[B4 1z] dziwny odgłos z okolic sprzęgła
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1
- Rejestracja: 09 gru 2009, 18:53
- Lokalizacja: Sochaczew/Grabnik
panowie ...mianowicie do tematu prosze Was o pomoc bo mam podobny problem. a mianowicie przy właczonym silniku słychac dziwny odgłos dobiegający albo ze skrzyni biegow...lub z sprzegła . chyba ze tłumnik ? odgłos słychac cały czas....czy wciskam sprzegło czy nie to i tak słychac . takie tarcie trrrrr . nie wiem sam co to moze byc . prosze Was o szybka wypowiedz
Panowie, mam problem jak cholera, bardzo podobny. Po wyjęciu skrzyni kupiłem nową tarcze sprzęgłową bo jak się okazało "wybiła się" od rozwalonych przegubów wew które też wymieniłem co wyglądało jakby skrzynia miała luz.
Po umyciu i zalaniu skrzyni nowym olejem doszło do przecieku oleju na uszczelniaczu wałka i głośne rzegotanie na wolnych obrotach, praktycznie od razu po założeniu. Myślałem że to wina skrzyni, łożysk na wałku sprzęgłowym i raczej się myliłem. Kupiłem AKM prawie bez luzu ale moje objawy nie ustąpiły jest tak jak przed wymianą, identyczny odgłos rzegotania (doszedł szum skrzyni, czego w mojej AXC nie było).
Wygląda to tak, rzęzi na wolnych, wciskam sprzęgło i cisza. Dodam gazu do 2000obr też cichnie (i nie dlatego że silnik zagłusza tylko faktycznie cichnie). Jak jadę najbardziej słychać to rzegotanie gdy silnik jest w "luce napędowej" tj. nie przyśpiesza auta ale i nie hamuje (wiecie o co chodzi), wtedy to normalnie jakby zaraz coś miało się rozsypać. Wkurza to niesamowicie czuję się jakbym jechał ostatnim złomem.
Czy może to być tarcza, zwichrowana, wypaczona albo coś innego? Stało się to po jej wymianie... Mówią mi że to łożysko wyciskowe, tylko że ono jest prawie nowe roczne (przed rokiem całe sprzęgło Luka kupiłem i było cicho aż do wymiany samej tarczy, jakiś zamiennik za 200zł)
Jeśli to łożysko to czemu po wymianie tarczy się odezwało a teraz przy wymianie skrzyni sprawdzałem je i ładnie się kręciło i nie było rozwalone. Może docisk albo coś z kołem zamachowym? Może jednak ten synchronizator? Rozebrałem swoją AXC i na wałku sprzęgłowym luźno lata jeden synchronizator, czy to powód tego rzęcholenia? Jak mam ją rozebraną czego jeszcze tam się doszukiwać? Łożyska wyglądają ok.
Nie wiem co robić, nowe sprzęgło całe kupić?
[ Dodano: 2010-06-14, 18:49 ]
Nikt nie ma nawet żadnych domysłów co to może być? No dalej, burza mózgów. "czarekj" powiedz coś sensownego co by mogło pasować do takiego rzęcholenia.
Po umyciu i zalaniu skrzyni nowym olejem doszło do przecieku oleju na uszczelniaczu wałka i głośne rzegotanie na wolnych obrotach, praktycznie od razu po założeniu. Myślałem że to wina skrzyni, łożysk na wałku sprzęgłowym i raczej się myliłem. Kupiłem AKM prawie bez luzu ale moje objawy nie ustąpiły jest tak jak przed wymianą, identyczny odgłos rzegotania (doszedł szum skrzyni, czego w mojej AXC nie było).
Wygląda to tak, rzęzi na wolnych, wciskam sprzęgło i cisza. Dodam gazu do 2000obr też cichnie (i nie dlatego że silnik zagłusza tylko faktycznie cichnie). Jak jadę najbardziej słychać to rzegotanie gdy silnik jest w "luce napędowej" tj. nie przyśpiesza auta ale i nie hamuje (wiecie o co chodzi), wtedy to normalnie jakby zaraz coś miało się rozsypać. Wkurza to niesamowicie czuję się jakbym jechał ostatnim złomem.
Czy może to być tarcza, zwichrowana, wypaczona albo coś innego? Stało się to po jej wymianie... Mówią mi że to łożysko wyciskowe, tylko że ono jest prawie nowe roczne (przed rokiem całe sprzęgło Luka kupiłem i było cicho aż do wymiany samej tarczy, jakiś zamiennik za 200zł)
Jeśli to łożysko to czemu po wymianie tarczy się odezwało a teraz przy wymianie skrzyni sprawdzałem je i ładnie się kręciło i nie było rozwalone. Może docisk albo coś z kołem zamachowym? Może jednak ten synchronizator? Rozebrałem swoją AXC i na wałku sprzęgłowym luźno lata jeden synchronizator, czy to powód tego rzęcholenia? Jak mam ją rozebraną czego jeszcze tam się doszukiwać? Łożyska wyglądają ok.
Nie wiem co robić, nowe sprzęgło całe kupić?
[ Dodano: 2010-06-14, 18:49 ]
Nikt nie ma nawet żadnych domysłów co to może być? No dalej, burza mózgów. "czarekj" powiedz coś sensownego co by mogło pasować do takiego rzęcholenia.
Odgrzeję trochę temat
Moja historia jest trochę dłuższa ale efekt ten sam - dziwny dźwięk po puszczeniu sprzęgła (również na postoju po puszczeniu sprzegła) na każdym biegu narasta wraz z tym jak mocno wcisnę pedał gazu - podczas jazdy (mam dodatkowy wskaźnik "boost'a" - im wiekszy boost tym głośniejsze i częstsze "tyrkotanie" ). Dobiega z okolic sprzęgła / skrzyni - jakby jakiś metalowy element był luźny i obijał się o inne.
Ale wracając do początku auto w którym to występuję to Audi 80 1.9TDI avant na pierburgu 1995r. wtryski 216, pompa 11mm, chip, pusty kat i sprzęgło 240mm na kevlarze od kolegi z forum. Auto zanim zacząłem nim jeździć było prawie rozłożone - sanki przód po piaskowaniu i malowaniu + poduszki z poliuretanu, na wahaczach tez poliuretan, nowe końcówki, łączniki itd.. hamulce 280mm wentylowane i nawiercane. We wnętrzu dołożony klimatornik, AC BC, tempomat, dodatkowe zegary i parę innych rzeczy. Piszę o tym bo możliwe że szukam przyczyny nie tam gdzie trzeba. Krótko mówiąc sam osobiście i z pomocą paru osób z forum rozłożyłem pół auta, następnie złożyłem.
Sam dźwięk tyrkotania występuje od samego początku po złożeniu auta do kupy - myślałem że to problem ze skrzynia i faktycznie skończyła się po 15tys. km. Poprzednia skrzynia to CVC teraz założyłem BAA i zalałem ją od razu nowym olejem Valvoline 75W-90 GL-4 (przy okazji wymieniłem po raz drugi łożysko oporowe). Skrzynie BAA przed założeniem do swojego auta przetestowałem w dawcy (sprzęgło w dawcy było seryjne silnik trochę pomodzony) - nie miałem do niej zastrzeżeń i nie było takiego dźwięku podczas jazdy / na postoju bez wciśniętego pedału sprzęgła. Sprzęgło zrobiło 15tys., nowe łożysko oporowe dźwięk niestety nadal jest ze mną...
Szukając informacji w internecie kilka innych osób też miało problem z dziwnym dźwiękiem z okolic sprzęgła / skrzyni, także nie występuje on tylko u mnie. Pytanie czy ktoś ma pomysł jak zdiagnozować przyczynę tego dźwięku - po wciśnięciu sprzęgła ustaje także według mnie coś jest luźnego / z nadmiernym luzem i powoduje ten dźwięk. możliwe że to metalowe blaszki wieszaka z sprężyną przykręcone do poduszki skrzyni biegów?
Moja historia jest trochę dłuższa ale efekt ten sam - dziwny dźwięk po puszczeniu sprzęgła (również na postoju po puszczeniu sprzegła) na każdym biegu narasta wraz z tym jak mocno wcisnę pedał gazu - podczas jazdy (mam dodatkowy wskaźnik "boost'a" - im wiekszy boost tym głośniejsze i częstsze "tyrkotanie" ). Dobiega z okolic sprzęgła / skrzyni - jakby jakiś metalowy element był luźny i obijał się o inne.
Ale wracając do początku auto w którym to występuję to Audi 80 1.9TDI avant na pierburgu 1995r. wtryski 216, pompa 11mm, chip, pusty kat i sprzęgło 240mm na kevlarze od kolegi z forum. Auto zanim zacząłem nim jeździć było prawie rozłożone - sanki przód po piaskowaniu i malowaniu + poduszki z poliuretanu, na wahaczach tez poliuretan, nowe końcówki, łączniki itd.. hamulce 280mm wentylowane i nawiercane. We wnętrzu dołożony klimatornik, AC BC, tempomat, dodatkowe zegary i parę innych rzeczy. Piszę o tym bo możliwe że szukam przyczyny nie tam gdzie trzeba. Krótko mówiąc sam osobiście i z pomocą paru osób z forum rozłożyłem pół auta, następnie złożyłem.
Sam dźwięk tyrkotania występuje od samego początku po złożeniu auta do kupy - myślałem że to problem ze skrzynia i faktycznie skończyła się po 15tys. km. Poprzednia skrzynia to CVC teraz założyłem BAA i zalałem ją od razu nowym olejem Valvoline 75W-90 GL-4 (przy okazji wymieniłem po raz drugi łożysko oporowe). Skrzynie BAA przed założeniem do swojego auta przetestowałem w dawcy (sprzęgło w dawcy było seryjne silnik trochę pomodzony) - nie miałem do niej zastrzeżeń i nie było takiego dźwięku podczas jazdy / na postoju bez wciśniętego pedału sprzęgła. Sprzęgło zrobiło 15tys., nowe łożysko oporowe dźwięk niestety nadal jest ze mną...
Szukając informacji w internecie kilka innych osób też miało problem z dziwnym dźwiękiem z okolic sprzęgła / skrzyni, także nie występuje on tylko u mnie. Pytanie czy ktoś ma pomysł jak zdiagnozować przyczynę tego dźwięku - po wciśnięciu sprzęgła ustaje także według mnie coś jest luźnego / z nadmiernym luzem i powoduje ten dźwięk. możliwe że to metalowe blaszki wieszaka z sprężyną przykręcone do poduszki skrzyni biegów?
Arturo997, w swoim nie modzonym i świeżo zakupionym TDI również miałem hałas, który ustępował po wciśnięciu pedału sprzęgła. Skończyło się na wymianie tarczy i docisku, ponieważ stara tarcza (nieoryginalna) miała pękniętą jedną sprężynę. To przez nią występował ten hałas, po wymianie jak ręką odjął.
Pisze to dlatego, że może trzeba się przyjrzeć tarczy może to na. Spróbuj na chwilę włożyć zwykła tarczę. Przynajmniej metodą prób i błędów wyeliminujesz jedną rzecz.
Pisze to dlatego, że może trzeba się przyjrzeć tarczy może to na. Spróbuj na chwilę włożyć zwykła tarczę. Przynajmniej metodą prób i błędów wyeliminujesz jedną rzecz.
audico, ściąganie skrzyni to ostateczność, chciałbym najpierw wykluczyć wszystkie inne możliwości... Tarcz, docisk, łożysko jest nowe, ale to nie znaczy że nie ma wad... Poza tym nie chciałbym zakładać serii bo nie po to zakładałem 240mm na kevlarze, ale nie wykluczam demontażu skrzyni by rozwiązać ten "problem".
Jarewa, wymienialeś je może kiedyś? wiesz jak wygląda wymiana? Simering razem z podstawa (u mnie jest ta czesc w jednym kawalku) trzeba demontować?
Właśnie szczerze mówiąc odniosłem takie wrażenie jakby były momenty w trakcie jazdy jakby całe sprzęgło było niewyważone - czasami jest ok a czasami jakby było niewyważone (ale to tylko takie moje subiektywne odczucie...)
Właśnie szczerze mówiąc odniosłem takie wrażenie jakby były momenty w trakcie jazdy jakby całe sprzęgło było niewyważone - czasami jest ok a czasami jakby było niewyważone (ale to tylko takie moje subiektywne odczucie...)
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Wymieniałem i to nie raz. Do wymiany wystarczy zdjąć docisk i tarczę. Nawet koła zamachowego nie trzeba. O widzisz krzysiek wymieniałArturo997 pisze:Simering razem z podstawa (u mnie jest ta czesc w jednym kawalku) trzeba demontować?
Ale ja tylko gdybam bo mogę się mylić szkoda ze tego nie sprawdziłeś.
Sprawdź jeszcze na postoju czy silnik mniej się telepie z załączonym sprzęgłem i popuszczonym czy jest różnica nawet pod wiekszymi obrotami.Arturo997 pisze:Pytanie czy ktoś ma pomysł jak zdiagnozować przyczynę tego dźwięku - po wciśnięciu sprzęgła ustaje także według mnie coś jest luźnego / z nadmiernym luzem i powoduje ten dźwięk