Witam,
szukałem bardzo duzo ale niestety nie odnalazłem jednoznacznej odpowiedzi. Które ustawienie znaku na kole zamachowym jest prawidłowe (Rys A):
1-tuż przed krawędzią otworu,
2-krawędź otworu przecina znak dokładnie na pół.
Pytanie drugie, czy w silniku 1Z wystepowały rolki napinające bez automatycznego napinacza? Kupiłem na allegro komplet rozrządu do Audi 80B4 1.9TDI 1Z i napinacz jest automatyczny (obecnie posiadałem ustawiany na sztywno), niestety nie pasują 2 rzeczy:
1-średnica szpilki, automatyczny posiada mniejszy otwór 8mm zamiast 10mm (do opanowania - sprawę rozwiązuje zakup nowej szpilki np w serwisie z dwoma średnicami 10mm w blok 8mm dla napinacza),
2-nie mam gdzie wetknąć końcówki zaznaczonej kółkiem na (RYS B), i tutaj rozwiązania juz nie mam.
Czy to oznacza że nie mogę zastosować tego napinacza? Jaki powinien być napinacz do mojego silnika? Rocznik 93 nr silnika 1Z 058 855
Z góry dziękuję za odpowiedź!
[1.9TDI 1Z] Rozrząd ustawienie znaku na kole zamachowym
-
- Forum Audi 80
- Posty: 2
- Rejestracja: 09 paź 2009, 00:20
- Lokalizacja: Żnin/kuj-pom
-
- Forum Audi 80
- Posty: 2
- Rejestracja: 09 paź 2009, 00:20
- Lokalizacja: Żnin/kuj-pom
Witam wszystkich miłośników i sympatyków Audi 80.
Jako, że zakupiłem samochód o którym marzyłem w młodości, zamierzam przygotować ową furmankę tylko na wyjazdy w niedzielę i tylko w dniu słonecznym.
Zabrałem się za wymianę rozrządu.
Nurtuje mnie jedna rzecz.
Znalazłem znak 0 na kole zamachowym, mniej więcej pokryło się ze znakiem do blokady wałka i pompy. No właśnie - mniej więcej.
Wałek i pompa są w pozycji prawidłowej. Jednak koło zamachowe już nie. Znak 0 wypada na środku tego owalnego otworu w skrzyni.
Czy po zblokowaniu wałka i pompy mogę ręcznie przesunąć koło zamachowe na prawidłowe ustawienie?
Jako, że zakupiłem samochód o którym marzyłem w młodości, zamierzam przygotować ową furmankę tylko na wyjazdy w niedzielę i tylko w dniu słonecznym.
Zabrałem się za wymianę rozrządu.
Nurtuje mnie jedna rzecz.
Znalazłem znak 0 na kole zamachowym, mniej więcej pokryło się ze znakiem do blokady wałka i pompy. No właśnie - mniej więcej.
Wałek i pompa są w pozycji prawidłowej. Jednak koło zamachowe już nie. Znak 0 wypada na środku tego owalnego otworu w skrzyni.
Czy po zblokowaniu wałka i pompy mogę ręcznie przesunąć koło zamachowe na prawidłowe ustawienie?
Odkręć koło zębate na wale i zobacz czy aby na pewno wszystko jest ok z fezem na czopie wału i nie ma śladów jakiegokolwiek przesuwania się zębatki. Ja u siebie też mialem przesunięte, ale po zbicu koła na wałku głowicy, oczywiście wałek zblokowany, wszystko sie wyrownało. Pozatym podczas napinania rozrządu też moze sie troszkę przesunąć ale nie są to duże odchyłki.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko