Witam.
Posiadam chłodnicę z Audi B3 1,6 TD (wysokość 31 cm, dwa wentylatory połączone paskiem) silniczek wentylatora trzy pinowy i czujnik temperatury też trzy pinowy. Buduję zmotkę do terenu na bazie Suzuki Samurai i chcę zastosować tą chłodnicę do chłodzenia silnika (będzie zamontowana na pace). Mam pytanie: czy przy pomocy takiego silnika, czujnika i kilku przekaźników zbuduję układ pracujący autonomicznie ?? chodzący w automacie ale i w razie awarii chciałbym aby wentylator był uruchamiany z włącznika hebelkowego??
Silnik będzie z Suzuki Vitary a tam wentylator jest załączany mechanicznie Wiskozą.
Kilka zdjęć chłodnicy i powstającej zmotki na mojej podstronie facebook/4x4BarnGarage
Pozdrawiam
Dany44
[B3 1.6 RA/SB] Inne wykorzystanie chłodnicy - Schemat pinów.
Dzięki za odpowiedź. A miałbyś może opis pinów wentylatora i czujnika?? Rozumiem, że jak wentylator ma trzy piny to jest dwubiegowy?? Tak się zastanawiam czy nie zastosować drugiego czujnika przy silniku, ponieważ chłodnica będzie połączona z silnikiem trzy metrowymi grubymi przewodami i może być różnica w temp. płynu w samym silniku i samej chłodnicy ( po drodze jeszcze nagrzewnica). W terenie te silniki mają ciężko i łatwo je przegrzać.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Masz jeszcze kostkę z kablami na wtyczce czujnika? Bo tak pewnie nie zlokalizujesz który był ostatni a który pierwszy.
1. czerwono-czarny - wyjście szybkiego biegu
2. zielono-czarny - wyjście wolnego biegu
3. niebiesko-czerwony - zasilanie
Wentylator
1. czerwono-czarny - szybki bieg
2. czerwono-niebieski - wolny bieg
3. brązowy masa.
Wg. mnie jeśli będziesz jeździł z termostatem nie ma sensu montować czujnika do wiatraka na chłodnicy, bo wiatrak będzie ci się cały czas kręcił na chłodnicy. W chłodnicy będzie miał chłodny płyn a termostat i tak ci wymiesza do temperatury jaką zechce. Chyba że tak będzie wypracowywać bufor w czasie, gdy silnik będzie pracował z mniejszym obciążeniem na czas gdy da się w palnik.
1. czerwono-czarny - wyjście szybkiego biegu
2. zielono-czarny - wyjście wolnego biegu
3. niebiesko-czerwony - zasilanie
Wentylator
1. czerwono-czarny - szybki bieg
2. czerwono-niebieski - wolny bieg
3. brązowy masa.
Wg. mnie jeśli będziesz jeździł z termostatem nie ma sensu montować czujnika do wiatraka na chłodnicy, bo wiatrak będzie ci się cały czas kręcił na chłodnicy. W chłodnicy będzie miał chłodny płyn a termostat i tak ci wymiesza do temperatury jaką zechce. Chyba że tak będzie wypracowywać bufor w czasie, gdy silnik będzie pracował z mniejszym obciążeniem na czas gdy da się w palnik.