Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 94' 1Z] - wieksza moc w zetorze

Dawidof
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 25 gru 2009, 14:39
Lokalizacja: Mysłowice

[B4 94' 1Z] - wieksza moc w zetorze

Post autor: Dawidof » 24 paź 2011, 19:47

Poczytałem już o sposobach dodawania mocy w zetorze i teraz nasuwa mi się parę pytań. Moc jaką bym chciał dysponować to nie więcej jak 120KM.. 110 też mnie usatysfakcjonuje. Tylko..

1. Lepiej wsadzić wtryski od AFNa i zmienic program czy zrobić tylko chipa bo ponoć sam chip tez daje 110KM?
2. Jak mają się koszty do tych operacji; ile kosztować bedzie mniej więcej zmiana na AFNy z programem a ile dobry chip??
3. Jak to się ma do seryjnego Zetora, czy ten silnik takie mody wytrzymuje, bo autem mam zamiar jeszcze pare lat pojezdzic, a nie zrobić wiecej koni i zarznąć silnik.
4. Ile przy MAX 120KM ten silnik może mieć Nm?
5. Czy przy tej mocy (pkt 4) seryjne hamulce i zawieszenie(seryjnie lekko obnizane) dadzą radę? Chodzi głównie o elementy metalowo gumowe.
6. Czy skrzynia to wytrzyma? Bo sprzęgło i tak by było wtedy nowe.
7 I na koniec najwazniejsze... ile tak na prawdę bedzie taka zabawka palić i czy to prawda ze spalanie spada?

Czekam na wasze opinie, najlepiej tych którzy któreś z tych modow maja porobione :)
Nima dymu bez ognia :D.. Audi nigdy dość :D

jest A6 C5 Avant 1.9 TDi AVF 03'
jest A6 C5 Avant 1.9 TDi AVF 02'
jest 80 B4 Avant 1Z 94' +
był A6 C5 sedan AFN 99' +
był 80 B4 Avant ABK 93'

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 24 paź 2011, 22:16

Dawidof pisze:Poczytałem już o sposobach dodawania mocy w zetorze i teraz nasuwa mi się parę pytań. Moc jaką bym chciał dysponować to nie więcej jak 120KM.. 110 też mnie usatysfakcjonuje. Tylko..

1. Lepiej wsadzić wtryski od AFNa i zmienic program czy zrobić tylko chipa bo ponoć sam chip tez daje 110KM?
2. Jak mają się koszty do tych operacji; ile kosztować bedzie mniej więcej zmiana na AFNy z programem a ile dobry chip??
3. Jak to się ma do seryjnego Zetora, czy ten silnik takie mody wytrzymuje, bo autem mam zamiar jeszcze pare lat pojezdzic, a nie zrobić wiecej koni i zarznąć silnik.
4. Ile przy MAX 120KM ten silnik może mieć Nm?
5. Czy przy tej mocy (pkt 4) seryjne hamulce i zawieszenie(seryjnie lekko obnizane) dadzą radę? Chodzi głównie o elementy metalowo gumowe.
6. Czy skrzynia to wytrzyma? Bo sprzęgło i tak by było wtedy nowe.
7 I na koniec najwazniejsze... ile tak na prawdę bedzie taka zabawka palić i czy to prawda ze spalanie spada?

Czekam na wasze opinie, najlepiej tych którzy któreś z tych modow maja porobione :)
Coś słabo czytałeś skoro zadałeś tyle pytań na które odpowiedż jest powszechnie znana .Ale niech tam napisze ci ...oczywiście że lepiej wymienić wtryski i zrobić program ,choć sam chip ,podciąga moc do ok. 110 koni ....zetor wytrzyma to bez problemu ,przynajmniej mój znosi to bez problemu ...koszt ? hmmm...ja mam na zbyciu kompa z chipem za 350 zeta ...i nie komplikuj sobie zycia pytaniami typy "czy to wytrzyma "bo nie takie moce wytrzymuje ...1,9 tdi typu 1z ,ahu i cała reszta tych prostych i nie zawodnych motorów , wytrzymuje moce rzędu 150-160 koni ,a te 110 to z palcem z dup....e :-P warunek jest jeden ,zdrowy motor i cała reszta ...zajeżdzony motor ,czy kończące się sprzegło ,rzecz jasna, ta moc szybciej "dokończy " co jest oczywiste ;-) ale szczerze mówiąc ciężko spotkać zajeżdzonego tdika ,choć są talenty ...A zabawka na chipie pali mniej niż na ori 8-) no może nie wiele ,ale na pewno spalanie nie wzrasta przy w miarę "normalnym "sofcie ;-)
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 24 paź 2011, 22:57

No Mariusz już wszystko napisał. Ja dodam tyle, że jak dbasz tak masz a po programie to w szczególności... Dobry olej, nie zapominać o wymianie filtrów, szybsza wymiana oleju (ok 7,500k) filtr powietrza co zmiana oleju, 10W40 oczywiście minimum.

Co do spalania to przy spokojnej jeździe pali mniej, ale przy zabawie to chyba wiadomo ;-)

Rób wtryski i program i będzie git :->
Forum A6Klub i Audi80

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 25 paź 2011, 11:45

a ja na koniec dodam żę czip to jest koszt od 700 zł przy grupowym czipowaniu do 1000 zł indywidualnie razem z wykresem hamowni także bierz od Mariusza kompa bo taniej nie będzie oczywiście po zmianie kompa trzeba będzie może zrobić korekcję dawki paliwa wszystko zależy jak będzie się auto zachowywało

AB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 389
Rejestracja: 16 kwie 2010, 20:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: AB4 » 25 paź 2011, 12:31

Robiłem dwie trasy Tychy-Świebodzin bo programie od Mariusza,będą tacy którzy mnie teraz zlinczują i napiszą że toi nie możliwe,ale przy nie przekraczaniu 130 spalanie wyszło mi 4,4l przy czym 210km to autostrada,przy dawce paliwa 17 normalny ON,druga trasa tu przesadziłem z dawką bo wyszła mi 006,i na BIO,tu ganiałem się z Bmkami autostradą w obie strony spalanie 5,8l
Diagnostyka VAG

Dawidof
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 25 gru 2009, 14:39
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dawidof » 25 paź 2011, 16:40

No to faktycznie mało ale niech bedzie :D Na razie nie zamierzam nic dłubać tylko sie chce zorientowac w sprawie. Poza kompem jeszcze trza dorwac dobre wtryski z AFN wiec koszt tez nie mały. Ogólnie chciałem wiedziec co sie bardziej opłaca, bo mi te 90KM styka no ale ze silnik zdrowy to w niedalekiej przyszlosci mozna by mu tam cos dolożyć :) No i najwazniejsza kwestia czyli spalanie. Bo jak mam mieć wiekszą frajde z jazdy i spalanie 9-10l gnojówki to sie to mija z celem... to ja wole moje skromne 90KM i srednio 6/100 :) W każdym razie dzięki za rady, jak przyjdzie czas na dlubanie to na pewno sie pochwale :)
Nima dymu bez ognia :D.. Audi nigdy dość :D

jest A6 C5 Avant 1.9 TDi AVF 03'
jest A6 C5 Avant 1.9 TDi AVF 02'
jest 80 B4 Avant 1Z 94' +
był A6 C5 sedan AFN 99' +
był 80 B4 Avant ABK 93'

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5438
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 26 paź 2011, 12:36

mam u siebie soft od Kostrz'a taki 115-117 km plus wtryski Afn i jest dobrze. Spalanie nie wzrosło aż tak bardzo przy agresywnej jeździe, a przy normalnej jeździe jak pisali poprzednicy potrafi spaść, dzięki lepszej elastyczności. Jeśli masz na pierburg'u to zarzucaj komp'a 16 Bit plus chip i wtrychy i wyprzedzanie staje się bajecznie proste i nie masz obawy czy zdążysz wyprzedzić czy nie. :mrgreen:

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 26 paź 2011, 18:59

Bierz sprawdzone wtryski AFN i kompa od Muniora, będziesz zadowolony. Jak masz zdrowy motor to powino byc 115-120 km.
Zrób wolną odmę, wyczyść kolektor dolotowy, dbaj o czysty filtr powietrza - będziesz zadowolony z jazdy.
Mój Avant

SPRZEDANA

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5438
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 27 paź 2011, 19:12

zaslep Egr'a , mozesz tez zobaczyc w jakim stanie wizualnym i w srodku cool'er i przemyc go i z zewnatrz potraktowac myjka zeby byl lepszy przeplyw powietrza

Dawidof
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 25 gru 2009, 14:39
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dawidof » 29 paź 2011, 08:12

EGR juz dawno zaslepiony, IC jakos w kwietniu wyjmowałem - czysty i suchy, a nawet wywaliłem katalizator... ale tu nie o to chodzi :P
Nima dymu bez ognia :D.. Audi nigdy dość :D

jest A6 C5 Avant 1.9 TDi AVF 03'
jest A6 C5 Avant 1.9 TDi AVF 02'
jest 80 B4 Avant 1Z 94' +
był A6 C5 sedan AFN 99' +
był 80 B4 Avant ABK 93'

Kamaraldo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 04 mar 2011, 15:05
Lokalizacja: Świnoujście

Post autor: Kamaraldo » 16 lis 2011, 13:42

Post nie zamknięty więc mogę dodać, sama zmiana wtrychów i kompa to bajka. Z moich 90km kostrz wycisnal samym kompem 110km... Wymieniłem więc wtryski (apetyt), bajka coś koło 120km. Wywaliłem kat-a. Kolejne 5km ;D na koniec duży ic-ek od citroena i teraz hula koło 130km. od 0-100 w 8s. Warto troszkę po modzić.
Audi 80 B4 1.9TDi 1Z+Virus by KOSTRZ, AFN i Intercooler od Citroena XM 2.0 turbo, brak kat'a = 132km 310nm

Awatar użytkownika
icemerc
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 906
Rejestracja: 27 kwie 2010, 09:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: icemerc » 16 lis 2011, 15:57

Kamaraldo pisze:Wywaliłem kat-a. Kolejne 5km ;D
Padłem <rotfl2>
Kamaraldo pisze:teraz hula koło 130km
a masz to na wykresie? bo jak nie to kązdy może powiedzieć taka moc jak mu się podoba... ja zaślepiłem egr , wywalilem kata, wlałem STP do silników Diesla i mam 200 koni :-D i co? nie wieszysz mi? Jeszcze wykresu nie mam ale to nie szkodzi... wiekszość nie ma a pisze jaką mocą auto dysponuje...

Nie no wesoło jest...hehehe

Awatar użytkownika
VW_parts
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 302
Rejestracja: 19 mar 2011, 17:31
Lokalizacja: żychlin

Post autor: VW_parts » 17 lis 2011, 17:33

witam

kolega wczoraj kupił sobie Bore 110km i mu golf jest zbędny i bedzie jezdzic nim jego zona wiec chce go troche przywrócic do ORI i mu wstawi ori kompa bo ma po chipie na 115km( golf II silnik z toledo 96r chyba AHU ) i chce mi go dac,tylko nie wiem czy bedzie pasowac bez przeróbek do mojego 1Z ?

cieżko u mnie kompa wyjąć ?

jak bedzie pasował to trzeba vagiem cos ustawić ?

dzieki na info

pozdrawiam

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 18 lis 2011, 16:08

speckom, który rok auta??
speckom pisze:cieżko u mnie kompa wyjąć ?
jak nie masz klimy to nie :-P
Forum A6Klub i Audi80

Awatar użytkownika
VW_parts
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 302
Rejestracja: 19 mar 2011, 17:31
Lokalizacja: żychlin

Post autor: VW_parts » 18 lis 2011, 19:10

Niki20 pisze:speckom, który rok auta??
speckom pisze:cieżko u mnie kompa wyjąć ?
jak nie masz klimy to nie :-P
nie mam klimy i sie ciesze bo nie lubie tego.

auto moje 95r kolegi 90r ( golf II ) a silnik on ma z 96 r od toledo I. kompa ma chipowanego z 94r

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga