Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Rozrząd ustawienie znaku na kole zamachowym

ODPOWIEDZ
jacekujawa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 09 paź 2009, 00:20
Lokalizacja: Żnin/kuj-pom

[1.9TDI 1Z] Rozrząd ustawienie znaku na kole zamachowym

Post autor: jacekujawa » 09 paź 2009, 00:46

Witam,

szukałem bardzo duzo ale niestety nie odnalazłem jednoznacznej odpowiedzi. Które ustawienie znaku na kole zamachowym jest prawidłowe (Rys A):
1-tuż przed krawędzią otworu,
2-krawędź otworu przecina znak dokładnie na pół.


Pytanie drugie, czy w silniku 1Z wystepowały rolki napinające bez automatycznego napinacza? Kupiłem na allegro komplet rozrządu do Audi 80B4 1.9TDI 1Z i napinacz jest automatyczny (obecnie posiadałem ustawiany na sztywno), niestety nie pasują 2 rzeczy:
1-średnica szpilki, automatyczny posiada mniejszy otwór 8mm zamiast 10mm (do opanowania - sprawę rozwiązuje zakup nowej szpilki np w serwisie z dwoma średnicami 10mm w blok 8mm dla napinacza),
2-nie mam gdzie wetknąć końcówki zaznaczonej kółkiem na (RYS B), i tutaj rozwiązania juz nie mam.

Czy to oznacza że nie mogę zastosować tego napinacza? Jaki powinien być napinacz do mojego silnika? Rocznik 93 nr silnika 1Z 058 855

Z góry dziękuję za odpowiedź! ;-)

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 09 paź 2009, 15:30

Znak 0 powinien byc przeciety w połowie, jezlei bedzie pokrywac sie z krawedzia tez tragedii nie ma, co do napinacza to zakupiłes nie właściwy powinienes miec 531025330 z INA

jacekujawa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 09 paź 2009, 00:20
Lokalizacja: Żnin/kuj-pom

Post autor: jacekujawa » 09 paź 2009, 16:03

Dziękuję bardzo za odpowiedź. Faktycznie potrzebuję napinacz 531025330 z INA. Szpilka już kupiona, napinacz też całość przyłożona na sucho pasuje jak ulał. Dla innych osób z numerem silnika do 289 575 załączam rysunek odpowiedniej rolki napinającej.

Temat do zamknięcia

Marcin D
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 17 cze 2007, 08:49
Imię: Marcin
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: Marcin D » 09 paź 2009, 19:17

Ja tez kiedys popelnilem blad z napinaczem i musialem rozrzad dokanczac w niedziele poniewarz w sobote nie bylo juz mozliwosci kupna odpowiedniego,a co do utalenia GMP to zerówka powinna byc przecieta,zreszta wyjdzie ci w praniu jak bedziesz zakladal pasek.

Nie zapomnij potem ustawic kata wtrysku.

Awatar użytkownika
redek77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 06 sie 2018, 21:26

Post autor: redek77 » 06 sie 2018, 22:02

Witam wszystkich miłośników i sympatyków Audi 80.

Jako, że zakupiłem samochód o którym marzyłem w młodości, zamierzam przygotować ową furmankę tylko na wyjazdy w niedzielę i tylko w dniu słonecznym.

Zabrałem się za wymianę rozrządu.

Nurtuje mnie jedna rzecz.
Znalazłem znak 0 na kole zamachowym, mniej więcej pokryło się ze znakiem do blokady wałka i pompy. No właśnie - mniej więcej.
Wałek i pompa są w pozycji prawidłowej. Jednak koło zamachowe już nie. Znak 0 wypada na środku tego owalnego otworu w skrzyni.
Czy po zblokowaniu wałka i pompy mogę ręcznie przesunąć koło zamachowe na prawidłowe ustawienie?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 06 sie 2018, 23:00

To jest około 6st coś nie gra z resztą nie przesuniesz 6st bo jeden ząbęk jest sporo więcej. Przyczyna może tkwić gdzieś indziej albo luzy na blokadach reszty albo uszkodzone osadzenie zębatki na wale.

Awatar użytkownika
redek77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 06 sie 2018, 21:26

Post autor: redek77 » 06 sie 2018, 23:28

Samochód pracował poprawnie. Może po prostu złożyć jak było? Rozumiem, że prawidłowo powinno się cofnąć?

dbb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 09 lut 2017, 16:18
Lokalizacja: Żarki

Post autor: dbb » 07 sie 2018, 07:36

Odkręć koło zębate na wale i zobacz czy aby na pewno wszystko jest ok z fezem na czopie wału i nie ma śladów jakiegokolwiek przesuwania się zębatki. Ja u siebie też mialem przesunięte, ale po zbicu koła na wałku głowicy, oczywiście wałek zblokowany, wszystko sie wyrownało. Pozatym podczas napinania rozrządu też moze sie troszkę przesunąć ale nie są to duże odchyłki.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 07 sie 2018, 16:58

Koło zamachowe musisz ustawic tak , żeby 0 było przeciete w pół , nie na środku.

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl