[B4 1.9 1Z] audi 80 avant czy a6 c4 avant
Kolego White.93 chyba nie chcesz powiedziec ze sama zmiana wtryskow od AELa daje ok 30km wiecej bo w to nie uwierze. Ale polaczone z jakas witaminką to juz tak.White.93 pisze:A co to za różnica czy kupisz AAT czy AEL ? Do AAT wrzucisz wtryski z AELa i masz już więcej mocy niż w seryjnym AELu. Do tego AAT spięty z automatem miał pompę 11, więc ładnie można pomodzić. Ja miałem AAT i nie narzekałem
Roznica jest taka ze wole wiecej dac juz za gotowca dobrze wyposazonego niz kupic golasa i pozniej rezac .
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Ja też nie odróżniam AAT od AEL w A6.
AAT i AEL w nadwoziu A6 maja nastawniki indukcyjne , tylko 100C4 miała potencjometr, ale tam też przekładkę mozna zrobić o wiele łatwiej niż w B4.
100 C4 AAT miało sztwyne koło 240 mm
W A6 AAT chyba miało dwu masę , tak samo jak AEL,
W AEL jest juz pompa 11 , ale turbo jest mniejsze niż w AAT, cos jak u nas Na "" bosch'u"" i pierburgu.
Nawet Jak kupimy AAT , to pakowac 216-tki co najmniej i na program jechać.
AAT i AEL w nadwoziu A6 maja nastawniki indukcyjne , tylko 100C4 miała potencjometr, ale tam też przekładkę mozna zrobić o wiele łatwiej niż w B4.
100 C4 AAT miało sztwyne koło 240 mm
W A6 AAT chyba miało dwu masę , tak samo jak AEL,
W AEL jest juz pompa 11 , ale turbo jest mniejsze niż w AAT, cos jak u nas Na "" bosch'u"" i pierburgu.
Nawet Jak kupimy AAT , to pakowac 216-tki co najmniej i na program jechać.
- Ganimadeus
- Forum Audi 80
- Posty: 726
- Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
- Lokalizacja: Lublin
Kupiłem teraz a6 c4 2.5tdi ale w quattro i... 80tka to jest gówno. Ojciec ma w ośce aela już 11lat i też nie zamierza zmieniać - ostatnie dobre i tanie w utrzymaniu audi.
Szczerze... jak ktoś mi da jakieś sensowne pieniądze to chętnie sprzedam, a jak nie to pewnie będę tłukł albo żona będzie jeździć. Mechanicznie zrobiona na bdb wizualnie niestety do dopieszczenia.
Szczerze... jak ktoś mi da jakieś sensowne pieniądze to chętnie sprzedam, a jak nie to pewnie będę tłukł albo żona będzie jeździć. Mechanicznie zrobiona na bdb wizualnie niestety do dopieszczenia.
- Ganimadeus
- Forum Audi 80
- Posty: 726
- Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
- Lokalizacja: Lublin
Może mnie delikatnie poniosło ale ja osobiście żałuję, że kupiłem 80tkę :]
Przy wyborze kierowałem się głównie tym, że te auta nie mają problemów z rudą - inaczej wybór padłby na co innego.
Mimo, że to forum o audi 80 ja ślepo zapatrzony w markę nie jestem i widzę jej wady jak i zalety - które ma jak każde auto.
Przechodząc do meritum jeszcze raz: autorze nie pchaj się w 80tkę - dobra rada.
Przy wyborze kierowałem się głównie tym, że te auta nie mają problemów z rudą - inaczej wybór padłby na co innego.
Mimo, że to forum o audi 80 ja ślepo zapatrzony w markę nie jestem i widzę jej wady jak i zalety - które ma jak każde auto.
Przechodząc do meritum jeszcze raz: autorze nie pchaj się w 80tkę - dobra rada.
Bo 80 to nie tylko duże autko typu Avant lub sedan ale także cabrio i coupe . A c4 to jednak klasa wyższa czyli dupowóz do robienia w komforcie kilometrów . W czasach świetności C4 niezbyt przyjął sie na rynku z powodu zbyt dużej ceny . 80-tka wtedy była dużo tańsza i bardziej dostępna . Dzisiaj niestety są to samochody tanie i niejednokrotnie pogardzane przez ludzi zapatrzonych na młode Audiki . Dla nich 100 czy 80 to stary złom na który nie chcą już patrzeć .Niestety . Sam mam Coupe i widzę jak moja żona podchodzi do tego samochodu - po co Tobie ten złom ... Ona lata a3 z 2010 roku i marzy o nowszej a do mnie niestety nie trafiają te samochody . Wolę analogowe auto .
Pozdr.
Pozdr.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Hmm ja myślę że kolegę Ganimadeus, poniosło trochę bardziej bo jak dobrze pamiętam jak śmigał 80 to aż tak źle się o niej nie wyrażał. Ale ok to wolny kraj - tak przynajmniej jest w teorii.
Moim zdaniem nie bardzo nawet można te 2 auta porównywać do siebie bo to porównywanie 2 klas auta(jak kolega wyżej już wspomniał) a to nigdy nie będzie sprawiedliwe i miarodajne. Wszystko zależy od tego co kto potrzebuje i do czego.
80 lepsza do miasta bo jakby nie było ciut zgrabniejsza i łatwiejsza w parkowaniu chociażby a c4 no cóż połykacz km.
A jeden z największych minusów 80 to zawieszenie bo bardzo często coś tam zawsze puka i stuka mimo używania dobrych części. Ale za to tanie w naprawie.
jarowlkp, czyli co mam go zbanować
Moim zdaniem nie bardzo nawet można te 2 auta porównywać do siebie bo to porównywanie 2 klas auta(jak kolega wyżej już wspomniał) a to nigdy nie będzie sprawiedliwe i miarodajne. Wszystko zależy od tego co kto potrzebuje i do czego.
80 lepsza do miasta bo jakby nie było ciut zgrabniejsza i łatwiejsza w parkowaniu chociażby a c4 no cóż połykacz km.
A jeden z największych minusów 80 to zawieszenie bo bardzo często coś tam zawsze puka i stuka mimo używania dobrych części. Ale za to tanie w naprawie.
jarowlkp, czyli co mam go zbanować
PieterB odpuszczamy koledzePieterB pisze:jarowlkp, czyli co mam go zbanować
co nie zmienia faktu ze znaleźć w dzisiejszych czasach 80 w niezajechanym stanie jeszcze w tdi to nie lada wyzwanie a co dopiero C4 w dieslu to już graniczy z cudem, tak wiec niech kolega się cieszy ze ma perełkę w postaci C4
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
może jeszcze by i znalazł chodź ciężko ale ceny to kosmosjarowlkp pisze:co nie zmienia faktu ze znaleźć w dzisiejszych czasach 80 w niezajechanym stanie jeszcze w tdi to nie lada wyzwanie a co dopiero C4 w dieslu to już graniczy z cudem, tak wiec niech kolega się cieszy ze ma perełkę w postaci C4
Sam zresztą szukałem swego czasu dość długo ale się poddałem
- Ganimadeus
- Forum Audi 80
- Posty: 726
- Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
- Lokalizacja: Lublin
Szanowni koledzy,
dalej mam 80tkę - jeżdżę nią ją już 6lat i kto wie ile jeszcze pojeżdżę . Przyznaję, że określeniem jej tym czym ją nazwałem było nieodpowiednie.
Źle się wyraziłem, bardziej chodziło mi o porównanie b4 do c4 - przepaść, mając na uwadze fakt w dalszym ciągu taniego utrzymania. Bo tak i c4 będzie słabizną dla kogoś kto ma c6 chociażby i w jakimś sensie będzie miał rację na pewno - ale dla nas i tak te stare zawsze będą miały to czego te nowsze nie będą już miały - duszę, całą kwintesencję motoryzacji.
Chodzi też o zdrowe podejście do tematu, żeby nie widzieć ślepo samych zalet, bo wady ma wszystko.
Nie ma się co więcej nad tym rozpisywać, każdy swoje zdanie ma i nie ma sensu przekonywać kogoś w jedną czy drugą stronę.
Na koniec jeśli ktoś poczuł się urażony moją wypowiedzią, którą źle skonstruowałem - szczerze przepraszam.
dalej mam 80tkę - jeżdżę nią ją już 6lat i kto wie ile jeszcze pojeżdżę . Przyznaję, że określeniem jej tym czym ją nazwałem było nieodpowiednie.
Źle się wyraziłem, bardziej chodziło mi o porównanie b4 do c4 - przepaść, mając na uwadze fakt w dalszym ciągu taniego utrzymania. Bo tak i c4 będzie słabizną dla kogoś kto ma c6 chociażby i w jakimś sensie będzie miał rację na pewno - ale dla nas i tak te stare zawsze będą miały to czego te nowsze nie będą już miały - duszę, całą kwintesencję motoryzacji.
Chodzi też o zdrowe podejście do tematu, żeby nie widzieć ślepo samych zalet, bo wady ma wszystko.
Nie ma się co więcej nad tym rozpisywać, każdy swoje zdanie ma i nie ma sensu przekonywać kogoś w jedną czy drugą stronę.
Na koniec jeśli ktoś poczuł się urażony moją wypowiedzią, którą źle skonstruowałem - szczerze przepraszam.