Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Cofnięte tylne koła - czy to wina belki?

Wernyhora
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 05 sty 2018, 10:20

[B4 2.0 ABT] Cofnięte tylne koła - czy to wina belki?

Post autor: Wernyhora » 03 lip 2018, 13:54

Panie i Panowie

Zwracam się do was z prośbą o pomoc w ustaleniu przyczyny przesunięcia tylnych kół. Szukałem odpowiedzi na tym forum, lecz nie dowiedziałem się niczego konkretnego.
Zdania mechaników, do których zwróciłem się o pomoc są rozbieżne - jeden stwierdził, że trzeba wymienić tuleje i może będzie ok, a tak to nie ma on pojęcia co i jak, drugi natomiast poradził, aby nie bawić się w wymianę tulei, ponieważ są one w dobrej kondycji, a koła są tak odsunięte, bo tak ma być.
Sam patrzyłem pod spód i nie wykryłem żadnego przesunięcia na mocowaniach, bądź innych problemów. amortyzatory są osadzone dobrze, a tuleje rzeczywiści się trzymają, choć przyznam, że nie są pierwszej świeżości.
Może i bym to zostawił, ale męczy mnie to psychicznie...
Poza tym zdarza się czasami, że 'ciągnie' mi kierownicę przy hamowaniu, co akurat nie wiem, czy wiąże się z ustawieniem tylnej belki - zawieram tą informację, ponieważ może być przydatna.
Jeszcze jedna rzecz - nie sprawdzałem jeszcze zbieżności, mam zamiar zrobić to niedługo, jednak najpierw chciałbym zając się tym problemem.
Załączam zdjęcia kół z obu stron - prawe stoi w dołku, aby uwidocznić bardziej skale problemu, gdy koło jest 'opuszczone' względem nadkola.


Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 03 lip 2018, 18:05 przez Wernyhora, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 03 lip 2018, 15:42

Wernyhora, tak po prostu jest i tyle i jakbyś zerkął to jest na forum kilka tematów gdzie było to już poruszanie np tu https://audi80.pl/topics85/b4-all-n ... t81520.htm

w dodatku zapoznaj się z regulaminem i zasadami nazwania tematów - chodzi mi o tag!

Awatar użytkownika
audico
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 264
Rejestracja: 04 gru 2007, 17:49
Lokalizacja: B-ce

Post autor: audico » 05 lip 2018, 09:17

Hej
Miałem podobnie w moim nowym nabytku. Sprawdza się powiedzenie największą wadą każdego auta jest jego poprzedni właściciel. Nie powinno być tak przesunięte, zobacz jeszcze czy koło nie jest głębiej w nadwoziu w porównaniu do drugiej strony.
U mnie wymieniłem gumy na belce ale nie dlatego, że były zużyte, wręcz przeciwnie były niedawno wymienione tak jak mówił poprzedni właściciel. Z tym, że nie były właściwie zamontowane (obrócone nie tak jak powinny do kierunku jazdy) oraz były przesunięte, nie wsadzone do końca. To znaczy jedna była głębiej a druga mniej, przez co te dwie części, w których się je mocuje były przekrzywione w stronę kierowcy to jest lewą.
Mechanik, który to robił nie mógł później zamocować jednej strony belki do podwozia, więc nie wiele myśląc odkręcił wspornik mocujący od podwozia. Następnie wsadził w niego belkę i całość dokręcił do podwozia.
Skutkiem tego belka z prawej strony była odsunięta do tyłu o jakieś 2-3 cm. Na zbieżności 3D tylna belka wychodziła na krzywą i zachodziła obawa jej wymiany.
Dopiero kiedy wszedłem pod auto zobaczyłem ślady po śrubach przesunięte na tym wsporniku. Mierzyłem jeszcze od koła do koła długość odcinka i prawa strona była dłuższa o te 2-3 cm już dokładnie nie pamiętam.
Naprawa polegała na wymianie gum w belce, prawidłowe je osadzenie pod względem kierunku jazdy pojazdu oraz równomierne osadzenie w bece pod względem głębokości wsadzenia. Dopiero wtedy przesunąłem wspornik do przodu o te centymetry i następnie dokręciłem do niego belkę.
Po tym zabiegu belka na 3D wychodzi na zdrową :)
Ps. przed zabiegiem samochód inaczej reagował w zakrętach, teraz jest o wiele lepiej.

Awatar użytkownika
antares2000
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 211
Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: antares2000 » 24 lip 2018, 20:21

Podepnę się pod temat bo mam podobny problem. Moje koła mimo że wymienione zostały tuje na nowe (Lemforder) są nadal cofnięte do tyłu. Z tym, że przed wymianą oba były mniej więcej o tyle samo a po wymianie prawe jest bardziej cofnięte niż lewe.

Jutro jadę na sprawdzenie geometrii i ewentualną korektę ułożenia belki. Poniżej foto ja to u mnie wygląda po wymianie tulej.

Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 24 lip 2018, 20:45

antares2000 pisze:Jutro jadę na sprawdzenie geometrii i ewentualną korektę ułożenia belki
i co, pewnie masz nadzieję że ci to wyregulują ;-)

Awatar użytkownika
antares2000
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 211
Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: antares2000 » 24 lip 2018, 21:29

PieterB pisze:i co, pewnie masz nadzieję że ci to wyregulują
tak mam... czy mieć nadzieję to coś złego lub czy chcieć spróbować to poprawić to coś niestosownego?

PieterB nie rozumiem intencji twojego pytania, w jakim celu je zadałeś i czy ono wnosi jakąś wartość dodaną do tematu?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 24 lip 2018, 21:38

antares2000 pisze:
PieterB pisze:i co, pewnie masz nadzieję że ci to wyregulują
tak mam... czy mieć nadzieję to coś złego lub czy chcieć spróbować to poprawić to coś niestosownego?

PieterB nie rozumiem intencji twojego pytania, w jakim celu je zadałeś i czy ono wnosi jakąś wartość dodaną do tematu?
bo to jest norma, gdybyś przejrzał parę tematów o tym a jest ich trochę to byś wiedział. A dodam że nie zadałem żadnego pytania tylko stwierdziłem fakt.
To właśnie chciałem wnieść ale widzę że się strasznie oburzyłeś, a nie maiłem takiego zamiaru.

Ja osobiście jeszcze nie widziałem 80 z idealnie ustawionymi kołami, tak jak ty byś tego chciał, tzn wróć widziałem w autach obniżonych przynajmniej -40 gdzie koło się przesuwa do przodu.

Awatar użytkownika
antares2000
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 211
Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: antares2000 » 25 lip 2018, 13:34

I tak, właśnie wróciłem z pomiaru geometrii i ustawienia tylnej belki.

Przed korektą rozbieżność pomiędzy osiami przednia i tylną wynosiła 2cm z prawej strony. Po korekcie różnica wynosi 2mm z lewej.

Mechanik z diagnostą od geometrii poluzowali śruby mocujące uchwyt tulei do nadwozia i dzięki luzowi na otworach przesunęli belkę z prawej strony auta do przodu ile się dało. W trakcie korygowania położenia belki ja obserwowałem jednocześnie wskazania na monitorze komputera i widziałem jak się zmieniają. Dodatkowo diagnosta pochwalił ustawienia geometrii w moim Audiku, mówiąc że na swoje lata to paramertry są idealne :) co nie ukraywam że mnie to bardzo ucieszyło.

Dowiedziałem się też, że fabrycznie Audi w modelu B4 (poza quatro) nie przewidziało regulacji tylnej belki ale otwory pod śruby w uchwycie pozostawiają niewielki margines na korektę. Pomyślałem też tak przy okazji, że jeśli już ktoś miałby przysłowiowy nóż na gardle to możnaby te otwory rozfrezować na fasolkę i dzięki temu otrzymać pewien zapas do przesuwania belki przód-tył.

Więc kolego PieterB nie do końca miałeś rację - bo WYREGULOWALI i myliłeś się też co do mojej nadziei. Na przyszłość zamiast jak napisałeś "stwierdzać fakty" wstrzymaj się od ocen.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 25 lip 2018, 13:45

Tylko ze z tyłu nic więcej jak os auta nie zmienisz. Ale to i tak plus minus mm. Wiem bo niedawno sam robiłem. Zbieżność i kąt pochylenia jest stały bez regulacji.

Awatar użytkownika
antares2000
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 211
Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: antares2000 » 25 lip 2018, 14:03

Jarewa pisze:Tylko ze z tyłu nic więcej jak os auta nie zmienisz. Ale to i tak plus minus mm. Wiem bo niedawno sam robiłem. Zbieżność i kąt pochylenia jest stały bez regulacji.
Zgadza się kolego. Zbieżność i kąt pochylenia owszem nie zmienimy. Jednak odległość pomiędzy osiami zarówno z prawej jak i lewej strony można w niewielkim zakresie poprawić, gdy jest już rażąca różnica.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 25 lip 2018, 19:56

antares2000 pisze:gdy jest już rażąca różnica


rażąca rużnica to ponad 3cm a takiej regulacji nie ma. Nawet gdy ktoś nigdy tego nie ustawiał to te luzy powodują max 0,10" a to jest bardzo mało.

jarowlkp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 258
Rejestracja: 04 gru 2015, 13:22
Lokalizacja: Trzcianka

Post autor: jarowlkp » 25 lip 2018, 20:36

kolego antares2000 zamiast wylewać żale swoje do admina ze niby nie miał racji, pokaz lepiej fotki twojej audi po korekcie tylnej belki chętnie zobaczymy jak to wygląda

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 25 lip 2018, 20:52

moje ustawienia na oko;)


Obrazek

Awatar użytkownika
antares2000
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 211
Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: antares2000 » 26 lip 2018, 11:06

Jarewa pisze:rażąca rużnica to ponad 3cm
skąd takie twierdzenie? możesz bardziej rozwinąć i uzasadnić?

[ Dodano: 2018-07-26, 11:06 ]
Jarewa pisze:moje ustawienia na oko;)
co to za wydruk, czy to z jakiegoś badania?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 26 lip 2018, 15:35

Jarewa, Z tego co widziałem to tam nie ma więcej ja 1 cm na stronę i to nie wiem czy tyle, nie wiem ile to na stopnie będzie. Ale jak dla mnie to bardzo mało.

No chyba że sobie ktoś otwory porozwiercał ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie tylne”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl