[B4 94' 1Z] - wieksza moc w zetorze
Ok ,więc mam takie ostateczne ostatecznie pytania , przybieram się do zwiększenia mocy w aucie ,a im więcej czytam tym więcej mam wątpliwości więc swoją prośbę kieruję przede wszystkim do ludzi którzy, mają, robili i jeżdżą/jeździli na urozmaiconej 1Z'etce
Silnik 1Z, przebieg 242 tys. buda Cabrio przy czym napęd ośka, jedyne co wymieniałem w tym aucie to amortyzatory, po 20 latach oryginał musiał się w końcu rozlać tak to standardowo, oleje, filtry, płyny i gumy na przeguby, rozrząd. Ogólnie nie narzekam.
Zebrałem taki setup:
Wtryski 0.230
Pompa AFN z 11mm
rozważam dodatkowo:
FMIC
turbo 1849v lub 1852V
wałek od SDI 028E
reszta to seria. Olej 5w40 Millers Trident. Planuje wstawić chłodniczkę od AFN, wymienić pasek rozrządu na Contitech CT945, wypalić kolektor wydechowy, mocniejsze hamulce na przód + świeży olej oraz sportowy filtr powietrza.
Nurtuje mnie czy aby nie przesadzam ? Auto mam od 8 lat. Nie chce go sprzedać, tylko mu się jakoś odwdzięczyć. Technologia idzie tak do przodu ,żeostatnio na dolnymslasku pod górę nowsze Tiry mnie wyprzedzają mając pedał w podłodze . Sprzedając 80tke i dokładając to za co mógłbym zwiększyć w niej moc nic sensownego raczej nie kupię ,więc chciałbym podejść do tego z głową tylko jak ? Czy wyciskając 170 KM nie rozwalę silnika ? Chciałbym dalej się nim cieszyć przez kolejne parę lat (najlepiej dożywotnio). Zniosę wymianę sprzęgła na mocniejsze w końcu część eksploatacyjna sie rozsypie ,ale jak reszta się będzie trzymać (Skrzynia ? Silnik?) ? Auto nie będzie służyć do wyścigów, tylko w długie wakacyjne trasy 600-1000+ km
Najbardziej się uciesze na odpowiedzi od użytkowników takich właśnie setup'ów oraz forumowiczów którzy również przechodzili przez to co ja teraz i jak na tym wyszli ?
Ogromnie się ucieszę na wasze opinie poparte faktami ,bo nie uśmiecha mi się wydać $$$ po czym nie mieć auta... skarbonka została już rozbita i jest pusta... mogę liczyć tylko na Waszą dobrą wolę. Lecę spać... Pozdrawiam wszystkich
Silnik 1Z, przebieg 242 tys. buda Cabrio przy czym napęd ośka, jedyne co wymieniałem w tym aucie to amortyzatory, po 20 latach oryginał musiał się w końcu rozlać tak to standardowo, oleje, filtry, płyny i gumy na przeguby, rozrząd. Ogólnie nie narzekam.
Zebrałem taki setup:
Wtryski 0.230
Pompa AFN z 11mm
rozważam dodatkowo:
FMIC
turbo 1849v lub 1852V
wałek od SDI 028E
reszta to seria. Olej 5w40 Millers Trident. Planuje wstawić chłodniczkę od AFN, wymienić pasek rozrządu na Contitech CT945, wypalić kolektor wydechowy, mocniejsze hamulce na przód + świeży olej oraz sportowy filtr powietrza.
Nurtuje mnie czy aby nie przesadzam ? Auto mam od 8 lat. Nie chce go sprzedać, tylko mu się jakoś odwdzięczyć. Technologia idzie tak do przodu ,żeostatnio na dolnymslasku pod górę nowsze Tiry mnie wyprzedzają mając pedał w podłodze . Sprzedając 80tke i dokładając to za co mógłbym zwiększyć w niej moc nic sensownego raczej nie kupię ,więc chciałbym podejść do tego z głową tylko jak ? Czy wyciskając 170 KM nie rozwalę silnika ? Chciałbym dalej się nim cieszyć przez kolejne parę lat (najlepiej dożywotnio). Zniosę wymianę sprzęgła na mocniejsze w końcu część eksploatacyjna sie rozsypie ,ale jak reszta się będzie trzymać (Skrzynia ? Silnik?) ? Auto nie będzie służyć do wyścigów, tylko w długie wakacyjne trasy 600-1000+ km
Najbardziej się uciesze na odpowiedzi od użytkowników takich właśnie setup'ów oraz forumowiczów którzy również przechodzili przez to co ja teraz i jak na tym wyszli ?
Ogromnie się ucieszę na wasze opinie poparte faktami ,bo nie uśmiecha mi się wydać $$$ po czym nie mieć auta... skarbonka została już rozbita i jest pusta... mogę liczyć tylko na Waszą dobrą wolę. Lecę spać... Pozdrawiam wszystkich
Jeśli chodzi o tuning, to nie polecam wychodzić z założenia, że te pieniądze się zwrócą. Ja osobiście uważam, że to poprostu trzeba lubić. I wcale nie trzeba ładować worka kasy, a czasem sprowadza się to do poświęcenia czasu.
Skoro długi czas dałeś rady jeździć na serii to wyznacz sobie konkretny cel i tego się trzymaj. Ja osobiście uważam że najlepiej jest robić moc do 170Km z silnika 1Z, ewentualnie jak jest silnik przygotowany/po remoncie to do 200Km
Jakby nie było jest to już duża moc.
Skoro długi czas dałeś rady jeździć na serii to wyznacz sobie konkretny cel i tego się trzymaj. Ja osobiście uważam że najlepiej jest robić moc do 170Km z silnika 1Z, ewentualnie jak jest silnik przygotowany/po remoncie to do 200Km
Jakby nie było jest to już duża moc.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Te 230-tki to takie trochę spore szpryce.
216-tki by wystarczyły , turbo GT 1549s lub VNT , fmic obowiązkowo , żeby latem silnik nie puchł i ogólnie temperatura żeby trzymała się w normie , chłodniczka z Afn , to podstawowa też rzecz do montażu.
Sprzęgło jak padnie to custom 240 mm od Bizona możesz wziąć , chyba , że chcesz bawić się we wzmacnianie swojego , plus tarcza kevlar , nowe sprężynki w tarczy , koszt mało co mniejszy niż custom 240.
Wałek 028E jako opcja może być.
Fmic 550 x 180 x 65 wystarczy , a jak chcesz grubo to 550 x 230 x 65 pod zderzak compi upchać można.
Wypalanie dolotu to podstawa plus zaslepić egr lub wywalić całkowicie, następna kwestia to poprowadzenie dolotu i kwestia założenia kolektora AWX / AVF lub ASZ / ARL.
Skrzynia biegów może okazać się wtedy trochę za krótka jeśli wystroją Ci Auto na jakieś 170 km i 350 Nm.
Minimum to EEN , która ma deczko dłuższe przełożenia , ale tez da się to odczuć na plus w porównaniu do BAA.
216-tki by wystarczyły , turbo GT 1549s lub VNT , fmic obowiązkowo , żeby latem silnik nie puchł i ogólnie temperatura żeby trzymała się w normie , chłodniczka z Afn , to podstawowa też rzecz do montażu.
Sprzęgło jak padnie to custom 240 mm od Bizona możesz wziąć , chyba , że chcesz bawić się we wzmacnianie swojego , plus tarcza kevlar , nowe sprężynki w tarczy , koszt mało co mniejszy niż custom 240.
Wałek 028E jako opcja może być.
Fmic 550 x 180 x 65 wystarczy , a jak chcesz grubo to 550 x 230 x 65 pod zderzak compi upchać można.
Wypalanie dolotu to podstawa plus zaslepić egr lub wywalić całkowicie, następna kwestia to poprowadzenie dolotu i kwestia założenia kolektora AWX / AVF lub ASZ / ARL.
Skrzynia biegów może okazać się wtedy trochę za krótka jeśli wystroją Ci Auto na jakieś 170 km i 350 Nm.
Minimum to EEN , która ma deczko dłuższe przełożenia , ale tez da się to odczuć na plus w porównaniu do BAA.
Tak jak pisze Krzysiek 84 216 wystarczą do 170PS i jak auto ma być na trasy to skrzynia obowiązkowo. Sprzęgło bym od razu wzmocnił.
Dla mnie teraz BAA to męka na trasie. Nieraz się łapałem na tym, że chciałem wrzucić wyższy bieg.. po czym podsumowałem to krótkim "Ech.."
Zresztą setup jaki ma Krzysiek łącznie z softem i poprowadzoną krzywą momentu i mocy to coś w sam raz na trasy.
O żywotność motoru czy skrzyni bym się nie martwił, potrafią znieść wiele.
Dla mnie teraz BAA to męka na trasie. Nieraz się łapałem na tym, że chciałem wrzucić wyższy bieg.. po czym podsumowałem to krótkim "Ech.."
Zresztą setup jaki ma Krzysiek łącznie z softem i poprowadzoną krzywą momentu i mocy to coś w sam raz na trasy.
O żywotność motoru czy skrzyni bym się nie martwił, potrafią znieść wiele.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Przecież masz już program ...a tłumiki ,doloty ,katy nie mają nic do programu ...program w tym silniku to tylko sterowanie pompą wtryskową i doładowaniem ,czyli zaworkiem n75 ...o "wydechu na kwasie z przelotem 2,5 cala ",czy katalizatorze , komputer nic nie wie i do niczego mu ta wiedza nie jest potrzebnaWhite.93 pisze:Panowie, a ma ktoś program pod:
- wtryski AFN
- turbo T2
- FMIC na kwasie 2 cale
- KAT & EGR out
- wydech przelot 2.5 cala
Jakiś program już siedzi (podobno od Muniora), taką informację dostałem od poprzedniego właściciela.
W sumie rzadko ktos wrzuca wykresy z hamowni wiec pokazuje, chociaż setup malo oryginalny - 216wzm + komp16bit od Muniora pod ori wtryski. Nastepny przystanek turbo + remap na ok 160km i powinno mi wystarczyc, bo dalej to juz pol samochodu trzeba wymienic.
Kod: Zaznacz cały
Miałeś regenerowane turbo?oOo pisze:W sumie rzadko ktos wrzuca wykresy z hamowni wiec pokazuje, chociaż setup malo oryginalny - 216wzm + komp16bit od Muniora pod ori wtryski. Nastepny przystanek turbo + remap na ok 160km i powinno mi wystarczyc, bo dalej to juz pol samochodu trzeba wymienic.
ObrazekKod: Zaznacz cały
Bo jeśli to na ori T15, to przy tym sofcie i takich wtryskach, max moment powinien być w niższej partii obrotów niżeli jak na wykresie MUNIORA co oczywiście wpłynie też na samą wartość momentu.
Mocno dymi na początku jak wciśniesz pedał do oporu?
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Inny temat jest z takimi porobionymi zetorami , gdzie wrzucamy opis modyfikacji mechanicznych i na koniec potwierdzony wykresem z hamownioOo pisze:W sumie rzadko ktos wrzuca wykresy z hamowni wiec pokazuje,
https://audi80.pl/topics9/80-b3-b4- ... t35093.htm
Bez kitu dol jest slaby i gora tez jakas taka srednia w porownaniu do tego co wrzucil munior (dzieki!). Przy 1800rpm mam 40Nm mniej. Co do sprezarki to ciezko powiedziec auto mam 6lat i za mojej kadencji nie bylo ruszane i juz puszcza olej, a czy bylo robione wczesniej to nie wiem. Zadyma na dole jest spora niestety.