Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1z] dziwny odgłos z okolic sprzęgła

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 30 paź 2007, 22:56

mnie sie udało kupić cały komplet firmy sachs za 530zł + robocizna 250zł.sachs był montowany orginalnie w tych samochodach wiec zdecydowałem sie na niego.podobno dobre sa tez sprzegła firmy LUK jednak sam osobiscie nie mam o nich zdania.Luka kupisz taniej niz Valeo

krzysiek1666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 09 gru 2009, 18:53
Lokalizacja: Sochaczew/Grabnik

Post autor: krzysiek1666 » 26 maja 2010, 12:00

panowie ...mianowicie do tematu prosze Was o pomoc bo mam podobny problem. a mianowicie przy właczonym silniku słychac dziwny odgłos dobiegający albo ze skrzyni biegow...lub z sprzegła . chyba ze tłumnik ? odgłos słychac cały czas....czy wciskam sprzegło czy nie to i tak słychac . takie tarcie trrrrr . nie wiem sam co to moze byc . prosze Was o szybka wypowiedz

Awatar użytkownika
J.A.G
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 83
Rejestracja: 19 mar 2008, 20:31
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: J.A.G » 26 maja 2010, 13:36

Panowie, mam problem jak cholera, bardzo podobny. Po wyjęciu skrzyni kupiłem nową tarcze sprzęgłową bo jak się okazało "wybiła się" od rozwalonych przegubów wew które też wymieniłem co wyglądało jakby skrzynia miała luz.

Po umyciu i zalaniu skrzyni nowym olejem doszło do przecieku oleju na uszczelniaczu wałka i głośne rzegotanie na wolnych obrotach, praktycznie od razu po założeniu. Myślałem że to wina skrzyni, łożysk na wałku sprzęgłowym i raczej się myliłem. Kupiłem AKM prawie bez luzu ale moje objawy nie ustąpiły jest tak jak przed wymianą, identyczny odgłos rzegotania (doszedł szum skrzyni, czego w mojej AXC nie było).

Wygląda to tak, rzęzi na wolnych, wciskam sprzęgło i cisza. Dodam gazu do 2000obr też cichnie (i nie dlatego że silnik zagłusza tylko faktycznie cichnie). Jak jadę najbardziej słychać to rzegotanie gdy silnik jest w "luce napędowej" tj. nie przyśpiesza auta ale i nie hamuje (wiecie o co chodzi), wtedy to normalnie jakby zaraz coś miało się rozsypać. Wkurza to niesamowicie czuję się jakbym jechał ostatnim złomem.

Czy może to być tarcza, zwichrowana, wypaczona albo coś innego? Stało się to po jej wymianie... Mówią mi że to łożysko wyciskowe, tylko że ono jest prawie nowe roczne (przed rokiem całe sprzęgło Luka kupiłem i było cicho aż do wymiany samej tarczy, jakiś zamiennik za 200zł)

Jeśli to łożysko to czemu po wymianie tarczy się odezwało a teraz przy wymianie skrzyni sprawdzałem je i ładnie się kręciło i nie było rozwalone. Może docisk albo coś z kołem zamachowym? Może jednak ten synchronizator? Rozebrałem swoją AXC i na wałku sprzęgłowym luźno lata jeden synchronizator, czy to powód tego rzęcholenia? Jak mam ją rozebraną czego jeszcze tam się doszukiwać? Łożyska wyglądają ok.

Nie wiem co robić, nowe sprzęgło całe kupić?

[ Dodano: 2010-06-14, 18:49 ]
Nikt nie ma nawet żadnych domysłów co to może być? No dalej, burza mózgów. "czarekj" powiedz coś sensownego co by mogło pasować do takiego rzęcholenia.

Arturo997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 629
Rejestracja: 15 lip 2009, 08:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

Post autor: Arturo997 » 26 sie 2018, 14:09

Odgrzeję trochę temat :-D
Moja historia jest trochę dłuższa ale efekt ten sam - dziwny dźwięk po puszczeniu sprzęgła (również na postoju po puszczeniu sprzegła) na każdym biegu narasta wraz z tym jak mocno wcisnę pedał gazu - podczas jazdy (mam dodatkowy wskaźnik "boost'a" - im wiekszy boost tym głośniejsze i częstsze "tyrkotanie" ). Dobiega z okolic sprzęgła / skrzyni - jakby jakiś metalowy element był luźny i obijał się o inne.

Ale wracając do początku auto w którym to występuję to Audi 80 1.9TDI avant na pierburgu 1995r. wtryski 216, pompa 11mm, chip, pusty kat i sprzęgło 240mm na kevlarze od kolegi z forum. Auto zanim zacząłem nim jeździć było prawie rozłożone - sanki przód po piaskowaniu i malowaniu + poduszki z poliuretanu, na wahaczach tez poliuretan, nowe końcówki, łączniki itd.. hamulce 280mm wentylowane i nawiercane. We wnętrzu dołożony klimatornik, AC BC, tempomat, dodatkowe zegary i parę innych rzeczy. Piszę o tym bo możliwe że szukam przyczyny nie tam gdzie trzeba. Krótko mówiąc sam osobiście i z pomocą paru osób z forum rozłożyłem pół auta, następnie złożyłem.

Sam dźwięk tyrkotania występuje od samego początku po złożeniu auta do kupy - myślałem że to problem ze skrzynia i faktycznie skończyła się po 15tys. km. Poprzednia skrzynia to CVC teraz założyłem BAA i zalałem ją od razu nowym olejem Valvoline 75W-90 GL-4 (przy okazji wymieniłem po raz drugi łożysko oporowe). Skrzynie BAA przed założeniem do swojego auta przetestowałem w dawcy (sprzęgło w dawcy było seryjne silnik trochę pomodzony) - nie miałem do niej zastrzeżeń i nie było takiego dźwięku podczas jazdy / na postoju bez wciśniętego pedału sprzęgła. Sprzęgło zrobiło 15tys., nowe łożysko oporowe dźwięk niestety nadal jest ze mną... :/

Szukając informacji w internecie kilka innych osób też miało problem z dziwnym dźwiękiem z okolic sprzęgła / skrzyni, także nie występuje on tylko u mnie. Pytanie czy ktoś ma pomysł jak zdiagnozować przyczynę tego dźwięku - po wciśnięciu sprzęgła ustaje także według mnie coś jest luźnego / z nadmiernym luzem i powoduje ten dźwięk. możliwe że to metalowe blaszki wieszaka z sprężyną przykręcone do poduszki skrzyni biegów?

Awatar użytkownika
audico
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 264
Rejestracja: 04 gru 2007, 17:49
Lokalizacja: B-ce

Post autor: audico » 27 sie 2018, 09:09

Arturo997, w swoim nie modzonym i świeżo zakupionym TDI również miałem hałas, który ustępował po wciśnięciu pedału sprzęgła. Skończyło się na wymianie tarczy i docisku, ponieważ stara tarcza (nieoryginalna) miała pękniętą jedną sprężynę. To przez nią występował ten hałas, po wymianie jak ręką odjął.
Pisze to dlatego, że może trzeba się przyjrzeć tarczy może to na. Spróbuj na chwilę włożyć zwykła tarczę. Przynajmniej metodą prób i błędów wyeliminujesz jedną rzecz.

Arturo997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 629
Rejestracja: 15 lip 2009, 08:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

Post autor: Arturo997 » 27 sie 2018, 17:03

audico, ściąganie skrzyni to ostateczność, chciałbym najpierw wykluczyć wszystkie inne możliwości... Tarcz, docisk, łożysko jest nowe, ale to nie znaczy że nie ma wad... Poza tym nie chciałbym zakładać serii bo nie po to zakładałem 240mm na kevlarze, ale nie wykluczam demontażu skrzyni by rozwiązać ten "problem".

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 27 sie 2018, 20:19

Arturo997 pisze: ściąganie skrzyni to ostateczność
Raczej jedyna możliwość, piszesz że wymieniałeś łożysko oporowe. A jak z łożyskiem w wale współosiowe? sprawdzałeś mierzyłeś szczególnie po wymianie skrzyni..

Arturo997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 629
Rejestracja: 15 lip 2009, 08:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

Post autor: Arturo997 » 28 sie 2018, 15:02

Jarewa, jak możesz to napisz jaśniej bo nawet nie wiem o jakie łożysko chodzi... Wymieniałem tylko to o czym napisałem i simering pod kołem zamachowym...

Chasiel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 129
Rejestracja: 31 maja 2017, 17:57
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Chasiel » 28 sie 2018, 19:56

Jakiej firmy zakładałes sprzęgło, a raczej sama tarcz sprzęgłowa jakiego była pochodzenia? Czasem nie LUK?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 28 sie 2018, 20:01

Obrazek

nr19

Arturo997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 629
Rejestracja: 15 lip 2009, 08:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

Post autor: Arturo997 » 29 sie 2018, 09:25

Chasiel, tarcz była oryginał Audi ale producent LUK.

Jarewa, to koło zamachowe przy nr 19 nie wygląda jak zamach od 1.9TDI... to łożysko miało by się znajdować w kole zamachowym czy pod uszczelniaczem wału w silniku?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 29 sie 2018, 10:22

Ono znajduje się w wale to ulozuskowanie walka pośredniego że skrzyni z wałem w osi jak jest uszkodzone lub jego brak tarcza sprzęgłowa może się ustawiać byle jak i sprzęgło całe będzie zachowywać się jak nie wywazone

Arturo997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 629
Rejestracja: 15 lip 2009, 08:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

Post autor: Arturo997 » 29 sie 2018, 15:19

Jarewa, wymienialeś je może kiedyś? wiesz jak wygląda wymiana? Simering razem z podstawa (u mnie jest ta czesc w jednym kawalku) trzeba demontować?

Właśnie szczerze mówiąc odniosłem takie wrażenie jakby były momenty w trakcie jazdy jakby całe sprzęgło było niewyważone - czasami jest ok a czasami jakby było niewyważone (ale to tylko takie moje subiektywne odczucie...)

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 29 sie 2018, 18:11

Obrazek

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 29 sie 2018, 19:38

Arturo997 pisze:Simering razem z podstawa (u mnie jest ta czesc w jednym kawalku) trzeba demontować?
Wymieniałem i to nie raz. Do wymiany wystarczy zdjąć docisk i tarczę. Nawet koła zamachowego nie trzeba. O widzisz krzysiek wymieniał ;-)

Ale ja tylko gdybam bo mogę się mylić szkoda ze tego nie sprawdziłeś.
Arturo997 pisze:Pytanie czy ktoś ma pomysł jak zdiagnozować przyczynę tego dźwięku - po wciśnięciu sprzęgła ustaje także według mnie coś jest luźnego / z nadmiernym luzem i powoduje ten dźwięk
Sprawdź jeszcze na postoju czy silnik mniej się telepie z załączonym sprzęgłem i popuszczonym czy jest różnica nawet pod wiekszymi obrotami.



Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl