Znaczy, mam ściągać logi z każdej grupy osobno, tak? Czy grupy 001, 002 i 003 i sytuacje jakie teraz wywoływałem wystarczą?Jarewa pisze: Wrzucaj bloki pojedynczo grupy
[B4 2.0 ABK] "Dziura" w obrotach przy stopniowym w
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Spróbuję, bo komputer chyba już działa przy pomiarze resztkami sił... VAG tak mi muli, że w trakcie tych pomiarów dobre kilka razy się zawiesił. Sprawdzę jeszcze zarządzanie energią USB przy pracy na aku laptopa.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
A.Bieg jałowy:
1.LPG
Odczekałem parę chwil po ręcznym przełączeniu
Grupa 001: http://vaglogi.pl/log-001_154gxV.html
Grupa 002: http://vaglogi.pl/log-002_8r99Iia.html
Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_Pj27083.html
Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_t6hlJs.html
Grupa 005: http://vaglogi.pl/log-005_l8p01k.html
2. Benzyna
Grupa 001: http://vaglogi.pl/log-001_lmkync.html
Grupa 002: http://vaglogi.pl/log-002_Lh17vX1.html
Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_5CtDv.html
Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_igx3p.html
Grupa 005: http://vaglogi.pl/log-005_3U3WQV.html
B. Może jednak się przyda - to lekkie deptanie gazu na benzynie z dziurą na samej grupie 001:
Grupa 001: http://vaglogi.pl/log-001_Pr19Au9.html
C. LPG w momencie przełączania, sama grupa 001
Grupa 001: http://vaglogi.pl/log-001_nD95O.html
Czemu sonda tak długo stoi na 0,00V?
1.LPG
Odczekałem parę chwil po ręcznym przełączeniu
Grupa 001: http://vaglogi.pl/log-001_154gxV.html
Grupa 002: http://vaglogi.pl/log-002_8r99Iia.html
Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_Pj27083.html
Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_t6hlJs.html
Grupa 005: http://vaglogi.pl/log-005_l8p01k.html
2. Benzyna
Grupa 001: http://vaglogi.pl/log-001_lmkync.html
Grupa 002: http://vaglogi.pl/log-002_Lh17vX1.html
Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_5CtDv.html
Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_igx3p.html
Grupa 005: http://vaglogi.pl/log-005_3U3WQV.html
B. Może jednak się przyda - to lekkie deptanie gazu na benzynie z dziurą na samej grupie 001:
Grupa 001: http://vaglogi.pl/log-001_Pr19Au9.html
C. LPG w momencie przełączania, sama grupa 001
Grupa 001: http://vaglogi.pl/log-001_nD95O.html
Czemu sonda tak długo stoi na 0,00V?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
OK, postaram się jutro zrobić.Rzuć 001 na zimnym silniku Pb jak tylko zaczyna pracowac.
A ja nie mam interfejsu pod STAGa, a oscyloskop ma być z wpiętym PE do sieci elektrycznej czy nie musi być? Bo z przedłużaczem mam trochę kłopot... Ewentualnie multimetr wskazówkowy może ogarnąć sytuację?Jarewa pisze:podmienić sondę albo sprawdź na oscyloskopie chyba LPG ma tą funkcję
Sonda oryginał, kupiona używana.Jarewa pisze:Spradź poprawność jej montażu może była uniwersalna i złączki skorodowały
Omomierzem wystarczy?Jarewa pisze: I sprawdż masę sonda -głowica
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
PE to ochronny wiec pytanie trochę nie na miejscu. A są nawet na baterie jak i na 12V. Miernik tego nie ogarnieh/k pisze:a oscyloskop ma być z wpiętym PE do sieci elektrycznej czy nie musi być? Bo z przedłużaczem mam trochę kłopot... Ewentualnie multimetr wskazówkowy może ogarnąć sytuację?
Takh/k pisze:Omomierzem wystarczy?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
OK
Przy okazji chce zajrzeć do potencjometru przepływomierza (smarowanie Kontaktem PR), czy mam spróbować zejść z parametrem Engine Load do 14-15% na Pb? Wiem, że jakiś czas temu ktoś tam na słuch kręcił.
A to już u mnie będzie trudne. Nie mam przyrządu... Jeżeli w tym pomiarze chodzi o to, czy regulator ciśnienia na listwie nie popuszcza benzyny w dolot to mogę spróbować odpiąć wężyk i zaślepić kolektorJarewa pisze: pomiar cisnienia paliwa by sie przydał
Przy okazji chce zajrzeć do potencjometru przepływomierza (smarowanie Kontaktem PR), czy mam spróbować zejść z parametrem Engine Load do 14-15% na Pb? Wiem, że jakiś czas temu ktoś tam na słuch kręcił.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Wczoraj autku poświęciłem więcej czasu, dziś przed wyjazdem do pracy też kilka rzeczy sprawdziłem:
- regulator ani po długim czasie ani w trakcie pracy na lekko ciepłym nie puszcza nawet oparów do podciśnienia
- sondę od lekko ciepłego do w miarę rozgrzaneg silnika sprawdziłem, ale tylko multimetrem analogowym - niestety, nie było PE w garażu, za to dość ładnie było widać pracę, dziś postaram się wrzucić filmik
Zastanowiła mnie bardzo jedna kwestia - autko chwilkę po odpaleniu na benzynie rano i lekkim naciśnięciu gazu w okolice dziury równomiernie wajchluje obrotami góra-dół i to dość zdrowo ok. 700-1000, takie 1-2 sekudowe przygazówki. Przecież wtedy sonda nawet nie pracuje, co wczoraj mi potwierdził miernik.
Wrzucę też potem loga po wczorajszym odpaleniu na zimno.
- regulator ani po długim czasie ani w trakcie pracy na lekko ciepłym nie puszcza nawet oparów do podciśnienia
- sondę od lekko ciepłego do w miarę rozgrzaneg silnika sprawdziłem, ale tylko multimetrem analogowym - niestety, nie było PE w garażu, za to dość ładnie było widać pracę, dziś postaram się wrzucić filmik
Zastanowiła mnie bardzo jedna kwestia - autko chwilkę po odpaleniu na benzynie rano i lekkim naciśnięciu gazu w okolice dziury równomiernie wajchluje obrotami góra-dół i to dość zdrowo ok. 700-1000, takie 1-2 sekudowe przygazówki. Przecież wtedy sonda nawet nie pracuje, co wczoraj mi potwierdził miernik.
Wrzucę też potem loga po wczorajszym odpaleniu na zimno.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Log zrobiony dosłownie chwilę po uruchomieniu silnika tj. odpaliłem motor i od razu otworzyłem sterownik:
Grupa 001: http://vaglogi.pl/log-001_RS80z58.html
Nagrałem filmik z pomiaru sondy multimetrem:
Silnik był letni jak go uruchamiałem, jak się rozgrzewał to przełączyłem na gaz, co słychać. Tak samo słyszalne są przegazówki i "dziura" przy powolnym wychylaniu przepustnicy.
Chwilę przed i po przełączeniu musiałem odłożyć sondę pomiarową i dlatego brak wskazań. Tam też ze 2 razy sonda mi się omsknęła i spadło mi do zera jakby co, to nie wina lambdy. Po przyłożeniu na LPG widać przez pierwsze momenty, że bardzo małe napięcie jest. Ciekawe, że VAG pokazywał 0,00V, tak samo jak przy dodawaniu gazu. Czyli najbardziej rzetelny pomiar to tylko oscyloskopem albo takim miernikiem lub szybkim cyfrowym z linijką.
Pozostaje jeszcze zmierzyć przejście sonda-głowica, troszkę źle pojąłem - na razie zrobiłem pomiar omomierzem między obudową sondy a karoserią i wskazuje pełne przejście.
Grupa 001: http://vaglogi.pl/log-001_RS80z58.html
Nagrałem filmik z pomiaru sondy multimetrem:
Silnik był letni jak go uruchamiałem, jak się rozgrzewał to przełączyłem na gaz, co słychać. Tak samo słyszalne są przegazówki i "dziura" przy powolnym wychylaniu przepustnicy.
Chwilę przed i po przełączeniu musiałem odłożyć sondę pomiarową i dlatego brak wskazań. Tam też ze 2 razy sonda mi się omsknęła i spadło mi do zera jakby co, to nie wina lambdy. Po przyłożeniu na LPG widać przez pierwsze momenty, że bardzo małe napięcie jest. Ciekawe, że VAG pokazywał 0,00V, tak samo jak przy dodawaniu gazu. Czyli najbardziej rzetelny pomiar to tylko oscyloskopem albo takim miernikiem lub szybkim cyfrowym z linijką.
Pozostaje jeszcze zmierzyć przejście sonda-głowica, troszkę źle pojąłem - na razie zrobiłem pomiar omomierzem między obudową sondy a karoserią i wskazuje pełne przejście.
Niestety, trochę choróbsko mnie dopadło i w tygodniu to zrobię.Jarewa pisze:A odłacz na pracujacym silniku Pb zawór biegu jałowego i powiedz ile masz obrotów.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Zakres 1V ustawiłem, wtedy górna skala to mnożenie 100 miliwoltów, czyli max to 100mV x 10.Jarewa pisze:Do podmianki sonda jest bardzo "mega" powolna. Na takim mierniku nie powinieneś uzyskiwać wskazania powyżej 200-300mV swiatło swieci i nie widzę jaki ustawiłeś mnożnik.
PS. Ten multimetr czasami podłączałem pod wyjścia wzmacniaczy do pomiarów przebiegów akustycznych i nie był faktycznie zbyt szybki, ale też nie jakoś specjalnie bardzo powolny.
Może jeszcze raz wymodzę coś z tym oscyloskopem, bo bez niego to widzę, że ciężko sondę 100% wykluczyć.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
W takich miernikach analogowych główny problem to czas reakcji, czas podnoszenia się wskazówki jak i opadania, w cyfrowych znowu to przetwornik AC/DC czas próbkowania bodajże dobre mierniki maja jeden odczyt na 0,6-0,7s a chinskie nawet i do 1s.
Dobra sonda ma oscylacje na jałowym 0,7-0,2-0,7V co około 3s.
Wiec sam widzisz, czy twój miernik wskazówka jest wstanie wskazówkę podnieść i opuścić min/max w 0,5s? albo i szybciej bo czas szczytowego napięcia to około 0,2s czyli taki mały czas że nie zdąży się wskazówka podnieść, czy nawet miernik cyfrowy jest tylko wstanie odczytać 4/5x razy na czas oscylacji
Niestety mierniki pokazują że działa ale nie pokazują jak działa.
Dobra sonda ma oscylacje na jałowym 0,7-0,2-0,7V co około 3s.
Wiec sam widzisz, czy twój miernik wskazówka jest wstanie wskazówkę podnieść i opuścić min/max w 0,5s? albo i szybciej bo czas szczytowego napięcia to około 0,2s czyli taki mały czas że nie zdąży się wskazówka podnieść, czy nawet miernik cyfrowy jest tylko wstanie odczytać 4/5x razy na czas oscylacji
Niestety mierniki pokazują że działa ale nie pokazują jak działa.