[B4 2.0 ABK] Spadki mocy oraz nierówna praca
- xRead
- Forum Audi 80
- Posty: 375
- Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Legnica
Z zapłonem byłem rok temu u Jarewy. Gdy ustawił poprawnie i wyjechałem od niego pojawiło się straszne spalanie stukowe. Czujnik wymieniłem ale nadal nie było poprawy. Do tego gdy zmieniałem bieg przy ok 2000RPM to wtedy bardzo wolno spadał z obrotów, lecz gdy przekroczyłem te 2000RPM np do 2500 aby zmienić bieg to obroty spadały już prawidłowo. Opóźniłem delikatnie ten zapłon "na ucho" i silnik już jeździł poprawnie dość. Rozrząd ustawiony jest prawidłowo sam robiłem. Właśnie gdy podłączałem jakiś czas temu to kąt wyprzedzenia był skakł sobie 5-7 stopni teraz nie było nic. Ja już nie rozkminiam tych problemów dlatego napisałem na forum.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Nie jesteś sam z tym problemem. Prawie 1,5 roku tak jeżdżę z pukaniem, zapłon też mam dobrze ustawiony. No i na słuch też miałem ustawiane, że silnik gładziutko i super miękko chodził, ale za to strzelał w wydech i to dość mocno, a przede wszystkim okropnie zamulał po przełączeniu na gaz (zasilany benzyną zbierał się dość dobrze).xRead pisze:Gdy ustawił poprawnie i wyjechałem od niego pojawiło się straszne spalanie stukowe.
Poprzednie auto na gazie też sporo traciło na dynamice - czyżby handlarze lata temu też majstrowali przy zapłonie, bo im stukało?
Na pewno to nie są panewki korbowodowe, bo zmieniałem i brak poprawy, sworznie też wydawały się OK. Któraś szklanka, wałek pośredni? Nie mam pojęcia. Może już niedługo będę remontował głowicę i ten wałek bym sprawdził, to się okaże.