Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Wymiana kola pasowego ?

ODPOWIEDZ
Kamil2398
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 03 paź 2018, 18:27

[B4 1.9 1Z] Wymiana kola pasowego ?

Post autor: Kamil2398 » 03 paź 2018, 18:41

Witam, otóż od bodajże 3 dni mam taki mały problem, po odpaleniu silnika słychać „piski”, domyślam się ze chodzi o jakaś rolkę, piski mniej więcej takie jak na filmiku Piski yt audi 80, ogólnie słychać je może z 10 sekund, potem jest cisza i przy ruszaniu tez przez chwile słychać, potem już jest dobrze i nic nie slychac, przeczytałem sporo tematów, ale zazwyczaj pokazywało mi tematy związane z tym silnikiem AAZ, a mój to 1z. I właśnie, doczytałem ze może być to prawdopodnie koło pasowe, otworzyłem maskę i widziałem, ze koło ma lekkie bicie, tragedii nie ma ale jednak jest, wystarczy zmienić samo koło pasowe i powinno być okej? Przy okazji wymieniłbym napinacz paska jeśli by się nienadawal.
Poprzedni właściciel (miał go 10lat) mówił ze był robiony rozrząd ( pompa wody, i takie tam ), samochód nie pokazuje innych oznak oprócz małego problemu z odpaleniem, ale to wydaje mi się ze przez filtr paliwa, który już kupiłem i czeka na zmiane. Wiec wracając do problemu wystarczy zmiana koła i powinn być ok ? Wymiana jest skomplikowana ?
Było:
BMW E39 520i > miło wspominam ;)

Jest:
Audi 80 b4 1.9 tdi czerwony avanturnik 😁

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5442
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 03 paź 2018, 18:49

Kamil2398,
_Powitania

Zrób sobie linię korektorem od strony miski oleju na kole pasowym , pojeździj kilka dni i sprawdź czy ta linia na kole rozeszła się.
Jak wyjdzie , że tak , to nowe koło pasowe paska 6pk do wymiany na corteco, rozebrać wszystko i od razu sprawdzic dolne koło rozrządu i czop wału.

Kamil2398
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 03 paź 2018, 18:27

Post autor: Kamil2398 » 03 paź 2018, 21:15

Chodzi o zaznaczenie lini na tym dużym kole i małym ?
Było:
BMW E39 520i > miło wspominam ;)

Jest:
Audi 80 b4 1.9 tdi czerwony avanturnik 😁

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5442
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 03 paź 2018, 21:50

Tak , wzdłuż całego koła.
Bo w środku jest guma i przez to piszczy, jak linia rozjedzie się , to znaczy że masz koło pasowe paska 6pk do wymiany.

MIRON DKL
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 176
Rejestracja: 01 sie 2016, 21:08
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: MIRON DKL » 04 paź 2018, 18:37

Problem z odpaleniem faktycznie może być przez filtr paliwa a raczej głowiczkę co widać po powietrzu w przewodach,jeśli nie dusi się ,nie gaśnie a zimny coraz trudniej odpala to sprawdź dolne koło na wale jak kolega wyżej radzi ,przerabiałem to latem
1Z+021BD
ABT+LPG

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5442
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 04 paź 2018, 20:05

Obrazek

Obrazek


I będzie po kłopocie, tylko jak mówiłem , zdejmij od razu dolne koło rozrządu.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 04 paź 2018, 21:14

Czy problem z pierwszym odpalaniem zimnego silnika ,to wina powietrza w paliwie ,można sprawdzić bardzo szybko obserwując przed odpaleniem przezroczyste ori przewody paliwowe .W obu przewodach ,zasilajacym i powrotnynm nie ma prawa być praktycznie zadnego powietrza ...mają być pelne .Jak są pełne i auto żle odpala zimne ,to praktycznie zawsze wina zbyt pużniego poczatku wtrysku ,bo dla wiekszości mechaników sprawdzenie początku wtrysku ,chocby po wymianie paska rozrzadu ,to jakaś abstrakcja .A czasem po wymianie paska poczatek wtrysku się sporo zmienia .Wymiana filtra na nowy ,taki jak fabryczny ori ,oczywiście nic nie da ,bo przyczyna zapowietrzania w 99% przypadków to górna nie wymieniana część filtra ,a nie sam filtr....choc wśród tych najtańszych filtrów zdarzają się "zonki "z krzywo zrobionym gwintem ,gdzie takiego filtra nie da sie szczelnie dokręcić do głowiczki
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga