[B4 94' 1Z] - wieksza moc w zetorze
[B4 94' 1Z] - wieksza moc w zetorze
Poczytałem już o sposobach dodawania mocy w zetorze i teraz nasuwa mi się parę pytań. Moc jaką bym chciał dysponować to nie więcej jak 120KM.. 110 też mnie usatysfakcjonuje. Tylko..
1. Lepiej wsadzić wtryski od AFNa i zmienic program czy zrobić tylko chipa bo ponoć sam chip tez daje 110KM?
2. Jak mają się koszty do tych operacji; ile kosztować bedzie mniej więcej zmiana na AFNy z programem a ile dobry chip??
3. Jak to się ma do seryjnego Zetora, czy ten silnik takie mody wytrzymuje, bo autem mam zamiar jeszcze pare lat pojezdzic, a nie zrobić wiecej koni i zarznąć silnik.
4. Ile przy MAX 120KM ten silnik może mieć Nm?
5. Czy przy tej mocy (pkt 4) seryjne hamulce i zawieszenie(seryjnie lekko obnizane) dadzą radę? Chodzi głównie o elementy metalowo gumowe.
6. Czy skrzynia to wytrzyma? Bo sprzęgło i tak by było wtedy nowe.
7 I na koniec najwazniejsze... ile tak na prawdę bedzie taka zabawka palić i czy to prawda ze spalanie spada?
Czekam na wasze opinie, najlepiej tych którzy któreś z tych modow maja porobione
1. Lepiej wsadzić wtryski od AFNa i zmienic program czy zrobić tylko chipa bo ponoć sam chip tez daje 110KM?
2. Jak mają się koszty do tych operacji; ile kosztować bedzie mniej więcej zmiana na AFNy z programem a ile dobry chip??
3. Jak to się ma do seryjnego Zetora, czy ten silnik takie mody wytrzymuje, bo autem mam zamiar jeszcze pare lat pojezdzic, a nie zrobić wiecej koni i zarznąć silnik.
4. Ile przy MAX 120KM ten silnik może mieć Nm?
5. Czy przy tej mocy (pkt 4) seryjne hamulce i zawieszenie(seryjnie lekko obnizane) dadzą radę? Chodzi głównie o elementy metalowo gumowe.
6. Czy skrzynia to wytrzyma? Bo sprzęgło i tak by było wtedy nowe.
7 I na koniec najwazniejsze... ile tak na prawdę bedzie taka zabawka palić i czy to prawda ze spalanie spada?
Czekam na wasze opinie, najlepiej tych którzy któreś z tych modow maja porobione
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Coś słabo czytałeś skoro zadałeś tyle pytań na które odpowiedż jest powszechnie znana .Ale niech tam napisze ci ...oczywiście że lepiej wymienić wtryski i zrobić program ,choć sam chip ,podciąga moc do ok. 110 koni ....zetor wytrzyma to bez problemu ,przynajmniej mój znosi to bez problemu ...koszt ? hmmm...ja mam na zbyciu kompa z chipem za 350 zeta ...i nie komplikuj sobie zycia pytaniami typy "czy to wytrzyma "bo nie takie moce wytrzymuje ...1,9 tdi typu 1z ,ahu i cała reszta tych prostych i nie zawodnych motorów , wytrzymuje moce rzędu 150-160 koni ,a te 110 to z palcem z dup....e warunek jest jeden ,zdrowy motor i cała reszta ...zajeżdzony motor ,czy kończące się sprzegło ,rzecz jasna, ta moc szybciej "dokończy " co jest oczywiste ale szczerze mówiąc ciężko spotkać zajeżdzonego tdika ,choć są talenty ...A zabawka na chipie pali mniej niż na ori 8-) no może nie wiele ,ale na pewno spalanie nie wzrasta przy w miarę "normalnym "sofcieDawidof pisze:Poczytałem już o sposobach dodawania mocy w zetorze i teraz nasuwa mi się parę pytań. Moc jaką bym chciał dysponować to nie więcej jak 120KM.. 110 też mnie usatysfakcjonuje. Tylko..
1. Lepiej wsadzić wtryski od AFNa i zmienic program czy zrobić tylko chipa bo ponoć sam chip tez daje 110KM?
2. Jak mają się koszty do tych operacji; ile kosztować bedzie mniej więcej zmiana na AFNy z programem a ile dobry chip??
3. Jak to się ma do seryjnego Zetora, czy ten silnik takie mody wytrzymuje, bo autem mam zamiar jeszcze pare lat pojezdzic, a nie zrobić wiecej koni i zarznąć silnik.
4. Ile przy MAX 120KM ten silnik może mieć Nm?
5. Czy przy tej mocy (pkt 4) seryjne hamulce i zawieszenie(seryjnie lekko obnizane) dadzą radę? Chodzi głównie o elementy metalowo gumowe.
6. Czy skrzynia to wytrzyma? Bo sprzęgło i tak by było wtedy nowe.
7 I na koniec najwazniejsze... ile tak na prawdę bedzie taka zabawka palić i czy to prawda ze spalanie spada?
Czekam na wasze opinie, najlepiej tych którzy któreś z tych modow maja porobione
- Niki20
- Forum Audi 80
- Posty: 6758
- Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
- Imię: Dominik
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Harta/Rzeszów
- Kontakt:
No Mariusz już wszystko napisał. Ja dodam tyle, że jak dbasz tak masz a po programie to w szczególności... Dobry olej, nie zapominać o wymianie filtrów, szybsza wymiana oleju (ok 7,500k) filtr powietrza co zmiana oleju, 10W40 oczywiście minimum.
Co do spalania to przy spokojnej jeździe pali mniej, ale przy zabawie to chyba wiadomo
Rób wtryski i program i będzie git :->
Co do spalania to przy spokojnej jeździe pali mniej, ale przy zabawie to chyba wiadomo
Rób wtryski i program i będzie git :->
- goldi j51
- Forum Audi 80
- Posty: 3625
- Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
- Imię: Robert
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
a ja na koniec dodam żę czip to jest koszt od 700 zł przy grupowym czipowaniu do 1000 zł indywidualnie razem z wykresem hamowni także bierz od Mariusza kompa bo taniej nie będzie oczywiście po zmianie kompa trzeba będzie może zrobić korekcję dawki paliwa wszystko zależy jak będzie się auto zachowywało
Robiłem dwie trasy Tychy-Świebodzin bo programie od Mariusza,będą tacy którzy mnie teraz zlinczują i napiszą że toi nie możliwe,ale przy nie przekraczaniu 130 spalanie wyszło mi 4,4l przy czym 210km to autostrada,przy dawce paliwa 17 normalny ON,druga trasa tu przesadziłem z dawką bo wyszła mi 006,i na BIO,tu ganiałem się z Bmkami autostradą w obie strony spalanie 5,8l
No to faktycznie mało ale niech bedzie Na razie nie zamierzam nic dłubać tylko sie chce zorientowac w sprawie. Poza kompem jeszcze trza dorwac dobre wtryski z AFN wiec koszt tez nie mały. Ogólnie chciałem wiedziec co sie bardziej opłaca, bo mi te 90KM styka no ale ze silnik zdrowy to w niedalekiej przyszlosci mozna by mu tam cos dolożyć No i najwazniejsza kwestia czyli spalanie. Bo jak mam mieć wiekszą frajde z jazdy i spalanie 9-10l gnojówki to sie to mija z celem... to ja wole moje skromne 90KM i srednio 6/100 W każdym razie dzięki za rady, jak przyjdzie czas na dlubanie to na pewno sie pochwale
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
mam u siebie soft od Kostrz'a taki 115-117 km plus wtryski Afn i jest dobrze. Spalanie nie wzrosło aż tak bardzo przy agresywnej jeździe, a przy normalnej jeździe jak pisali poprzednicy potrafi spaść, dzięki lepszej elastyczności. Jeśli masz na pierburg'u to zarzucaj komp'a 16 Bit plus chip i wtrychy i wyprzedzanie staje się bajecznie proste i nie masz obawy czy zdążysz wyprzedzić czy nie. :mrgreen:
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Post nie zamknięty więc mogę dodać, sama zmiana wtrychów i kompa to bajka. Z moich 90km kostrz wycisnal samym kompem 110km... Wymieniłem więc wtryski (apetyt), bajka coś koło 120km. Wywaliłem kat-a. Kolejne 5km ;D na koniec duży ic-ek od citroena i teraz hula koło 130km. od 0-100 w 8s. Warto troszkę po modzić.
Padłem <rotfl2>Kamaraldo pisze:Wywaliłem kat-a. Kolejne 5km ;D
a masz to na wykresie? bo jak nie to kązdy może powiedzieć taka moc jak mu się podoba... ja zaślepiłem egr , wywalilem kata, wlałem STP do silników Diesla i mam 200 koni i co? nie wieszysz mi? Jeszcze wykresu nie mam ale to nie szkodzi... wiekszość nie ma a pisze jaką mocą auto dysponuje...Kamaraldo pisze:teraz hula koło 130km
Nie no wesoło jest...hehehe
witam
kolega wczoraj kupił sobie Bore 110km i mu golf jest zbędny i bedzie jezdzic nim jego zona wiec chce go troche przywrócic do ORI i mu wstawi ori kompa bo ma po chipie na 115km( golf II silnik z toledo 96r chyba AHU ) i chce mi go dac,tylko nie wiem czy bedzie pasowac bez przeróbek do mojego 1Z ?
cieżko u mnie kompa wyjąć ?
jak bedzie pasował to trzeba vagiem cos ustawić ?
dzieki na info
pozdrawiam
kolega wczoraj kupił sobie Bore 110km i mu golf jest zbędny i bedzie jezdzic nim jego zona wiec chce go troche przywrócic do ORI i mu wstawi ori kompa bo ma po chipie na 115km( golf II silnik z toledo 96r chyba AHU ) i chce mi go dac,tylko nie wiem czy bedzie pasowac bez przeróbek do mojego 1Z ?
cieżko u mnie kompa wyjąć ?
jak bedzie pasował to trzeba vagiem cos ustawić ?
dzieki na info
pozdrawiam