Mam problem z niewłaściwie działającym tłoczkiem zacisku hamulcowego tylnego.
Zacisk został rozebrany, oczyszczony, pomalowany na zewnątrz. Jarzmo i prowadnice oczyszczone, przesmarowane.
W środku sprawdzona gładź wewnętrzna, tłoczek bez wżerów i zarysowań. Wyczyszczony i sprawny mechanim sterujący wysuwaniem tłoka po zaciśnięciu hamulca ręcznego.
Zmienione uszczelnienia gumowe, nowy płyn, zacisk odpowietrzony - sprawdzane dwukrotnie w odstępach 3 tygodni.
Problem pojawia się czasem po pierwszym użyciu hamulca, czasem po drugim - ewidentnie czuć, że tłok nie wraca dokładnie o tyle ile został wysunięty ciśnieniem płynu hamulcowego w układzie. Przu ruszaniu lub przy wypuszczeniu na luz (po użyciu hamulca) czuć, że trzyma częściowo. Po przejechaniu pewnego odcinka bez hamowania - dedukuję, że po wytrzęsieniu na nierównościach jezdni - problem częściowo ustępuje. Po zatrzymaniu i sprawdzeniu czuć, że po użyciu hamulca nożnego klocki ocierając o tarcze powodują jej nagrzewanie, co przenosi się na felgę koła - czuć, że prawa jest letnia / ciepła / gorąca - w porównaniu do lewej - wygląda to tak jakby jazda odbywała się w częściowo zaciągniętym ręcznym, chociaż ręcznego wcale nie używałem.
Mam pewną teorię - czy jest to spowodowane nieprawidłowo działającym elementem tulei gwintowanej w tłoku? To jedyna rzecz, której nie rozbierałem. Przy składaniu zacisku stwierdziłem, że nie da się tego obrócić w prawo - lewo palcami, można jednak to było zrobić z dużym oporem obracając szczypcami. Nie pamiętam dokładnie, ale regenerując zaciski w poprzednich Audi, wydawało mnie się, że jest możliwe obracanie tego palcami - czy tak powinno być?
Być może jest to spowodowane uszkodzeniem małego łożyska, zaznaczonego strzałką
które widać na filmie w 7:10
[B4 1.9 1Z] Problem z tłokiem tylnego zacisku hamulcowego
tłoczek powinien bezproblemowo i bez użycia wielkiej siły dać się wkręcić w zacisk chociażby kluczem od kątówki który idealnie pasuje na zewnętrzne otwory tłoczka. Podczas ruszania dzwignią od recznego powinien bezproblemowo się wysuwać, ot tyle... chyba więcej nie trzeba. Jeśli sa jakies problemy to zacisk do przeglądu, czyszczenia i wymiany reperaturek. Oczywiście trzeba pamiętać i sprawdzić aby dzwignia od recznego za kazdym razem cofała się do końca po spuszczeniu ręcznego, jesli tak nie jest to koło gorące. Wypada wtedy sprawdzić co się dzieje z linka recznego lub dzwignią w zacisku.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 340
- Rejestracja: 08 paź 2015, 10:59
- Imię: Jac
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Tydzień temu odczuwałem objawy coraz słabszej reakcji na wciskanie pedału hamulca, przy zachowaniu objawów jak wcześniej. Wczoraj z synem dokonaliśmy sprawdzenia odpowietrzenia wszystkich zacisków - w lewym przednim i prawym tylnym pokazały się bąble powietrza. Po odpowietrzeniu (na razie tj. wczoraj) objawy ustąpiły. Cdn...