Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu

[ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
walicha
Audi 80 Fan
Audi 80 Fan
Posty: 37
Rejestracja: 25 kwie 2013, 23:29
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: walicha » 22 lip 2018, 22:34

Witam
Aeb, aeb, wszędzie aeb. A ja chciałbym zapytać czy swapowal ktoś na AJL 180km?
Posiadam Audi Cabrio 98r z silnikiem 1.8 ADRi kupilem dawcę a4b5 98r z AJL. Czy dysponuje ktoś schematami wiązki jak to wszystko zgrać i na jakie problemy się napotkaliscie podczas takiego swapu? Pozdawiam i dziękuje za odp.

Awatar użytkownika
Rastaman25
Audi 80Spec
Audi 80Spec
Posty: 298
Rejestracja: 03 gru 2011, 13:57
Lokalizacja: Brzesko

Post autor: Rastaman25 » 23 lip 2018, 20:22

Przecież ajl to prawie bliźniaczy silnik więc zamontujesz go tak samo jak aeb. A silnik taki wkładał topor do swojego sprzedanego już coupe piwoa80

Awatar użytkownika
JakiBoY
O Audi 80 wie wszystko
O Audi 80 wie wszystko
Posty: 152
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:56
Imię: Mateusz
Lokalizacja: InoCity
Kontakt:

Post autor: JakiBoY » 28 lip 2018, 04:54

Jakby ktoś chciał zobaczyć i posłuchać jak brzmi 1.8t po swapie, na przelocie i skromnych modach, wrzuciłem link na YouTube z ćwiartki na mojej stronie na forum.
Cabrio 96' 1.8T "lekko dłubniety" stage 1.5
300s 17' 3.6 v6
Wcześniej poza fajnymi autami były dwie deskorolki, 4 rowery, 600rr i 954 Fireblade
Moja :arrow: audi-coupe-cabrio/cabrio-turbo-street-b ... 03260.html

skwaromir
Audi 80Spec
Audi 80Spec
Posty: 251
Rejestracja: 26 lis 2009, 07:33
Lokalizacja: LLU

Post autor: skwaromir » 28 lip 2018, 10:13

walicha przeczytasz cały temat i będziesz wiedział jak sytuacja wygląda. Nie ma sensu pisać cały czas tego samego, bo w temacie robi się śmietnik. Jak będziesz miał konkretne pytanie to pisz.
A80Q B3 AEB w eLPiGżi :) powoli się modernizuje.
200SX S13 SR20DET
Sprzedam częsci audi i nie tylko

Awatar użytkownika
zgredek27
Władca pierścieni
Władca pierścieni
Posty: 749
Rejestracja: 10 gru 2006, 17:32
Lokalizacja: Południe

Post autor: zgredek27 » 30 lip 2018, 21:13

czy wskazania temp na zegarach po swapie będą ok czy trzeba kombinować?
B3Q US/B5/B5Q/A3Q 8L
R5/R4 TDI/V6/R4 1.8T

Awatar użytkownika
JakiBoY
O Audi 80 wie wszystko
O Audi 80 wie wszystko
Posty: 152
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:56
Imię: Mateusz
Lokalizacja: InoCity
Kontakt:

Post autor: JakiBoY » 31 lip 2018, 00:55

zgredek27 pisze:czy wskazania temp na zegarach po swapie będą ok czy trzeba kombinować?
Ja po swapie nie włożyłem czujników. Zrobiłem sobie trójnik i przykrecilem je do chłodnicy oleju i są ale nie bardzo wiem gdzie te kable od tego powinny iść i jak w ogóle to podłączyć. Ale z tego co wiem to ciśnienie oleju jest chyba inne i coś może wychodzić poza skalę momentowo. Nie pamiętam tu w temacie było to poruszane. Jeżeli podłączasz czujniki do zegarów to zrób zdjęcia gdzie to wpiac i jak przypiąć kable do czujników bo nie wiem.
Cabrio 96' 1.8T "lekko dłubniety" stage 1.5
300s 17' 3.6 v6
Wcześniej poza fajnymi autami były dwie deskorolki, 4 rowery, 600rr i 954 Fireblade
Moja :arrow: audi-coupe-cabrio/cabrio-turbo-street-b ... 03260.html

maciek889
Od zawsze na forum
Od zawsze na forum
Posty: 4041
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 31 lip 2018, 14:04

zgredek27 pisze:czy wskazania temp na zegarach po swapie będą ok czy trzeba kombinować?
Chodzi o czujnik cieczy? W AEBie można wsadzić drugi czujnik temp. na zegary z 80tki. Czujnik temperatury oleju jest taki sam.
JakiBoY pisze:Ale z tego co wiem to ciśnienie oleju jest chyba inne i coś może wychodzić poza skalę momentowo.
Jak czujnik ciśnienia i zegar z 80tki to będzie pokazywać dobrze. Nawet silniki z 80tki spokojnie przekraczają ciśnienie oleju 5 barów ale widać nie zrobili większej skali aby ludzie nie panikowali jak silnik się trochę zużyje maksymalne ciśnienie będzie niższe.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
zgredek27
Władca pierścieni
Władca pierścieni
Posty: 749
Rejestracja: 10 gru 2006, 17:32
Lokalizacja: Południe

Post autor: zgredek27 » 31 lip 2018, 17:44

Tak, chodziło mi o g12, jeszcze się nie podpinałem ale już widzę że coś kłamią. Patent z drugim czujnikiem właśnie chodził mi po głowie cały czas ;]
B3Q US/B5/B5Q/A3Q 8L
R5/R4 TDI/V6/R4 1.8T

Awatar użytkownika
JakiBoY
O Audi 80 wie wszystko
O Audi 80 wie wszystko
Posty: 152
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:56
Imię: Mateusz
Lokalizacja: InoCity
Kontakt:

Post autor: JakiBoY » 07 sie 2018, 02:58

Może ktoś z was po swapie zrobić zdjęcie skrzynki bezpiecznikow w okolicy 20 bezpiecznika (ten który odpowiada za pierwszy bieg wiatraków)
Na krótko, wszystko działa. Ale jak mam wszystko podpięte to 1 się nie załącza tylko od razu 2 przy 98 stopniach
Cabrio 96' 1.8T "lekko dłubniety" stage 1.5
300s 17' 3.6 v6
Wcześniej poza fajnymi autami były dwie deskorolki, 4 rowery, 600rr i 954 Fireblade
Moja :arrow: audi-coupe-cabrio/cabrio-turbo-street-b ... 03260.html

luka0199
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: 09 lut 2018, 17:01
Lokalizacja: Cyprianka

Post autor: luka0199 » 21 sie 2018, 22:55

Ma ktoś może zdięcie mocowania podpory dyferencjału z b4 Avant quattro do karoserii? Jak to wygląda w oryginale, bo czas spiąć cztery łapki do kupy ale jakoś nie widziałem tego w oryginale i nie wiem jak dobrac wysokość. Robie przy okazji przekładke quattro i już prawie finisz.

Łaza
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 13 lis 2016, 12:05
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Łaza » 04 paź 2018, 19:04

Witam . Jestem w trakcie montażu ajl do sedana i mam takie pytanie tzn. gdzie podłączyć kabelek czarno-szary – sygnał włączenia klimatyzacji w aucie nie mam klimatronika tylko włacznik AC .

Awatar użytkownika
Jarewa
Pomógł wszystkim
Pomógł wszystkim
Posty: 8037
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 04 paź 2018, 19:59

Zapodaj numer przekaznika sterownik klimy

Łaza
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 13 lis 2016, 12:05
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Łaza » 21 paź 2018, 18:00

Z powodów osobistych musiałem pozostawić auto na jakiś czas ale wracam do pracy. Nr przekaźnika to chyba 214 ale pewności nie mam wiec wrzucam link do zdj. skrzynki i przekaźników pod deska.
https://www.fotosik.pl/zdjecie/2b14b0ad196ae1ec
https://www.fotosik.pl/zdjecie/44745f9d4a36b212

davidd1986
Audi 80 Maniak
Audi 80 Maniak
Posty: 79
Rejestracja: 19 mar 2009, 20:30
Imię: Dawid
Lokalizacja: Proszowice

Post autor: davidd1986 » 28 paź 2018, 20:58

Witam.
Ostatnio wymieniałem nagrzewnicę i nie wiem czy prawidłowo podłączyłem przewody z króćca głowicy i z której strony ma być odpowietrznik nagrzewnicy. Mam ogromną prośbę do posiadaczy b4 z silnikiem 1.8 t (u mnie jest AEB) o fotkę (lub opis) jak to macie u siebie podłączone, ponieważ mam problemy z odpowietrzeniem. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
JakiBoY
O Audi 80 wie wszystko
O Audi 80 wie wszystko
Posty: 152
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:56
Imię: Mateusz
Lokalizacja: InoCity
Kontakt:

Post autor: JakiBoY » 30 paź 2018, 14:16

Zapomniałem napisać. Chyba na króćcach powinny być strzałki jak się zsunie węże. Od strony serwa zasilający, idzie od krocca z tyłu silnika a od strony aku powrót i idzie na trójnik.

Z tego co pamiętam i zdjęcia wszystkie przeleciałem to tak mam podłączone. Kiedyś ktoś napisał w tym temacie bo też o to pytałem że nie ma to znaczenia ale miałem problem wtedybpodovny do Twojego nie mogłem tylko sobie przypomnieć który idzie gdzie.
Cabrio 96' 1.8T "lekko dłubniety" stage 1.5
300s 17' 3.6 v6
Wcześniej poza fajnymi autami były dwie deskorolki, 4 rowery, 600rr i 954 Fireblade
Moja :arrow: audi-coupe-cabrio/cabrio-turbo-street-b ... 03260.html

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”