[B3 1.8 PM] Wymiana przewodów elastycznych
[B3 1.8 PM] Wymiana przewodów elastycznych
Witam. Musze się zabrać za wymianę przewodów elastycznych przednich (tych dłuższych, pierwszych, nie tych przy zacisku) bo są strasznie popękane i tak patrze na mocowania i troche nie rozumiem jak je odkręcić. Wytłumaczy mi ktoś krok po kroku jak zdemontować te przewody i jak poprawnie zamontować nowe? Na moje oko to jedna strona przewodu musi byc tak zrobiona zeby mozna bylo obracac calym przewodem bo pewnie trzeba poluzować śrubę na przewodzie miedzianym i obracać przewodem gumowym zeby go odkręcić. Zabiore sie za to dopiero w piątek także jeszcze niczego tam nie ruszałem ale wole już wiedzieć jak to zrobić zeby potem nie szukać i nie kombinowac albo czegos nie rozwalić
-
- Forum Audi 80
- Posty: 131
- Rejestracja: 04 paź 2012, 23:24
- Imię: Marek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Andrychów
- Kontakt:
odkręcasz przy miedzianym, elastyczny tylko trzymasz żeby się nie kręcił. Jak dawno nie były ruszane to dobrze wd popsikaj ewentualnie palnik też dobra opcja, no i dobrze mieć klucz odpowiedni taki 6 kątny z nacięciem. Bardzo możliwe że te blaszki które trzymają przewód też będziesz musiał zmienić bo jak są stare i skorodowane to lubią popękać
Trzymam przewod elastyczny żeby sie nie obracał i Caly czas krece śrubą na miedzianym aż sie odkreci? I tak z obu stron przewodu? I tylko tyle?
[ Dodano: 2018-07-10, 20:46 ]
Juz widze ze z jedną śrubą na miedzianym przewodzie bedzie problem bo jest praktycznie okrągła i ponacinana tak jakby ktos kiedyś przecinakiem i młotkiem ją odkręcał
[ Dodano: 2018-07-10, 20:46 ]
Juz widze ze z jedną śrubą na miedzianym przewodzie bedzie problem bo jest praktycznie okrągła i ponacinana tak jakby ktos kiedyś przecinakiem i młotkiem ją odkręcał
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Te zewstawy to wielkie G dobre jak już musisz na samochodzie bo nie masz wyjścia ale osobiscie wymieniam w całości jak jest możliwość NIE ZAPOMINAJCIE ZE ORYGINALNE RURKI SĄ Z BRĄZU a brąz jest twardszy i kruchy. . Dobre zestawy to ponad tysiaka trzeba dać. Ale dla kilku rurek nieopłacalne. Ja u siebie mam zakład wiec zakuwają jakie chcesz maja praskę hydrauliczną i zakuwa jak książka przykazała.
Jestem świeżo po wymianie wszystkich przewodów gumowych w swoim avancie. Razem z elastycznymi poszły do wymiany sztywne przednie od pompy ABS do elastycznego i z tyłu od korektora siły hamowania do elastycznego. Nie było opcji odkręcenia tego przy prawej i lewej stronie. Komplet nowych przewodów gumowych + sztywne gdzie nie dało rady odkręcić, odpowiednie odpowietrzenie i przy sprawnej pompie hamulcowej, zregenerowanych zaciskach i sprawnym serwie hamownia żyleta <ok>
gotowe sztywne przewody dobierałem w/g długości oryginalnych w sklepie motoryzacyjnym, nie są drogie (w zależności od długości) i moim zdaniem nie opyla się babrać w zarabianie przewodów,przynajmniej mi tak było wygodniej
gotowe sztywne przewody dobierałem w/g długości oryginalnych w sklepie motoryzacyjnym, nie są drogie (w zależności od długości) i moim zdaniem nie opyla się babrać w zarabianie przewodów,przynajmniej mi tak było wygodniej
Temat ogarnięty, przewody wymienione. Doszły do tego 2 przewody sztywne po lewwj stronie i jeszcze jeden krótki elastyczny. Pytanie jeszcze. Co moze być przyczyną tego ze pedał hamulca czasami wchodzi bardzo głęboko. Zazwyczaj jest normalnie ale czasami zawału można dostać gdy trzeba głębiej pedał wydusić. Działo sie tak jeszcze przed wymianą przewodów