Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.6 ABC] Opoznione schodzenie z obrotow

Wszystko co tyczy się silników V6
cwikla1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 10 lip 2013, 22:46
Lokalizacja: Bydgoszcz

[B4 2.6 ABC] Opoznione schodzenie z obrotow

Post autor: cwikla1 » 19 cze 2018, 00:18

Coz, jak w temacie, trochę pogrzebalem na forum no i głównie to falujace obroty etc. Tutaj sprawa jest inna. Na jalowym pracuje rowno, na benzyna i lpg, cieply czy zimny, ale przy dodawaniu gazu obroty jakby przez sekunde zostaja pomimo pusczenia pedalu gazu. Sytuacja ta ma miejsce i na benzynie i na gazie. Temperatura silnika nie ma na to wplywu. Zresztą nie bede sie produkowac, wyglada to tak jak na filmie:
Szczegolnie uprzykrza to zycie przy zmianie biegow, szarpie, zawyje.
Auto to świeży nabytek, w vaga niedlugo sie zaopatrze. Nie wlasciwie od czego zacząć... lewe powietrze? Potencjometr przepustnicy? Gaz sekwencja brc.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 19 cze 2018, 06:01

Nieszczelność, prawdopodobnie kolektor plastikowy wyklepany.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 19 cze 2018, 09:27

A jak puścisz gaz dużo wcześniej przed wciśnięciem sprzęgła i zmianą biegu to też tak się dzieje? W Vkach linkach gazu przy przepustnicy ma bardzo ostry zakręt i po prostu nie cofa się wystarczająco szybko.
Albo duża przepustnica może się zacinać.

cwikla1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 10 lip 2013, 22:46
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: cwikla1 » 19 cze 2018, 11:52

maciek889 zerkne na te linke. jak przed zmiana biegow puszczam gaz to prostu, on jakby przez sekunde jeszcze daje gaz, a potem szarpniecie i obroty dopiero w dol leca. Czyli tak samo jak na jalowym gazuje. Tym bardziej to uporczywe z racji quattro.

Co do kolektora, zostaje go po prostu wymienic? Czy ewentualnie uszczelki? I jakas opcja, zeby sie upewnić czy to na pewno to?[/b]

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 19 cze 2018, 13:00

Żeby się upewnić wystarczy zmierzyc podciśnienie na jałowym. Ale sprawdź to co Maciek pisal

cwikla1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 10 lip 2013, 22:46
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: cwikla1 » 21 cze 2018, 00:46

Okej, linka raczej nie jest problemem. Jak ciagne za zaczep zaraz przy przepustnicy to jest tak samo.
Co do tego podcisnienia, potrzebny mi będzie jakiś wakuometr, czy po przez vaga da się to sprawdzić?

Ps. I czy orientuje się ktoś czy kolektor ssacy pasuje p&p od ABC z a4?

Awatar użytkownika
Jozeph32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 142
Rejestracja: 16 maja 2014, 12:21
Lokalizacja: Radzyń/DE

Post autor: Jozeph32 » 23 cze 2018, 15:17

Powinien pasować ja mam u siebie z A4 2.8 ;-) Tak jak kolega Jarewa napisał szczelność dolotu do sprawdzenia i przy okazji możesz umyć przepustnicę. Jak coś to mam przepustnicę ze swojego starego kolektora tylko że 2.8 i nie wiem czy podejdzie do 2.6 ale powinny być takie same

Grzegorz-DTR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 22 lis 2007, 19:12

Post autor: Grzegorz-DTR » 24 cze 2018, 13:47

Kup Vag'a.
Sprawdź podciśnienie w ecu.
Podaj jakie masz nastawy w blokach adaptacji (głównie blok 2,3,4)
Podaj kodowanie ecu.
Czy nie był to wcześniej automat ?

cwikla1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 10 lip 2013, 22:46
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: cwikla1 » 15 lip 2018, 17:24

Okej, zakupiłem interfejs i o to co mi wyszło. Nie wiem czy o to dokladnie chodziło, bo jest to moj pierwszy kontakt z vagiem. / Wskazanie z pracy na jałowym.
Wg naklejek to manual

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 15 lip 2018, 18:32

Bloki się wrzuca po rozgrzaniu silnika powyżej 80stC płynu chłodzącego. i wrzuc 000,001,0002 itd.

cwikla1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 10 lip 2013, 22:46
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: cwikla1 » 15 lip 2018, 20:37

Okej, teraz rozgrzałem do normalnej temperatury. Dodam, że wskazania z czujnika wychylenia sa prawidłowe, w sensie, opadają odrazu po zdjęciu nogi z gazu, nie z opóźnieniem. Jak na moje, obroty na jałowym też są troche za wysokie(ok 990-1050 wg komputera, na zegarach odrobine mniej)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 15 lip 2018, 21:43

Coś tu nie gra czy robiłeś te zdjęcia jak już był trochę na jałowym??? bo statyczne zdjecia robi się jak pochodzi trochę nic nie ruszamy.


Bo pierwsze zdjęcie 000-002 mówi o uszkodzonej przepustnicy

A znowu ostatnie 000-002 o nieszczelności.

wrzuć jeszcze taki mix 001,002,010 statyczny jałowy i drugie po dodaniu lekko gazu.

cwikla1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 10 lip 2013, 22:46
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: cwikla1 » 16 lip 2018, 02:12

Okej, juz mowie, to pierwsze 000-002, bylo robione jak dodalem gazu, ale jakby to ujac, z opoznieniem, w sensie kat wychylenia przepustnicy, juz wrocil prawie do zera, a obroty jeszcze nie.(przy dodowaniu gazu prawidlowo pokazuje wartosci od 0 do 80kilku.).
Natomiast ostatnie zdjecie, jest jak pracuje na jalowym, bez dodawania gazu, ani zaraz po, czyli tak jak powiedziales, ze powinno sie robic.

Czyli, najprawdopodniej nieszczelnosc, za niskie podcisnienie?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 16 lip 2018, 05:48

cwikla1 pisze:Czyli, najprawdopodniej nieszczelnosc, za niskie podcisnienie?
Nie podciśnienie nawet w normie ale przepustnica 0st i krokowy na 0 a on nadal obroty na 1tys wiec gdzieś lewe powietrze łapie.

Ogólnie dla pewności sprawdził bym przepustnicę czy aby druga nie ma nadmiernych luzów względem pierwszej, i czy ktos nie grzebał przy zderzaku całkowitego zamknięcia. Bo to że tps wskazuje całkowite zamknięcie wcale nie oznacza że tak jest.

006 i 009 powiedziało by wiecej o krokowym.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 16 lip 2018, 08:49

Kąt zapłonu z oznaczeniem ATDC mówi, że krokowy już skręcony do końca i sterownik daje już zapłonu w momencie gdy tłok idzie w dół aby zmniejszyć obroty. Zwykle powinno być w okolicach 6-8 BTDC.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl