Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Hybryda ABK z ABT

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Rzeznikpl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 01 paź 2018, 23:39

[B4 2.0 ABK] Hybryda ABK z ABT

Post autor: Rzeznikpl » 01 paź 2018, 23:51

Witam, posiadam Audi z silnikiem ABK w którym odzywają się panewki i coś jeszcze jest problem ze smarowaniem po rozgrzaniu trochę silnika.
Zrobiłem płukankę zalałem mineralny olej nie było oprawy potem zalałem półsyntetyk też nic nie dało:( ze względu na dużą inwestycje w silnik oraz brak czasu zamiast remontować go chciałbym go wymienić nie mam żadnego ABK w okolicy za to jest silnik od ABT. Czy jeżeli kupie silnik ABT ściągnę z niego głowicę i sam słupek założę do mojego samochodu z moim osprzętem głowicą całym dolotem itd. wszystko będzie śmigać czy nie koniecznie?
znalazłem na forum jak ktoś robił przekładkę tylko w drugą stronę.
Proszę o pomoc

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 02 paź 2018, 05:34

ABK ma inny stopień sprężania wiec ubędzie ci kilkanascie koników. Po drugie ten słupek ABT jest ciut słabszy od ABK.

Rzeznikpl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 01 paź 2018, 23:39

Post autor: Rzeznikpl » 02 paź 2018, 09:14

Dzięki za szybką odpowiedź

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 02 paź 2018, 20:33

Rzeznikpl,
_powitania

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1064
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 03 paź 2018, 12:24

ABK w którym odzywają się panewki i coś jeszcze jest problem ze smarowaniem po rozgrzaniu trochę silnika.
Mimo wszystko, skoro i tak rozbierasz motor to możnaby zobaczyć co z panewkami i łożyskami wału, jak tam owalizacja czopów, luzy na sworzniach itd., a problemy z cisnieniem mogą wskazywać na panewki wałka pośredniego ew. pompa oleju.
Same części to nieduży koszt, jeśli nie trzeba będzie robić obróbek.

A oleju mineralnego nie warto w ogóle wlewać.

Rzeznikpl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 01 paź 2018, 23:39

Post autor: Rzeznikpl » 04 paź 2018, 21:43

Jutro jadę obejrzeć 3 B4-ki za małe pieniądze biorę ze sobą miernik ciśnienia oleju, mechanika i podejmiemy decyzję czy warto brać coś w kwocie ok 1500-2000zł i później wyzłomować czy też remontować mój silnik.
Mając dawcę zawsze można się przy okazji obłowić we wszystkie części zapasowe:) cwaniak_

[ Dodano: 2018-10-04, 21:43 ]
Silnik jeszcze nie rozebrany na razie działamy na ślepo... glupek_
Może skończę nawet z dwiema 80-tkami

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 05 paź 2018, 18:51

Rzeznikpl pisze:Mając dawcę zawsze można się przy okazji obłowić we wszystkie części zapasowe:) cwaniak_
tak, na pewno ;-) za tą kasę.

Zrób remont silnika i nie kombinuj.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1064
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 05 paź 2018, 20:45

Popieram to, co napisała kolega PieterB także i swoim doświadczeniem. Na auto-złomie widziało się niejedną 80tkę i o ile B3 potrafiły być jeszcze w niezłym stanie, tak B4 to totalnie zajechane egzemplarze - po wstępnych oględzinach to nie ma nic godnego uwagi poza drobnostkami, kawałkami tapicerki (np. do zaprawki fotela) i niektórymi elementami zewnętrznymi - głównie zderzaki, lampy, bo jeśli z blachy to czy jakiś się w ogóle znajdzie bez kilograma szpachli.
PieterB pisze: Zrób remont silnika i nie kombinuj.
Też jestem tego zdania. Chyba, że obróbka wału jest wymagana i gdyby jeszcze doszły np. sworznie, to może być cienko - kwestia obecnych cen.

Rzeznikpl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 01 paź 2018, 23:39

Post autor: Rzeznikpl » 16 lis 2018, 14:40

No cóż samochody które oglądałem nie były godne uwagi więc od poniedziałku zaczynam z walke z moim silnikiem, jak pójdzie... a kto wie bezradny_
Będę robił remont z kuzynem mechanikiem po godzinach więc trochę to zajmie aczkolwiek jesteśmy nastawieni na wynik :-D

[ Dodano: 2018-11-16, 14:40 ]
Tak tylko informacyjnie powiem co stało się z silnikiem otóż wszystkie panewki szlak trafił dodatkowo 3 korbowody przytarte no i wał do szlifu całość remontu nieopłacalna nie znaleziono jednoznacznej przyczyny uszkodzeń podejrzenia padają na pompę oleju tak czy inaczej udało mi się znaleźć inny kompletny silnik ABK z prawie całym osprzętem za 850zł.
Nowy silnik został cały wymyty benzyną wymieniliśmy wszystkie uszczelki, siemeringi aby mieć z nim spokój na dłuższy czas. Teraz trzyma ciśnienie chodzi równo i ogólnie jest w porządku tylko jeździć rotfl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl