[B4 abk 1992] brak iskry
[B4 abk 1992] brak iskry
Witam
nastal dzis u mnie problem w postaci wrocilem zgasilem samochod i juz nie odpalił
przyczyna brak iskry
podmienilem swiece kable kopulke (oprocz palca) oczywiscie wszystko na sprawne
podmienilem cewke zaplonowa na rowniez sprawna
sprawdzalem iskre bezposrednio z cewki rowniez brak
i problem dalej jest
zostal czujnik halla
na srodkowym kablu z czujnika halla jest okolo 6v podczas krecenia rozrusznikiem
opornosc jednej cewki 7700 drugiej 8200
na vagu napiecie ecu ok
brak mi pomysłu już na to a pakowac w koszta na czujnik halla sie zbytnio niechce bo niewiadomo czy to bedzie to
ktos ma jakis pomysl ?
nastal dzis u mnie problem w postaci wrocilem zgasilem samochod i juz nie odpalił
przyczyna brak iskry
podmienilem swiece kable kopulke (oprocz palca) oczywiscie wszystko na sprawne
podmienilem cewke zaplonowa na rowniez sprawna
sprawdzalem iskre bezposrednio z cewki rowniez brak
i problem dalej jest
zostal czujnik halla
na srodkowym kablu z czujnika halla jest okolo 6v podczas krecenia rozrusznikiem
opornosc jednej cewki 7700 drugiej 8200
na vagu napiecie ecu ok
brak mi pomysłu już na to a pakowac w koszta na czujnik halla sie zbytnio niechce bo niewiadomo czy to bedzie to
ktos ma jakis pomysl ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Tu masz poradnik szukania przyczyny problemów z odpalaniem: https://audi80.pl/topics77/faq-co-z ... t98745.htm
Najlepiej sprawdź pokręcając silnik ręcznie czy będzie przekakiwać napięcie pomiędzy 0V a 12V (albo 0-5V).matys210 pisze: na srodkowym kablu z czujnika halla jest okolo 6v podczas krecenia rozrusznikiem
Zdiagnozowałem dziś czujnik halla i napięcie jest między tak 2 -5 v a 5-11.5 v
Wiec chyba jest sprawny
Jutro zajmę się tym co było napisane wiec została mi stacyjka przekaźnik 30 ale diagnozowalem bagien to zasilanie ECu jest 12 z hakiem
Z połączeń co konkretnie sprawdzić przejścia między czym a czym
[ Dodano: 2018-08-10, 21:43 ]
Kostka przy stacyjce pin 15 do rozrusznika przy rozruchu napięcie spada z 12 do 9.5 przy trochę słabym Aqu czyli chyba ok
Wiec chyba jest sprawny
Jutro zajmę się tym co było napisane wiec została mi stacyjka przekaźnik 30 ale diagnozowalem bagien to zasilanie ECu jest 12 z hakiem
Z połączeń co konkretnie sprawdzić przejścia między czym a czym
[ Dodano: 2018-08-10, 21:43 ]
Kostka przy stacyjce pin 15 do rozrusznika przy rozruchu napięcie spada z 12 do 9.5 przy trochę słabym Aqu czyli chyba ok
Czujnik hall sprawdzisz diodą świecącą ... Jeśli będzie migać w trakcie kręcenia silnika to zostaw go w spokoju . sprawdzasz wtedy zasilanie cewki zapłonowej i to co sie dzieje na srodkowym pinie w złączu cewki - tez mozesz diodą ... Jeśli impulsy są to atak na cewkę i po kłopocie ...
Taki prosty zabieg przy użyciu diody świecącej na 12V lub zwykłej z dolutowanym rezystorem 1kohm ...
pozdr.
Taki prosty zabieg przy użyciu diody świecącej na 12V lub zwykłej z dolutowanym rezystorem 1kohm ...
pozdr.
Po podłączeniu diody do czujnika halla i dioda się swieci i gaśnie czyli ok
Po podłączeniu diody do cewki zapłonowej dioda się zazy cały czas
Na wejściu tj zasilanie z aqu cewki jest takie same napięcie jak na wyjściu wysokiego napięcia czyli 12v nawet przy kręceniu rozrusznikiem
[ Dodano: 2018-08-11, 15:42 ]
Dodam ze podłączyłem cewkę z golfa do audi plus i minus pod cewkę z z audi i na cewce z golf tez brak iskry
Po podłączeniu diody do cewki zapłonowej dioda się zazy cały czas
Na wejściu tj zasilanie z aqu cewki jest takie same napięcie jak na wyjściu wysokiego napięcia czyli 12v nawet przy kręceniu rozrusznikiem
[ Dodano: 2018-08-11, 15:42 ]
Dodam ze podłączyłem cewkę z golfa do audi plus i minus pod cewkę z z audi i na cewce z golf tez brak iskry
To patrz przewody z cewki do komputera silnika .Bodajże zielony lub bladozielony przewód czy jakoś taki bo już dawno nie macałem takiego czegoś . Masz cewkę na 3 przewody ?? To ten środkowy . Leć do kompa . Sprawdz zasilania na komputerze czy jest 12 na stałe i po kluczu . Czy nie zanika podczas kręcenia rozrusznikiem .
Dioda po wpięciu w środkowy i zewnętrzny pin we wtyczce podczas kręcenia rozrusznikiem mruga natomiast dioda po wpięciu w dwa przewody wychodzące z modułu do cewki podczas kręcenia rozrusznikiem swieci cały czas
[ Dodano: 2018-08-13, 16:54 ]
To reasumując z powyższych wszYstkich pomiarów
Hall jest sprawny
ECu raczej tez skoro impulsy dochodzą do cewki
Stacyjka sprawna bo jakby było inaczej nie dawałaby sygnału na cewkę
Zostaje wiec w dalszym ciągu cewka
Dodam jeszcze ze miałem na początku spalony bezpiecznik motor w skrzynce
[ Dodano: 2018-08-13, 16:54 ]
To reasumując z powyższych wszYstkich pomiarów
Hall jest sprawny
ECu raczej tez skoro impulsy dochodzą do cewki
Stacyjka sprawna bo jakby było inaczej nie dawałaby sygnału na cewkę
Zostaje wiec w dalszym ciągu cewka
Dodam jeszcze ze miałem na początku spalony bezpiecznik motor w skrzynce