Witam, otóż od bodajże 3 dni mam taki mały problem, po odpaleniu silnika słychać „piski”, domyślam się ze chodzi o jakaś rolkę, piski mniej więcej takie jak na filmiku Piski yt audi 80, ogólnie słychać je może z 10 sekund, potem jest cisza i przy ruszaniu tez przez chwile słychać, potem już jest dobrze i nic nie slychac, przeczytałem sporo tematów, ale zazwyczaj pokazywało mi tematy związane z tym silnikiem AAZ, a mój to 1z. I właśnie, doczytałem ze może być to prawdopodnie koło pasowe, otworzyłem maskę i widziałem, ze koło ma lekkie bicie, tragedii nie ma ale jednak jest, wystarczy zmienić samo koło pasowe i powinno być okej? Przy okazji wymieniłbym napinacz paska jeśli by się nienadawal.
Poprzedni właściciel (miał go 10lat) mówił ze był robiony rozrząd ( pompa wody, i takie tam ), samochód nie pokazuje innych oznak oprócz małego problemu z odpaleniem, ale to wydaje mi się ze przez filtr paliwa, który już kupiłem i czeka na zmiane. Wiec wracając do problemu wystarczy zmiana koła i powinn być ok ? Wymiana jest skomplikowana ?
[B4 1.9 1Z] Wymiana kola pasowego ?
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Kamil2398,
_Powitania
Zrób sobie linię korektorem od strony miski oleju na kole pasowym , pojeździj kilka dni i sprawdź czy ta linia na kole rozeszła się.
Jak wyjdzie , że tak , to nowe koło pasowe paska 6pk do wymiany na corteco, rozebrać wszystko i od razu sprawdzic dolne koło rozrządu i czop wału.
_Powitania
Zrób sobie linię korektorem od strony miski oleju na kole pasowym , pojeździj kilka dni i sprawdź czy ta linia na kole rozeszła się.
Jak wyjdzie , że tak , to nowe koło pasowe paska 6pk do wymiany na corteco, rozebrać wszystko i od razu sprawdzic dolne koło rozrządu i czop wału.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Czy problem z pierwszym odpalaniem zimnego silnika ,to wina powietrza w paliwie ,można sprawdzić bardzo szybko obserwując przed odpaleniem przezroczyste ori przewody paliwowe .W obu przewodach ,zasilajacym i powrotnynm nie ma prawa być praktycznie zadnego powietrza ...mają być pelne .Jak są pełne i auto żle odpala zimne ,to praktycznie zawsze wina zbyt pużniego poczatku wtrysku ,bo dla wiekszości mechaników sprawdzenie początku wtrysku ,chocby po wymianie paska rozrzadu ,to jakaś abstrakcja .A czasem po wymianie paska poczatek wtrysku się sporo zmienia .Wymiana filtra na nowy ,taki jak fabryczny ori ,oczywiście nic nie da ,bo przyczyna zapowietrzania w 99% przypadków to górna nie wymieniana część filtra ,a nie sam filtr....choc wśród tych najtańszych filtrów zdarzają się "zonki "z krzywo zrobionym gwintem ,gdzie takiego filtra nie da sie szczelnie dokręcić do głowiczki