Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 PM] Wymiana przewodów elastycznych

ciemny11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 29 mar 2017, 21:12

[B3 1.8 PM] Wymiana przewodów elastycznych

Post autor: ciemny11 » 10 lip 2018, 20:25

Witam. Musze się zabrać za wymianę przewodów elastycznych przednich (tych dłuższych, pierwszych, nie tych przy zacisku) bo są strasznie popękane i tak patrze na mocowania i troche nie rozumiem jak je odkręcić. Wytłumaczy mi ktoś krok po kroku jak zdemontować te przewody i jak poprawnie zamontować nowe? Na moje oko to jedna strona przewodu musi byc tak zrobiona zeby mozna bylo obracac calym przewodem bo pewnie trzeba poluzować śrubę na przewodzie miedzianym i obracać przewodem gumowym zeby go odkręcić. Zabiore sie za to dopiero w piątek także jeszcze niczego tam nie ruszałem ale wole już wiedzieć jak to zrobić zeby potem nie szukać i nie kombinowac albo czegos nie rozwalić

maro0912
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 04 paź 2012, 23:24
Imię: Marek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Andrychów
Kontakt:

Post autor: maro0912 » 10 lip 2018, 20:28

odkręcasz przy miedzianym, elastyczny tylko trzymasz żeby się nie kręcił. Jak dawno nie były ruszane to dobrze wd popsikaj ewentualnie palnik też dobra opcja, no i dobrze mieć klucz odpowiedni taki 6 kątny z nacięciem. Bardzo możliwe że te blaszki które trzymają przewód też będziesz musiał zmienić bo jak są stare i skorodowane to lubią popękać

ciemny11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 29 mar 2017, 21:12

Post autor: ciemny11 » 10 lip 2018, 20:46

Trzymam przewod elastyczny żeby sie nie obracał i Caly czas krece śrubą na miedzianym aż sie odkreci? I tak z obu stron przewodu? I tylko tyle?

[ Dodano: 2018-07-10, 20:46 ]
Juz widze ze z jedną śrubą na miedzianym przewodzie bedzie problem bo jest praktycznie okrągła i ponacinana tak jakby ktos kiedyś przecinakiem i młotkiem ją odkręcał

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 10 lip 2018, 20:48

ciemny11 pisze:I tylko tyle?
hmm, tylko tyle......a może aż tyle ;-) to często wcale nie jest takie proste jak się wydaje

ciemny11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 29 mar 2017, 21:12

Post autor: ciemny11 » 10 lip 2018, 20:54

No właśnie widze że ktoś już kiedyś miał z tym problem bo śruba zjechana. Teraz juz nie wiem co z tym zrobić

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 10 lip 2018, 21:49

Wymienic dalszy odcinek.

ciemny11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 29 mar 2017, 21:12

Post autor: ciemny11 » 10 lip 2018, 21:52

Bede próbował to odkrecic, mam taki klucz skręcany, ktorym mozna mocno śrube zdusić, nie raz uratował mi takie sytuacje. Jak sie nie uda to bede kombinował z wymianą sztywnego niestety

maro0912
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 04 paź 2012, 23:24
Imię: Marek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Andrychów
Kontakt:

Post autor: maro0912 » 10 lip 2018, 21:52

jak jest tak kiepsko jak mówisz to pewnie trzeba będzie ten kawałek sztywnego też wymienić, chyba że masz zestaw do zarabiania przewodów to jak się ukręci to skrócić i zarobić nową końcówkę. Jak nie masz to możesz w motoryzacyjnym zamówić kawałek miedzianego pod wymiar i żeby zarobili końcówki

noorbi

Post autor: noorbi » 11 lip 2018, 20:53

Proponuję zakupić sobie zestaw do zarabiania przewodów. Nie kosztuje dużo ( 50-100 zł ), a przyda się nie raz. I sam sobie wszystko porobisz.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 11 lip 2018, 21:26

Te zewstawy to wielkie G dobre jak już musisz na samochodzie bo nie masz wyjścia ale osobiscie wymieniam w całości jak jest możliwość NIE ZAPOMINAJCIE ZE ORYGINALNE RURKI SĄ Z BRĄZU a brąz jest twardszy i kruchy. . Dobre zestawy to ponad tysiaka trzeba dać. Ale dla kilku rurek nieopłacalne. Ja u siebie mam zakład wiec zakuwają jakie chcesz maja praskę hydrauliczną i zakuwa jak książka przykazała.

KamilJ.
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 29 maja 2011, 10:53
Lokalizacja: podlasie

Post autor: KamilJ. » 11 lip 2018, 23:15

Jestem świeżo po wymianie wszystkich przewodów gumowych w swoim avancie. Razem z elastycznymi poszły do wymiany sztywne przednie od pompy ABS do elastycznego i z tyłu od korektora siły hamowania do elastycznego. Nie było opcji odkręcenia tego przy prawej i lewej stronie. Komplet nowych przewodów gumowych + sztywne gdzie nie dało rady odkręcić, odpowiednie odpowietrzenie i przy sprawnej pompie hamulcowej, zregenerowanych zaciskach i sprawnym serwie hamownia żyleta <ok>

gotowe sztywne przewody dobierałem w/g długości oryginalnych w sklepie motoryzacyjnym, nie są drogie (w zależności od długości) i moim zdaniem nie opyla się babrać w zarabianie przewodów,przynajmniej mi tak było wygodniej ;-)

noorbi

Post autor: noorbi » 13 lip 2018, 21:46

Bez problemu zestawem za 70 zeta zarobiłem już kilka przewodów. Jak na zwykłe dłubanie przy aucie w zupełności wystarcza taki komplet.

ciemny11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 29 mar 2017, 21:12

Post autor: ciemny11 » 19 lip 2018, 14:35

Temat ogarnięty, przewody wymienione. Doszły do tego 2 przewody sztywne po lewwj stronie i jeszcze jeden krótki elastyczny. Pytanie jeszcze. Co moze być przyczyną tego ze pedał hamulca czasami wchodzi bardzo głęboko. Zazwyczaj jest normalnie ale czasami zawału można dostać gdy trzeba głębiej pedał wydusić. Działo sie tak jeszcze przed wymianą przewodów

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 19 lip 2018, 20:16

pompka

ciemny11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 29 mar 2017, 21:12

Post autor: ciemny11 » 19 lip 2018, 20:37

Taka co jest przy serwie?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl