Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.6 RA/SB] Inne wykorzystanie chłodnicy - Schemat pinów.

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
Dany44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 26 paź 2007, 21:02
Lokalizacja: Jesionka

[B3 1.6 RA/SB] Inne wykorzystanie chłodnicy - Schemat pinów.

Post autor: Dany44 » 31 sie 2018, 01:09

Witam.
Posiadam chłodnicę z Audi B3 1,6 TD (wysokość 31 cm, dwa wentylatory połączone paskiem) silniczek wentylatora trzy pinowy i czujnik temperatury też trzy pinowy. Buduję zmotkę do terenu na bazie Suzuki Samurai i chcę zastosować tą chłodnicę do chłodzenia silnika (będzie zamontowana na pace). Mam pytanie: czy przy pomocy takiego silnika, czujnika i kilku przekaźników zbuduję układ pracujący autonomicznie ?? chodzący w automacie ale i w razie awarii chciałbym aby wentylator był uruchamiany z włącznika hebelkowego??
Silnik będzie z Suzuki Vitary a tam wentylator jest załączany mechanicznie Wiskozą.
Kilka zdjęć chłodnicy i powstającej zmotki na mojej podstronie facebook/4x4BarnGarage
Pozdrawiam
Dany44
Jest Audi 80 B3 1,6 TDI 89r.

No trudno trzeba sobie radzić …. kierownicę mam z prawej strony :-)

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4659
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 31 sie 2018, 11:42

Spokojnie się to zrobi to czujnik to prostu załącza zero jedynkowo obwód że nawet wczesne modele ze słabszym wentylatorem nie miały nawet przekaźnika od tego. I spokojnie zrobi się obejście do ręcznego załączania.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Dany44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 26 paź 2007, 21:02
Lokalizacja: Jesionka

Post autor: Dany44 » 31 sie 2018, 22:38

Dzięki za odpowiedź. A miałbyś może opis pinów wentylatora i czujnika?? Rozumiem, że jak wentylator ma trzy piny to jest dwubiegowy?? Tak się zastanawiam czy nie zastosować drugiego czujnika przy silniku, ponieważ chłodnica będzie połączona z silnikiem trzy metrowymi grubymi przewodami i może być różnica w temp. płynu w samym silniku i samej chłodnicy ( po drodze jeszcze nagrzewnica). W terenie te silniki mają ciężko i łatwo je przegrzać.
Jest Audi 80 B3 1,6 TDI 89r.

No trudno trzeba sobie radzić …. kierownicę mam z prawej strony :-)

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4659
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 01 wrz 2018, 11:39

Masz jeszcze kostkę z kablami na wtyczce czujnika? Bo tak pewnie nie zlokalizujesz który był ostatni a który pierwszy.

1. czerwono-czarny - wyjście szybkiego biegu
2. zielono-czarny - wyjście wolnego biegu
3. niebiesko-czerwony - zasilanie

Wentylator
1. czerwono-czarny - szybki bieg
2. czerwono-niebieski - wolny bieg
3. brązowy masa.

Wg. mnie jeśli będziesz jeździł z termostatem nie ma sensu montować czujnika do wiatraka na chłodnicy, bo wiatrak będzie ci się cały czas kręcił na chłodnicy. W chłodnicy będzie miał chłodny płyn a termostat i tak ci wymiesza do temperatury jaką zechce. Chyba że tak będzie wypracowywać bufor w czasie, gdy silnik będzie pracował z mniejszym obciążeniem na czas gdy da się w palnik.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga