Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 abk 1992] brak iskry

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
matys210
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 16 gru 2014, 16:43

[B4 abk 1992] brak iskry

Post autor: matys210 » 29 lip 2018, 21:23

Witam
nastal dzis u mnie problem w postaci wrocilem zgasilem samochod i juz nie odpalił
przyczyna brak iskry
podmienilem swiece kable kopulke (oprocz palca) oczywiscie wszystko na sprawne
podmienilem cewke zaplonowa na rowniez sprawna
sprawdzalem iskre bezposrednio z cewki rowniez brak
i problem dalej jest
zostal czujnik halla
na srodkowym kablu z czujnika halla jest okolo 6v podczas krecenia rozrusznikiem
opornosc jednej cewki 7700 drugiej 8200
na vagu napiecie ecu ok
brak mi pomysłu już na to a pakowac w koszta na czujnik halla sie zbytnio niechce bo niewiadomo czy to bedzie to
ktos ma jakis pomysl ?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4673
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 30 lip 2018, 09:12

Tu masz poradnik szukania przyczyny problemów z odpalaniem: https://audi80.pl/topics77/faq-co-z ... t98745.htm
matys210 pisze: na srodkowym kablu z czujnika halla jest okolo 6v podczas krecenia rozrusznikiem
Najlepiej sprawdź pokręcając silnik ręcznie czy będzie przekakiwać napięcie pomiędzy 0V a 12V (albo 0-5V).

matys210
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 16 gru 2014, 16:43

Post autor: matys210 » 10 sie 2018, 21:43

Zdiagnozowałem dziś czujnik halla i napięcie jest między tak 2 -5 v a 5-11.5 v
Wiec chyba jest sprawny
Jutro zajmę się tym co było napisane wiec została mi stacyjka przekaźnik 30 ale diagnozowalem bagien to zasilanie ECu jest 12 z hakiem
Z połączeń co konkretnie sprawdzić przejścia między czym a czym

[ Dodano: 2018-08-10, 21:43 ]
Kostka przy stacyjce pin 15 do rozrusznika przy rozruchu napięcie spada z 12 do 9.5 przy trochę słabym Aqu czyli chyba ok

krzysaudi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 263
Rejestracja: 13 lis 2008, 13:21
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: krzysaudi » 11 sie 2018, 00:12

Czujnik hall sprawdzisz diodą świecącą ... Jeśli będzie migać w trakcie kręcenia silnika to zostaw go w spokoju . sprawdzasz wtedy zasilanie cewki zapłonowej i to co sie dzieje na srodkowym pinie w złączu cewki - tez mozesz diodą ... Jeśli impulsy są to atak na cewkę i po kłopocie ...
Taki prosty zabieg przy użyciu diody świecącej na 12V lub zwykłej z dolutowanym rezystorem 1kohm ...
pozdr.

matys210
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 16 gru 2014, 16:43

Post autor: matys210 » 11 sie 2018, 15:42

Po podłączeniu diody do czujnika halla i dioda się swieci i gaśnie czyli ok
Po podłączeniu diody do cewki zapłonowej dioda się zazy cały czas
Na wejściu tj zasilanie z aqu cewki jest takie same napięcie jak na wyjściu wysokiego napięcia czyli 12v nawet przy kręceniu rozrusznikiem

[ Dodano: 2018-08-11, 15:42 ]
Dodam ze podłączyłem cewkę z golfa do audi plus i minus pod cewkę z z audi i na cewce z golf tez brak iskry

krzysaudi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 263
Rejestracja: 13 lis 2008, 13:21
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: krzysaudi » 11 sie 2018, 17:51

To patrz przewody z cewki do komputera silnika .Bodajże zielony lub bladozielony przewód czy jakoś taki bo już dawno nie macałem takiego czegoś . Masz cewkę na 3 przewody ?? To ten środkowy . Leć do kompa . Sprawdz zasilania na komputerze czy jest 12 na stałe i po kluczu . Czy nie zanika podczas kręcenia rozrusznikiem .

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4673
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 11 sie 2018, 22:46

Podłączałeś tą cewkę do wyjścia modułu ze swojego samochodu czy jak?

matys210
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 16 gru 2014, 16:43

Post autor: matys210 » 11 sie 2018, 23:22

Maciek tak
Pin środkowy ma przejście do wtyczki ecu na pin 6
Zasilanie na kompie jest 12 na stałe na vagu
Po kluczu sprawdzić napięcie tez vagiem czy koniecznie miernikiem?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4673
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 11 sie 2018, 23:39

Zobacz na wtyczce modułu cewki między środkowym a bocznym czy będzie migać dioda LED (pamiętaj o tym że dioda podłączona odwrotnie nie zaświeci się).

matys210
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 16 gru 2014, 16:43

Post autor: matys210 » 13 sie 2018, 16:54

Dioda po wpięciu w środkowy i zewnętrzny pin we wtyczce podczas kręcenia rozrusznikiem mruga natomiast dioda po wpięciu w dwa przewody wychodzące z modułu do cewki podczas kręcenia rozrusznikiem swieci cały czas

[ Dodano: 2018-08-13, 16:54 ]
To reasumując z powyższych wszYstkich pomiarów
Hall jest sprawny
ECu raczej tez skoro impulsy dochodzą do cewki
Stacyjka sprawna bo jakby było inaczej nie dawałaby sygnału na cewkę
Zostaje wiec w dalszym ciągu cewka
Dodam jeszcze ze miałem na początku spalony bezpiecznik motor w skrzynce

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga