Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
walicha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 25 kwie 2013, 23:29
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: walicha » 22 lip 2018, 22:34

Witam
Aeb, aeb, wszędzie aeb. A ja chciałbym zapytać czy swapowal ktoś na AJL 180km?
Posiadam Audi Cabrio 98r z silnikiem 1.8 ADRi kupilem dawcę a4b5 98r z AJL. Czy dysponuje ktoś schematami wiązki jak to wszystko zgrać i na jakie problemy się napotkaliscie podczas takiego swapu? Pozdawiam i dziękuje za odp.

Awatar użytkownika
Rastaman25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 290
Rejestracja: 03 gru 2011, 13:57
Lokalizacja: Brzesko

Post autor: Rastaman25 » 23 lip 2018, 20:22

Przecież ajl to prawie bliźniaczy silnik więc zamontujesz go tak samo jak aeb. A silnik taki wkładał topor do swojego sprzedanego już coupe piwoa80

Awatar użytkownika
JakiBoY
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 197
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:56
Imię: Mateusz
Model: Inny
Nadwozie: Cabrio
Silnik: 1,8 AEB
Lokalizacja: CinCinaty
Kontakt:

Post autor: JakiBoY » 28 lip 2018, 04:54

Jakby ktoś chciał zobaczyć i posłuchać jak brzmi 1.8t po swapie, na przelocie i skromnych modach, wrzuciłem link na YouTube z ćwiartki na mojej stronie na forum.

skwaromir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 26 lis 2009, 07:33
Lokalizacja: LLU

Post autor: skwaromir » 28 lip 2018, 10:13

walicha przeczytasz cały temat i będziesz wiedział jak sytuacja wygląda. Nie ma sensu pisać cały czas tego samego, bo w temacie robi się śmietnik. Jak będziesz miał konkretne pytanie to pisz.

Awatar użytkownika
zgredek27
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 747
Rejestracja: 10 gru 2006, 17:32
Lokalizacja: Południe

Post autor: zgredek27 » 30 lip 2018, 21:13

czy wskazania temp na zegarach po swapie będą ok czy trzeba kombinować?

Awatar użytkownika
JakiBoY
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 197
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:56
Imię: Mateusz
Model: Inny
Nadwozie: Cabrio
Silnik: 1,8 AEB
Lokalizacja: CinCinaty
Kontakt:

Post autor: JakiBoY » 31 lip 2018, 00:55

zgredek27 pisze:czy wskazania temp na zegarach po swapie będą ok czy trzeba kombinować?
Ja po swapie nie włożyłem czujników. Zrobiłem sobie trójnik i przykrecilem je do chłodnicy oleju i są ale nie bardzo wiem gdzie te kable od tego powinny iść i jak w ogóle to podłączyć. Ale z tego co wiem to ciśnienie oleju jest chyba inne i coś może wychodzić poza skalę momentowo. Nie pamiętam tu w temacie było to poruszane. Jeżeli podłączasz czujniki do zegarów to zrób zdjęcia gdzie to wpiac i jak przypiąć kable do czujników bo nie wiem.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 31 lip 2018, 14:04

zgredek27 pisze:czy wskazania temp na zegarach po swapie będą ok czy trzeba kombinować?
Chodzi o czujnik cieczy? W AEBie można wsadzić drugi czujnik temp. na zegary z 80tki. Czujnik temperatury oleju jest taki sam.
JakiBoY pisze:Ale z tego co wiem to ciśnienie oleju jest chyba inne i coś może wychodzić poza skalę momentowo.
Jak czujnik ciśnienia i zegar z 80tki to będzie pokazywać dobrze. Nawet silniki z 80tki spokojnie przekraczają ciśnienie oleju 5 barów ale widać nie zrobili większej skali aby ludzie nie panikowali jak silnik się trochę zużyje maksymalne ciśnienie będzie niższe.

Awatar użytkownika
zgredek27
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 747
Rejestracja: 10 gru 2006, 17:32
Lokalizacja: Południe

Post autor: zgredek27 » 31 lip 2018, 17:44

Tak, chodziło mi o g12, jeszcze się nie podpinałem ale już widzę że coś kłamią. Patent z drugim czujnikiem właśnie chodził mi po głowie cały czas ;]

Awatar użytkownika
JakiBoY
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 197
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:56
Imię: Mateusz
Model: Inny
Nadwozie: Cabrio
Silnik: 1,8 AEB
Lokalizacja: CinCinaty
Kontakt:

Post autor: JakiBoY » 07 sie 2018, 02:58

Może ktoś z was po swapie zrobić zdjęcie skrzynki bezpiecznikow w okolicy 20 bezpiecznika (ten który odpowiada za pierwszy bieg wiatraków)
Na krótko, wszystko działa. Ale jak mam wszystko podpięte to 1 się nie załącza tylko od razu 2 przy 98 stopniach

luka0199
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 09 lut 2018, 17:01
Lokalizacja: Cyprianka

Post autor: luka0199 » 21 sie 2018, 22:55

Ma ktoś może zdięcie mocowania podpory dyferencjału z b4 Avant quattro do karoserii? Jak to wygląda w oryginale, bo czas spiąć cztery łapki do kupy ale jakoś nie widziałem tego w oryginale i nie wiem jak dobrac wysokość. Robie przy okazji przekładke quattro i już prawie finisz.

Łaza
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 13 lis 2016, 12:05
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Łaza » 04 paź 2018, 19:04

Witam . Jestem w trakcie montażu ajl do sedana i mam takie pytanie tzn. gdzie podłączyć kabelek czarno-szary – sygnał włączenia klimatyzacji w aucie nie mam klimatronika tylko włacznik AC .

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 04 paź 2018, 19:59

Zapodaj numer przekaznika sterownik klimy

Łaza
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 13 lis 2016, 12:05
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Łaza » 21 paź 2018, 18:00

Z powodów osobistych musiałem pozostawić auto na jakiś czas ale wracam do pracy. Nr przekaźnika to chyba 214 ale pewności nie mam wiec wrzucam link do zdj. skrzynki i przekaźników pod deska.
https://www.fotosik.pl/zdjecie/2b14b0ad196ae1ec
https://www.fotosik.pl/zdjecie/44745f9d4a36b212

davidd1986
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 19 mar 2009, 20:30
Imię: Dawid
Lokalizacja: Proszowice

Post autor: davidd1986 » 28 paź 2018, 20:58

Witam.
Ostatnio wymieniałem nagrzewnicę i nie wiem czy prawidłowo podłączyłem przewody z króćca głowicy i z której strony ma być odpowietrznik nagrzewnicy. Mam ogromną prośbę do posiadaczy b4 z silnikiem 1.8 t (u mnie jest AEB) o fotkę (lub opis) jak to macie u siebie podłączone, ponieważ mam problemy z odpowietrzeniem. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
JakiBoY
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 197
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:56
Imię: Mateusz
Model: Inny
Nadwozie: Cabrio
Silnik: 1,8 AEB
Lokalizacja: CinCinaty
Kontakt:

Post autor: JakiBoY » 30 paź 2018, 14:16

Zapomniałem napisać. Chyba na króćcach powinny być strzałki jak się zsunie węże. Od strony serwa zasilający, idzie od krocca z tyłu silnika a od strony aku powrót i idzie na trójnik.

Z tego co pamiętam i zdjęcia wszystkie przeleciałem to tak mam podłączone. Kiedyś ktoś napisał w tym temacie bo też o to pytałem że nie ma to znaczenia ale miałem problem wtedybpodovny do Twojego nie mogłem tylko sobie przypomnieć który idzie gdzie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl