[Cupra AFN] ciężko odpala
[Cupra AFN] ciężko odpala
Witam po długiej przerwie.
pacjent Seat Ibiza
Rozruch silnika trwa ok 30 sekund,początkowo wtrysk w BS 015,ruszyłem pompę 255 i się nie zmienia w BS,a praca silnika jest słyszalna, w blokach pomiarowych wychodzi 78,82,nie zaleznie od ustawienia pompy,korekcję na wtryskach,1,51 0,59 0,49
dawka paliwa 5,2 niżej nie zejdzie programowo,dawka rozruchowa 49,0 i programowo się nie rusza w zmianie w pozycji 5 w adaptacjach,chwilowe spalanie na poziomie 40L
rozrząd ,pompa ,czy już kompresja?
pacjent Seat Ibiza
Rozruch silnika trwa ok 30 sekund,początkowo wtrysk w BS 015,ruszyłem pompę 255 i się nie zmienia w BS,a praca silnika jest słyszalna, w blokach pomiarowych wychodzi 78,82,nie zaleznie od ustawienia pompy,korekcję na wtryskach,1,51 0,59 0,49
dawka paliwa 5,2 niżej nie zejdzie programowo,dawka rozruchowa 49,0 i programowo się nie rusza w zmianie w pozycji 5 w adaptacjach,chwilowe spalanie na poziomie 40L
rozrząd ,pompa ,czy już kompresja?
Ostatnio zmieniony 13 wrz 2018, 13:41 przez AB4, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Pocztek wtrysku po przelaczeniu w BS powinien wynosić 40-50 i powinien dać się regulować w calym zakresie ,czyli od 0 do 255 ..skoro nie możesz ustawić prawidlowych wartosci to coś nie halo z pompą ...żeby ten silnik zle palił ze względu na slabe cisnienie sprężania ,to nie widziałem i nie słyszalem i to praktycznie nie możliwe ,bo nawet przy ok 20 barach na cylindrach pali bez problemu
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Daruj to sobie ....szkoda czasu zapewniam że nie to jest przyczynąAB4 pisze:cisnienie sprężania jednak sprawdzę,
To sprawdzamy w pierwszej kolejnosci .Sprawdż sobie jeszcze bezpiecznik ...w 80 tce jest to bezpiecznik z nakladką "motor " który zasila min n108 ...jak sie przepali to silnik strasznie klekocze i kąt od razu 255...w innych autach z tym silnikiem nie powiem który to bezpiecznik ale też na pewno jestAB4 pisze:jeszcze jest opcja rozrządu,
Munior,dziekuje Ci za podpowiedzi,zwietrzałem trochę z tematu,sprawdzałem N108 w pierwszej kolejności podpięciem na "krótko" i działa,więc zostaje pompa,albo przesunięty rozrząd na wałku.Aczkolwiek BTC miał 3,3.
[ Dodano: 2018-10-25, 22:43 ]
Wracam do tematu,bo skończyły mi się mozliwości.
Ustawiłem statyczny na 55, dawkę paliwa 2,8mg,zmieniłem filtr paliwa.
W adaptacjach,BDTC czy mam 0,2 czy 4,4 (ustawiam) niczego to nie zmienia.
Obroty,czy ma 884,czy 904,czy 924 też nie zmienia jak pali.
Zimny,ciepły trzeba hehłać,nic też nie daje odpięcie czujnika temp (grzanie świec).
Sterownik po każdym odpaleniu zmienia sobie dawkę paliwa,przy nagrzanym silniku,nawet wrzuca sobie 5,6mg.
Natomiast dawka startowa,to też jak mu się podoba,raz 23mg,nastepnym razem,43,innym 51.
Sporadycznie pojawia się Internal Memory Error....
Z N108 wywalony trzpień,rozrząd ustawiony prawidłowo.
[ Dodano: 2018-10-27, 12:50 ]
Edit
Okazuje się,że przyczyną może być zawór przelewowy na końcu nastawnika,nie trzyma w ogóle,dmuchnięcie w niego i słychać jak przepuszcza,teraz pytanie czy ktoś ma na zbyciu taki zawór?, bo cena mnie powala...
[ Dodano: 2018-10-25, 22:43 ]
Wracam do tematu,bo skończyły mi się mozliwości.
Ustawiłem statyczny na 55, dawkę paliwa 2,8mg,zmieniłem filtr paliwa.
W adaptacjach,BDTC czy mam 0,2 czy 4,4 (ustawiam) niczego to nie zmienia.
Obroty,czy ma 884,czy 904,czy 924 też nie zmienia jak pali.
Zimny,ciepły trzeba hehłać,nic też nie daje odpięcie czujnika temp (grzanie świec).
Sterownik po każdym odpaleniu zmienia sobie dawkę paliwa,przy nagrzanym silniku,nawet wrzuca sobie 5,6mg.
Natomiast dawka startowa,to też jak mu się podoba,raz 23mg,nastepnym razem,43,innym 51.
Sporadycznie pojawia się Internal Memory Error....
Z N108 wywalony trzpień,rozrząd ustawiony prawidłowo.
[ Dodano: 2018-10-27, 12:50 ]
Edit
Okazuje się,że przyczyną może być zawór przelewowy na końcu nastawnika,nie trzyma w ogóle,dmuchnięcie w niego i słychać jak przepuszcza,teraz pytanie czy ktoś ma na zbyciu taki zawór?, bo cena mnie powala...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Od razu ci mówię ,że zawór powrotny na nastawniku ,o który pytasz ,nie ma kompletnie zadnego wpływu na odpalanie ...takze nie licz że coś się zmieni z odpalaniem po jego wymianie.Podmień sobie kompa na jakiś inny ,moze faktycznie coś się z nim dziejeAB4 pisze:Już nie mam innej koncepcji,bo albo to albo wysypał się sterownik,dla swiętego spokoju sprawdziłem ciśnienie na garach,i najmniej miał 30 bar ,ciśnienie wewnętrzne w pompie 6bar na wolnych.
Hm,Mariusz,ale jak ten zawór zaślepiłem,pali lepiej,a kompa nie mam od kogo podmienić,nawet żeby kupić jest problem.Dlatego padło na ten zawór,bo nie miałem przejścia żeby sprawdzić z boku,czy przed zaworem.W każdym bądz razie,jak jest zaslepiony pali po dwóch obrotach,poczekasz godzine,i tylko na plaka...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Tzn. może nie do końca precyzyjnie się wyraziłem . Jeżeli wogóle nie trzyma ,czyli dmuchasz i puszcza bez oporu ,to może gorzej odpalać ...ale zaslepiać tego nie mozna ,bo nadmiar cisnienia w pompie wywali ci uszczelnienia...na próbę ,czyli tak jak zrobileś oczywiscie można ...ale jezdzić z zaslepionym nie radzę
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Musisz się upewnić czy nie odpala z przyczyn "mechanicznych " czyli coś z tłokorozdzielaczem pompy ,powietrze w paliwie ,złe ustawienia poczatku wtrysku itd .,tu najlepiej wyciagnać wtryskiwacz i poobserwować czy rozpyla podczas krecenia ...czy z przyczyn "elektronicznych " czyli nie podawanie dawki rozruchowej itd ....Kompa trzeba podmienić na poczatek
Mariusz,kompa to nie mam jak podmienić,co do powietrza w paliwie,nie ma ,załozyłem przezroczyste wężyki,co do sekcji tłoczącej,to jak by ona była padnięta to palił by na zimnym,a jak ma kaprys to po dwóch obrotach wału zaskoczy,początek wtrysku ustawiony na 55BS,a silnik czy zagrzany czy zimny ,pali tak samo ,jak mu się zachce .
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
A tam...kompów teraz nie brakuje ,można kupić za śmieszne pieniądze.Jak masz kompa 028906021 to kup jakis od zwyklego 1z vw bez immo z literka B albo C na końcu ,taki mozna kupic za ok 50żł. W sumie to komp może byc albo dobry ,albo zly ...raczej nie zdarzają się stany "pośrednie " ze coś fiksuje co jakiś czas ...ale tak dla 100% pewnosci ja bym podmienił zeby go wykluczyć na 100%.Tym bardziej ze komp nie zachowuje się jak powinien ,bo nie grzeje świec w temp poniżej 5 stopni .Oczywiscie sprawdziłeś vagiem czy temp jaką widzi komp ,pokrywa sie z ta na zewnątrz ? Bo od tego nalezy zacząć a nie tak jak co niektórzy od wymiany czujnika ,bo czasem winne są 'kableki " i brak styku we wtyczce a nie czujnik .Jak to nie wina kompa , to musi być winna jakaś "pierdoła " bo jakby bylo coś "mechanicznego " to to co ci się dzieje działo by sie cały czas ,a nie losowo...A poczatek wtrysku ci czasem nie skacze albo nie przestawia się sam po ustawieniu w jakimś nienormalnie dużym zakresie ? bo moze masz poluzowane dolne kolo rozrzadu na waleAB4 pisze:kompa to nie mam jak podmienić
ECU mam 028 906 021 EK,co do rzeczy oczywistych to posprawdzane,ale wczoraj załozyłem przezroczysty wężyk paliwowy,i cały czas jest w nim powietrze,a im wyższe obroty powietrza więcej,filtr paliwa nowy,i żeby wykluczyć oring,jest założony najzwyklejszy z dwoma króćcami,połączenia na filtrze są szczelne ,paliwo nigdzie nie kapie,a powietrze ssie....