam, chciałbym ją doprowadzić możliwie do jak najlepszego stanu, a między innymi również:
-demontaż haka oraz wymiana zderzaków gdyż oba są w opłakanym stanie √
-alufelgi avus II 18''
-kierunkowskazy USA √
-obniżenie sprężynami 35/30 √
-wymiana wydechu końcowego na przelotowy od RM motors, by podkreślić trochę ryk R5
-podniesienie mocy
-montaż blendy S6 bądź lamp USA
Oraz wiele innych rzeczy, które zapewne wyjdą w praniu (jak zawsze to bywa :mrgreen: )
Niespełna 2 tygodnie po zakupie auta spotkała mnie nieprzyjemna rzecz w postaci początku końca mej skrzyni biegów, a mianowicie łożyska mechanizmu różnicowego zaczynają się powoli kończyć, także na wiosnę planuję wymianę skrzyni biegów :oops:.
A poniżej przedstawiam zdjęcia wykonane dzień po zakupie autka:
Po polerce końcówek wydechu
W międzyczasie naprawiłem każde, możliwe niedziałające podświetlenie w audi:
A także "odszczurzyłem" trochę komorę silnika
Oraz wymieniłem rozrząd dzięki czemu pozbywając się skaczącego kąta wtrysku:
Wiosną czeka mnie również gruntowna naprawa zawieszenia przedniego jak i tylnego. Każde moje poczynanie przy aucie będzie dokumentowane na forum. Zapraszam do mojego tematu, oraz dziękuję za poświęcony na czytanie, oglądanie jak i komentowanie czas .
Edit 16.01.2018
Sprężyny Eibach -35/30
Edit 30.01.2018
Remont zawieszenia i montaż sprężyn Eibach -35/30
Edit 08.02.2018
Zbroimy się na lato
Edit 19.02.2018
Kierunki a'la USA
Edit 19.03.2018
Wymiana zderzaka oraz demontaż haka
Ostatnio zmieniony 08 lip 2018, 23:53 przez d4wid95, łącznie zmieniany 1 raz.
Bardzo ladna sztuka. Też mam Ael'a w kolorze żółtym. Nie wspomniałeś o napędzie, więc domyślam się że ośka. Przebieg może być prawdziwy bo tapicerka w super stanie. Też próbowałem z podniesieniem mocy ale jakieś wibracje mi się pojawiają ( może dwumas ) na razie wyjąłem kości i jest ori.
Felgi 16 fajne, też takie mam.
Felgi 16 fajne, też takie mam.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
krótki, Wielkie dzięki kolego! Tak, napęd to ośka (szukałem quattro, ale trudno o dobry egzemplarz ) Jeśli chodzi o wibracje to sam zmagam się z wibracjami przy 70 km/h (na dwóch kompletach kół, dwukrotnie przeważonych) - już trochę z tym walczę, ale niestety bez skutku, może to objawia się przez zmęczone już łożyska mechanizmu różnicowego, przez co jest już trochę luzu góra-dół na półosiach.
Krzysiek 84, Tobie Krzychu również dziękuję za dobre słowo .
Krzysiek 84, Tobie Krzychu również dziękuję za dobre słowo .
-
- Forum Audi 80
- Posty: 206
- Rejestracja: 14 gru 2013, 20:57
- Lokalizacja: TKI
Dziękuję Wam bardzo chłopaki . Jeśli chodzi o konkurs 80 miesiąca z udziałem c4 to raczej to się nie uda . Chwila ciszy w temacie była ale przez ten czas coś tam się działo . Jakiś czas temu nabyłem tak bardzo upragnione przeze mnie kierunkowskazy USA
Po jakimś czasie zabrałem się za ogarnięcie wiązki pod oprawkę dwu-włóknową i taki oto efekt ukazał się moim oczom
Jakiś czas później udało mi się nareszcie po tak długich poszukiwaniach dorwać drewnianą gałkę 6b :mrgreen: :mrgreen:
Bardzo mi jej brakowało w tym wnętrzu
Zaś w maju wreszcie nabrałem sił na wymianę skrzyni biegów
Ale żeby nie było zbyt kolorowo nie była to ostatnia skrzynia...
Aczkolwiek w końcu jedna z nich okazała się dobra
Początkowo uparłem się na skrzynię DQS z c5, ale po pierwszej porażce zacząłem szukać jakiejkolwiek sprawnej skrzyni zaczynającej się na "01E" i finalnie skończyło się na ARX z 94 roku, która naprawdę ładnie pracuje .
Przy okazji wrzuciłem również sztywne koło zamachowe od AAT z 100 C4
A na sam koniec wrzucam parę świeżych fotek
Ogarnąłem też hamulce z przodu i prawy zacisk w którym okazał się przyrdzewiały tłoczek wskutek czego przy mocniejszym hamowaniu ciągnęło mnie w lewo
Ale żeby nie było zbyt kolorowo to dzień później zaczęło mi coś stukać w misie olejowej, długo nie myśląc zdemontowałem ją i w jej zawartości znalazłem dysze od natrysków olejowych na denka tłoków
Po jakimś czasie zabrałem się za ogarnięcie wiązki pod oprawkę dwu-włóknową i taki oto efekt ukazał się moim oczom
Jakiś czas później udało mi się nareszcie po tak długich poszukiwaniach dorwać drewnianą gałkę 6b :mrgreen: :mrgreen:
Bardzo mi jej brakowało w tym wnętrzu
Zaś w maju wreszcie nabrałem sił na wymianę skrzyni biegów
Ale żeby nie było zbyt kolorowo nie była to ostatnia skrzynia...
Aczkolwiek w końcu jedna z nich okazała się dobra
Początkowo uparłem się na skrzynię DQS z c5, ale po pierwszej porażce zacząłem szukać jakiejkolwiek sprawnej skrzyni zaczynającej się na "01E" i finalnie skończyło się na ARX z 94 roku, która naprawdę ładnie pracuje .
Przy okazji wrzuciłem również sztywne koło zamachowe od AAT z 100 C4
A na sam koniec wrzucam parę świeżych fotek
Ogarnąłem też hamulce z przodu i prawy zacisk w którym okazał się przyrdzewiały tłoczek wskutek czego przy mocniejszym hamowaniu ciągnęło mnie w lewo
Ale żeby nie było zbyt kolorowo to dzień później zaczęło mi coś stukać w misie olejowej, długo nie myśląc zdemontowałem ją i w jej zawartości znalazłem dysze od natrysków olejowych na denka tłoków
Mzet, Dziękuję! . Natryski udało mi się dostać w serwisie, trochę się za nimi najeździłem.
krótki, dobrze się jeździ, nie odczuwam braku komfortu jazdy. Zmiana biegów bez szarpnięć początkowo była trochę trudniejsza niż na dwumasie, ale to kwestia szybkiego przyzwyczajenia. W granicach 1,5 tys obrotów czuć tylko delikatny dyskomfort, aczkolwiek nie są to wibracje, bardziej bym to nazwał lekkim "buczeniem". Na obrotach jałowych zaś nie odczułem żadnej różnicy, a uwierz mi, że jestem wyczulony na wszelakie niechciane wibracje. Reasumując - sam nie sądziłem, że będzie się tak dobrze jeździło .
Tak przy okazji to wrzuciłem jakiś czas temu sztywne mocowania sanek oraz zestaw poliuretanów na przód -
A tu dwie wspólne fotki dwóch avantów z kolegą matii62
krótki, dobrze się jeździ, nie odczuwam braku komfortu jazdy. Zmiana biegów bez szarpnięć początkowo była trochę trudniejsza niż na dwumasie, ale to kwestia szybkiego przyzwyczajenia. W granicach 1,5 tys obrotów czuć tylko delikatny dyskomfort, aczkolwiek nie są to wibracje, bardziej bym to nazwał lekkim "buczeniem". Na obrotach jałowych zaś nie odczułem żadnej różnicy, a uwierz mi, że jestem wyczulony na wszelakie niechciane wibracje. Reasumując - sam nie sądziłem, że będzie się tak dobrze jeździło .
Tak przy okazji to wrzuciłem jakiś czas temu sztywne mocowania sanek oraz zestaw poliuretanów na przód -
A tu dwie wspólne fotki dwóch avantów z kolegą matii62
Dzięki za dobre słowo kolego . Trochę pracy przez ten rok było włożone w c4, ale mam nadzieję, że odwdzięczy się bezawaryjnym użytkowaniem .
[ Dodano: 2019-03-26, 14:01 ]
Witam. Trochę ciszy w temacie ostatnio jest, ale to głównie z racji, że praktycznie nic przy C4 nie robię. Pod koniec stycznia zdemontowałem pompę wtryskową w celu wymiany uszczelek. Przy większych mrozach AEL najzwyczajniej się zapowietrzał :evil: . Winowajcą okazał się simmering na wałku pompy. C4 dostała od razu nowy pasek napędu pompy wraz z napinaczem i rolką napinającą .
Ostatnio stałem się również posiadaczem dwóch takich oto fantów
A w zeszłym tygodniu zabrałem się za naprawę troszkę podmęczonej blendy, zaś w tym tygodniu postanowiłem w końcu wymienić siłowniki klapy, niestety po zimie skończyły swój żywot. Przy okazji zamontowałem również blendę :mrgreen:. C4 doczekała się także naprawy szyberdachu (nareszcie! :mrgreen:).
Tutaj fotka blendy niemalże świeżo po naprawie
A poniżej trochę świeżych fotek C4 po montażu blendy
[ Dodano: 2019-03-26, 14:01 ]
Witam. Trochę ciszy w temacie ostatnio jest, ale to głównie z racji, że praktycznie nic przy C4 nie robię. Pod koniec stycznia zdemontowałem pompę wtryskową w celu wymiany uszczelek. Przy większych mrozach AEL najzwyczajniej się zapowietrzał :evil: . Winowajcą okazał się simmering na wałku pompy. C4 dostała od razu nowy pasek napędu pompy wraz z napinaczem i rolką napinającą .
Ostatnio stałem się również posiadaczem dwóch takich oto fantów
A w zeszłym tygodniu zabrałem się za naprawę troszkę podmęczonej blendy, zaś w tym tygodniu postanowiłem w końcu wymienić siłowniki klapy, niestety po zimie skończyły swój żywot. Przy okazji zamontowałem również blendę :mrgreen:. C4 doczekała się także naprawy szyberdachu (nareszcie! :mrgreen:).
Tutaj fotka blendy niemalże świeżo po naprawie
A poniżej trochę świeżych fotek C4 po montażu blendy
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko