Witam, posiadam Audi z silnikiem ABK w którym odzywają się panewki i coś jeszcze jest problem ze smarowaniem po rozgrzaniu trochę silnika.
Zrobiłem płukankę zalałem mineralny olej nie było oprawy potem zalałem półsyntetyk też nic nie dało:( ze względu na dużą inwestycje w silnik oraz brak czasu zamiast remontować go chciałbym go wymienić nie mam żadnego ABK w okolicy za to jest silnik od ABT. Czy jeżeli kupie silnik ABT ściągnę z niego głowicę i sam słupek założę do mojego samochodu z moim osprzętem głowicą całym dolotem itd. wszystko będzie śmigać czy nie koniecznie?
znalazłem na forum jak ktoś robił przekładkę tylko w drugą stronę.
Proszę o pomoc
[B4 2.0 ABK] Hybryda ABK z ABT
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Mimo wszystko, skoro i tak rozbierasz motor to możnaby zobaczyć co z panewkami i łożyskami wału, jak tam owalizacja czopów, luzy na sworzniach itd., a problemy z cisnieniem mogą wskazywać na panewki wałka pośredniego ew. pompa oleju.ABK w którym odzywają się panewki i coś jeszcze jest problem ze smarowaniem po rozgrzaniu trochę silnika.
Same części to nieduży koszt, jeśli nie trzeba będzie robić obróbek.
A oleju mineralnego nie warto w ogóle wlewać.
Jutro jadę obejrzeć 3 B4-ki za małe pieniądze biorę ze sobą miernik ciśnienia oleju, mechanika i podejmiemy decyzję czy warto brać coś w kwocie ok 1500-2000zł i później wyzłomować czy też remontować mój silnik.
Mając dawcę zawsze można się przy okazji obłowić we wszystkie części zapasowe:)
[ Dodano: 2018-10-04, 21:43 ]
Silnik jeszcze nie rozebrany na razie działamy na ślepo...
Może skończę nawet z dwiema 80-tkami
Mając dawcę zawsze można się przy okazji obłowić we wszystkie części zapasowe:)
[ Dodano: 2018-10-04, 21:43 ]
Silnik jeszcze nie rozebrany na razie działamy na ślepo...
Może skończę nawet z dwiema 80-tkami
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Popieram to, co napisała kolega PieterB także i swoim doświadczeniem. Na auto-złomie widziało się niejedną 80tkę i o ile B3 potrafiły być jeszcze w niezłym stanie, tak B4 to totalnie zajechane egzemplarze - po wstępnych oględzinach to nie ma nic godnego uwagi poza drobnostkami, kawałkami tapicerki (np. do zaprawki fotela) i niektórymi elementami zewnętrznymi - głównie zderzaki, lampy, bo jeśli z blachy to czy jakiś się w ogóle znajdzie bez kilograma szpachli.
Też jestem tego zdania. Chyba, że obróbka wału jest wymagana i gdyby jeszcze doszły np. sworznie, to może być cienko - kwestia obecnych cen.PieterB pisze: Zrób remont silnika i nie kombinuj.
No cóż samochody które oglądałem nie były godne uwagi więc od poniedziałku zaczynam z walke z moim silnikiem, jak pójdzie... a kto wie
Będę robił remont z kuzynem mechanikiem po godzinach więc trochę to zajmie aczkolwiek jesteśmy nastawieni na wynik
[ Dodano: 2018-11-16, 14:40 ]
Tak tylko informacyjnie powiem co stało się z silnikiem otóż wszystkie panewki szlak trafił dodatkowo 3 korbowody przytarte no i wał do szlifu całość remontu nieopłacalna nie znaleziono jednoznacznej przyczyny uszkodzeń podejrzenia padają na pompę oleju tak czy inaczej udało mi się znaleźć inny kompletny silnik ABK z prawie całym osprzętem za 850zł.
Nowy silnik został cały wymyty benzyną wymieniliśmy wszystkie uszczelki, siemeringi aby mieć z nim spokój na dłuższy czas. Teraz trzyma ciśnienie chodzi równo i ogólnie jest w porządku tylko jeździć
Będę robił remont z kuzynem mechanikiem po godzinach więc trochę to zajmie aczkolwiek jesteśmy nastawieni na wynik
[ Dodano: 2018-11-16, 14:40 ]
Tak tylko informacyjnie powiem co stało się z silnikiem otóż wszystkie panewki szlak trafił dodatkowo 3 korbowody przytarte no i wał do szlifu całość remontu nieopłacalna nie znaleziono jednoznacznej przyczyny uszkodzeń podejrzenia padają na pompę oleju tak czy inaczej udało mi się znaleźć inny kompletny silnik ABK z prawie całym osprzętem za 850zł.
Nowy silnik został cały wymyty benzyną wymieniliśmy wszystkie uszczelki, siemeringi aby mieć z nim spokój na dłuższy czas. Teraz trzyma ciśnienie chodzi równo i ogólnie jest w porządku tylko jeździć