[B4 1.9 1Z] audi 80 avant czy a6 c4 avant
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Czy ja wiem... A jest taka ogromna różnica w jeździe pomiędzy C4 a C6? Od kiedy porządniej ogarnąłem swojego to szczerze mówiąc nie czuję specjalnie kompleksów względem nawet dużo młodszych aut. Co innego jak miałem Golfa, ten to dość głośny i mało wygodny był. W trasie nigdy nim nie byłem gdzieś dalej, bo zwyczajnie nie miałem ochoty.Ganimadeus pisze:Bo tak i c4 będzie słabizną dla kogoś kto ma c6 chociażby i w jakimś sensie będzie miał rację na pewno - ale dla nas i tak te stare...
Oczywiście jestem świadomy ograniczeń 80tki, także i tego, że Audi mogło kilka rzeczy porządniej zrobić, by lepiej i ciszej się jeździło, ale zawsze sobie przy tym mówię - za tę cenę, prostotę, przestrzeń, koszty, ocynk i niezawodność (w sensie, że nagle nic na trasie nie walnie) nic lepszego i wygodniejszego się już nie dostanie! A samo wygłuszenie zawsze można poprawić.
C4 ponoć jest niemało droższe też w utrzymaniu od B4, którego nawet niektórzy określają "mistrz ekonomii". Czy ktoś jest w stanie to potwierdzić :?:
A jakie są Twoje bezpośrednie odczucia po przesiadce z B4 na C4? Ciekawi mnie to mimo, że pewnie nigdy już Setki nie będę miał (bo jak Druga Połowa pokochała Mercedesy to już raczej tego nie przeskoczę, co mnie też nie dziwi), a B4 mi po prostu szkoda sprzedawać.
Z tym tanim utrzymaniem b4 to bym nie przesadzal w dzisiejszych czasach. Moze 15 lat temu to bylo tanie w utrzymaniu auto teraz ma juz swoje lata i zaczyna sie sypac masa pierdol. Mi rocznie ok 1500-2000zl wychodz na rozne naprawy a to raczej utrzymanie auta w stanie zdolnym do jazdy niz jakies fantazje i tuningi. Jesli kupisz 80 od kogos kto twierdzi ze super fura bo nic nie trzeba naprawiac to mozesz potem miec problem bo masa rzeczy jest wyeksploatowana i bedziesz placil za to ze ktos mial "mistrza ekonomii" przed Toba. Mamy 2018 i poza garstka pasjonatow jest to auto do tluczenia. Dzis widzialem B4 sluzaca za bude dla psow na budowie, gdzie z wierzchu wygladala nawet lepiej od mojej... takze tego. Teraz juz nawet a4 przedliftowe dostaniesz za 3000zl i tam tez raczej nikt o nie nie dbal.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Auto ma swoje lata... A przebieg? To jest główny wyznacznik. Po drugie ile robisz kilometrów tym autem? W swoim w pierwszym roku eksploatacji dołożyłem ponad 3000 zł na same części w tym 900 na całą robotę gazowników z wymianą antycznej instalacji LPG na IV gen. STAGa. W tym roku w jakichś 1000 zł się wszystko zmieści (najdrożej wyszedł akumulator i będzie jeszcze blacharka) ale robocizna jest moja wlasna oraz Pomocnego Kolegi z blacharstwa oraz Taty. Z grubszych wydatków szykuje się remont głowicy (nieobowiązkowy na razie) oraz niedługo sprzęgło i na długo powinien być spokój. Czy to dużo? Proszę sobie ocenić. Dużo przy aucie robię sam no i z Tatą, ale myślę, że jakby zrobić tip top od razu to i koszty potem znacznie mniejsze. Ma to sens, bo 80 B4 trzyma się dużo lepiej od wielu konkurentów - cenowo i technicznie.oOo pisze:Z tym tanim utrzymaniem b4 to bym nie przesadzal w dzisiejszych czasach. Moze 15 lat temu to bylo tanie w utrzymaniu auto teraz ma juz swoje lata i zaczyna sie sypac masa pierdol. Mi rocznie ok 1500-2000zl wychodz na rozne naprawy a to raczej utrzymanie auta w stanie zdolnym do jazdy niz jakies fantazje i tuningi. Jesli kupisz 80 od kogos kto twierdzi ze super fura bo nic nie trzeba naprawiac to mozesz potem miec problem bo masa rzeczy jest wyeksploatowana i bedziesz placil za to ze ktos mial "mistrza ekonomii" przed Toba. Mamy 2018 i poza garstka pasjonatow jest to auto do tluczenia. Dzis widzialem B4 sluzaca za bude dla psow na budowie, gdzie z wierzchu wygladala nawet lepiej od mojej... takze tego. Teraz juz nawet a4 przedliftowe dostaniesz za 3000zl i tam tez raczej nikt o nie nie dbal.
A jak ktoś jeździ ze wszystkim tylko do mechanika to wyłącznie kupno ideału wchodzi w grę. A tutaj jest kłopot, bo z tego co wiem od zawsze w Polsce jest problem dostać super zadbaną 80tkę. Popatrz w stare już porady na forach to się przekonasz.
Pozostaje polować albo jeśli już jest 80tka - to dopracować co się ma, o ile kupione w rozsądnej cenie i nie klejone z kilku.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Byłyby... ale to odmienna konstrukcja i myślę, że doprowadzenie takiego auta do ładu kosztuje swoje i to niemało. Troszkę się dowiadywałem o Peugeot 205 czy 405. Do 406 niektóre części kosztowne. A np. w młodszych Renault w okolicach 2003 masz różne kłopoty z elektryką i to bardzo wredne, a przykładowy Peugeot 307 miewa dyskotekę na tablicy wskaźników. W rodzinie jeździ małoprzebiegowa Megane II i jedyna przewaga nad 80 to fotele i wyciszenie. Poza tym same wady, w tym "drewniacka" praca skrzyni i kierownicy. Wiem, że inna klasa, ale cena potrafi być podobna.maciek889 pisze:Chyba z samochodów wielkości 80tki to francuskie pewnie by były sporo wygodniejsze.
Osobiście nie polecam "kumplowania" się z francuskimi autami.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Chyba z francuskich Laguna 1 była w miarę gdyby nie gniła. Właściciele francuzów to specyficzni ludzie, głównie patrzą na stosunek rocznika do ceny. Do tego myślą, że takie Audi z początku lat 90 to złom, bo we francuskich, włoskich czy amerykańskich to koszt naprawy blacharskiej i mechanicznej przewyższyłby kilka razy wartość auta a utrzymanie takiej 80tki to kosztuje tyle co utrzymanie 5 letniego Audi.
Piszecie, że C4 ma słabszą blachę niż B4, a czy nie dotyczy to C4 A6, a nie "100" C4, która to była produkowana w tych samych latach co B4?
Jeszcze mam drugie pytanie: kiedy w B4 był zegar analogowy a kiedy w jego miejscu obrotomierz? Patrzę w to ogłoszenie i spodziewał bym się w tym TDI obrotomierza:
https://www.otomoto.pl/oferta/audi-80-o ... 8;promoted
Jeszcze mam drugie pytanie: kiedy w B4 był zegar analogowy a kiedy w jego miejscu obrotomierz? Patrzę w to ogłoszenie i spodziewał bym się w tym TDI obrotomierza:
https://www.otomoto.pl/oferta/audi-80-o ... 8;promoted