[AUDI 80 B4 1Z 93'] Zielony mułek
[AUDI 80 B4 1Z 93'] Zielony mułek
Witam wszystkich,
Stałem się posiadaczem zielonego audi w sedanie z 1993 roku (mój rocznik - Spełnione marzenie posiadać samochód z własnego rocznika ) z silnikiem diesla 90km o oznaczeniu 1Z. Jest to pierwszy diesel i pierwszy sedan jaki posiadam (wcześniej 1x hatchback, 2x kombi).
Autko miało trzech właścicieli do tej pory a ja jestem czwartym gdzie ostatni właściciel posiadał je przez 6 lat a poprzedni przez 8 lat.
Jest oczywiście trochę rzeczy do zrobienia, ale wszystko z czasem , mianowicie:
- Nawiew słabo dmucha ciepłym mimo ustawienia na max (ciężko walczy się z zaparowaną szybą),
- Oświetlenie tablicy z tyłu nie działa (z tym powinno pójść najszybciej ),
- Hamulec ręczny się zatrzymał w zimie poprzedniemu właścicielowi i jest strasznie twardy,
- Lusterko od strony kierowcy jest pęknięte (chyba kupię asferyczne, zastanawiam się tylko czy brać same szkło czy z wkładem , ale kilka złotych więcej kieszeni nie urwie ),
- Lewe nadkole jest do wymiany (rdza je trawi, szpachla odpada - chyba wymienię oba),
- Poprzedni właściciel lał olej 15W40 także będzie trzeba przejść na 10W40,
- Kontrolka od oleju postanowiła sobie zgasnąć i się nie świeci (na pierwszy rzut pójdą przewody do sprawdzenia),
- Wskazówka poziomu paliwa wskazuje wieczne zero (podobno działa jak chce, czyżby pływak się zawiesił ?),
- Hamulec jest twardy/słaby mimo, że klocki i tarcze wyglądają uczciwie (wymiana płynu w przyszłości),
- Podsufitka to baldachim (Tutuaj muszę poczytać, jedno jest pewne agrafki sprawy nie załatwią )
O wszystkim będę was informował a także trochę dręczył swoimi pytaniami.
Pozdrawiam.
Stałem się posiadaczem zielonego audi w sedanie z 1993 roku (mój rocznik - Spełnione marzenie posiadać samochód z własnego rocznika ) z silnikiem diesla 90km o oznaczeniu 1Z. Jest to pierwszy diesel i pierwszy sedan jaki posiadam (wcześniej 1x hatchback, 2x kombi).
Autko miało trzech właścicieli do tej pory a ja jestem czwartym gdzie ostatni właściciel posiadał je przez 6 lat a poprzedni przez 8 lat.
Jest oczywiście trochę rzeczy do zrobienia, ale wszystko z czasem , mianowicie:
- Nawiew słabo dmucha ciepłym mimo ustawienia na max (ciężko walczy się z zaparowaną szybą),
- Oświetlenie tablicy z tyłu nie działa (z tym powinno pójść najszybciej ),
- Hamulec ręczny się zatrzymał w zimie poprzedniemu właścicielowi i jest strasznie twardy,
- Lusterko od strony kierowcy jest pęknięte (chyba kupię asferyczne, zastanawiam się tylko czy brać same szkło czy z wkładem , ale kilka złotych więcej kieszeni nie urwie ),
- Lewe nadkole jest do wymiany (rdza je trawi, szpachla odpada - chyba wymienię oba),
- Poprzedni właściciel lał olej 15W40 także będzie trzeba przejść na 10W40,
- Kontrolka od oleju postanowiła sobie zgasnąć i się nie świeci (na pierwszy rzut pójdą przewody do sprawdzenia),
- Wskazówka poziomu paliwa wskazuje wieczne zero (podobno działa jak chce, czyżby pływak się zawiesił ?),
- Hamulec jest twardy/słaby mimo, że klocki i tarcze wyglądają uczciwie (wymiana płynu w przyszłości),
- Podsufitka to baldachim (Tutuaj muszę poczytać, jedno jest pewne agrafki sprawy nie załatwią )
O wszystkim będę was informował a także trochę dręczył swoimi pytaniami.
Pozdrawiam.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
To czeka Cię trochę odchwaszczania po poprzednich właścicielach.
Na początek co do oleju , to jakiś lepszy niech będzie jakościowo.
Co do tylnich zacisków , to szukaj od razu z A4 - B6 / B7
Co do wskazań paliwa , to sprawdź czy temperaturę też pokazuje jak chce , jesli tak , to wymiana stabilizatora napięcia TCA 700Y na jakiś zamiennik typu: L7810 / LM 7810.
Na początek co do oleju , to jakiś lepszy niech będzie jakościowo.
Co do tylnich zacisków , to szukaj od razu z A4 - B6 / B7
Co do wskazań paliwa , to sprawdź czy temperaturę też pokazuje jak chce , jesli tak , to wymiana stabilizatora napięcia TCA 700Y na jakiś zamiennik typu: L7810 / LM 7810.
Witam kolegę,
Co do oleju myślałem nad Valvoline - jeździłem na nim poprzednim autem . Robić mu jakąś płukankę czy po prostu zlać stary i wlać ten z wymianą filtra (to oczywiste ), wtedy kolejną wymianę mógłbym zrobić nieco szybciej.
Będę szukał tych zacisków co mówisz, rozumiem, że tarcze wtedy pozostają bez zmian - fabryczne?
Wczoraj tankowałem i na blacie było niby 790km (200 zrobiłem ja) i jak tankowałem wlałem 39l i odbiło mi pistolet, trochę się zdziwiłem, no ale co zrobić. Wsiadłem do auta początkowo wskazywał pół zbiornika po kilku kilometrach wskazówka skoczyła do pozycji max. Temperatura jest pokazywana bez żadnych nagłych wahań, ale potrzebuje trochę czasu nim wskazówka się poruszy. Trzyma około 85st. (poniżej 90).
Chciałem wymienić żarówki oświetlenia tylnej tablicy aby jedną rzecz odjąć z listy bez nadmiernego wkładu czasowego, ale okazuje się, że to nie wina żarówek a wiązki.
Podrzucam także dwa zdjęcia (z ogłoszenia, nie zrobiłem jeszcze własnych).
Co do oleju myślałem nad Valvoline - jeździłem na nim poprzednim autem . Robić mu jakąś płukankę czy po prostu zlać stary i wlać ten z wymianą filtra (to oczywiste ), wtedy kolejną wymianę mógłbym zrobić nieco szybciej.
Będę szukał tych zacisków co mówisz, rozumiem, że tarcze wtedy pozostają bez zmian - fabryczne?
Wczoraj tankowałem i na blacie było niby 790km (200 zrobiłem ja) i jak tankowałem wlałem 39l i odbiło mi pistolet, trochę się zdziwiłem, no ale co zrobić. Wsiadłem do auta początkowo wskazywał pół zbiornika po kilku kilometrach wskazówka skoczyła do pozycji max. Temperatura jest pokazywana bez żadnych nagłych wahań, ale potrzebuje trochę czasu nim wskazówka się poruszy. Trzyma około 85st. (poniżej 90).
Chciałem wymienić żarówki oświetlenia tylnej tablicy aby jedną rzecz odjąć z listy bez nadmiernego wkładu czasowego, ale okazuje się, że to nie wina żarówek a wiązki.
Podrzucam także dwa zdjęcia (z ogłoszenia, nie zrobiłem jeszcze własnych).
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Znalazłem takowe zaciski na allegro w dość dobrej cenie, w tym tygodniu będę wymieniał filtry więc "pakiet startowy" powinien zostać założony
Z racji nie działającego wskaźnika paliwa byłem na stacji po 356km aby orientacyjnie sprawdzić jak sobie liczyć spalanie. Zalałem 20,14l co daje spalanie na poziomie 5.7litra (ale dwa razy robiłem trasę Stalowa Wola-Rzeszów). Na ekspresówce prędkość w przedziale 120-130km/h.
Opłaciłem także ubezpieczenie na pół roku za 160 zł
Z racji nie działającego wskaźnika paliwa byłem na stacji po 356km aby orientacyjnie sprawdzić jak sobie liczyć spalanie. Zalałem 20,14l co daje spalanie na poziomie 5.7litra (ale dwa razy robiłem trasę Stalowa Wola-Rzeszów). Na ekspresówce prędkość w przedziale 120-130km/h.
Opłaciłem także ubezpieczenie na pół roku za 160 zł
mam w rodzinie agenta i nie do końca jest jak piszesz kiedyś PZU dawało 50% upustu na auto powyżej 25 lat,czyli płaciłeś połowę wyliczenia po twoich zniżkach w tej chwili agenci dają zniżkę na auta powyzej 25 lat tylko z kartą pzmotu,jest ich obowiązkiem tą kartę sprawdzić ale z tym różnie wychodzi to ze ktoś załatwił bez karty ma swoje plusy i minusy,minus moze wyskoczyć w przypadku kolizji z własnej winy gdyby ubezpieczalnia w jakiś sposób doszła że karty jednak nie ma i ktoś przez kłamstwo zaniżył wysokość składkiJarewa pisze:Po 25 latach auta jest dodatkowa zniżka z automatu nie trzeba nawet być w pzm