Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Coś huczy/brzeczy/siorbie

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Ven0n
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 266
Rejestracja: 23 cze 2018, 12:22
Imię: Kamil
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: ŚLUNSK

[B4 2.0 ABT] Coś huczy/brzeczy/siorbie

Post autor: Ven0n » 18 paź 2018, 20:10

Coś huczy albo brzęczy nie wiem jak to nazwać, siorbie? podczas przyśpieszania szczególnie na 1-ce i troszeczke minimalnie na 2-ce, ewidentnie z okolic tego schowka

Tak to brzmi i nie jest to ten przedmiot w schowku, mimo że mogłoby na to wskazywać bo sprawdziłem też na pustym schowku, tak samo brzmi z otwartym jak i z zamkniętym - podobno na zewnątrz nic nie słychać o ile ryk silnika tego nie zagłusza.
Obejrzałem wszystkie plastikowe owiewki, nadkola, wnętrze silnika, wszystkie okolice obstukałem, nic nie brzmi jak to co na filmiku.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1064
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 18 paź 2018, 22:38

A masz sprawdzone, czy wydech nie obija Tobie o blachy termiczne?

Awatar użytkownika
Ven0n
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 266
Rejestracja: 23 cze 2018, 12:22
Imię: Kamil
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: ŚLUNSK

Post autor: Ven0n » 18 paź 2018, 22:54

Aż tak mogłyby te blachy nieść ten dźwięk do wnętrza ? Z drugiej strony to by też było słyszalne na wyższych biegach. To brzmi perfidnie z prawej strony z okolic schowka/nóg pasażera, jakby własnie taka blacha brzęczała/ktoś słomką siorbał z plastikowego kubka, tylko że dosłownie we wnętrzu, ten dźwięk nie jest ani trochę stłumiony.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1064
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 18 paź 2018, 23:12

Ven0n pisze: Z drugiej strony to by też było słyszalne na wyższych biegach.
Niekoniecznie, przy niskich biegach raczej silnik i skrzynia (z powodu przedniego odboju pewnie bardziej pracuje tył zespołu napędowego) wykonują większe ruchy na poduszkach niż na wyższych.
Ven0n pisze:jakby własnie taka blacha brzęczała/ktoś słomką siorbał z plastikowego kubka, tylko że dosłownie we wnętrzu, ten dźwięk nie jest ani trochę stłumiony.
Myślę, ze to mogłoby tak nieść, w końcu od blachy do dywanika masz tylko ok. 2 cm filcu.

Sprawdź dokładnie, pobujaj wydechem i się 100% upewnij.

Awatar użytkownika
Ven0n
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 266
Rejestracja: 23 cze 2018, 12:22
Imię: Kamil
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: ŚLUNSK

Post autor: Ven0n » 11 paź 2019, 22:06

Dzisiaj sprawdzałem jeszcze raz dokładnie blachy, blaszki, plastikowe obudowy, wszystkie przewody w silniku, nawet kolegę poprosiłem aby posłuchał czy coś w okolicach prawego koła nie szura, wcześniej też ktoś zainteresowany pomagał zlokalizować i się od każdego jednogłośnie dowiaduję że na zewnątrz NIC nie słychać.

Ja osobiście wykluczyłem grzechotającą rurkę przy kolektorze wylotowym, ta która idzie do termostatu przed filtrem powietrza. Wykluczyłem również obudowę która "kumuluje" chłodnie powietrze dla filtra powietrza, tam było widać lekkie przetarcie na tej obudowie, podłożyłem kawałek gumy. W tych okolicach jeszcze też sprawdziłem blachę obok rury za kolektorem, ok była luźna, podoginałem tak żeby nie dała się się ruszyć za bardzo ze swojego miejsca, ogólnie jej dźwięk jest taki stłumiony.
Podejrzane były metalowe przewody - te nad filtrem oleju, plastikowa spinka była tylko na górnym, też mogło grzechotać. Niestety grzechotanie jak było tak nadal jest zly_

Podejrzany jest przegub, który też strzela przy skręconych kołach(jeśli to nie łożysko amora)... przegub ma rozwaloną osłonę. Ogólnie dźwięk brzmi jak bo coś szurało o koło - plastikowe osłony nadkola nie sięgają i nie są przytarta i inaczej brzmią w kontakcie z kołami - dźwięk stłumiony.

Zostaje chyba szukać we wnętrzu mysli_

[ Dodano: 2018-10-29, 00:34 ]
Dobra, na 50% winny był taki kamyczek między blachą termiczną pod nogami pasażera, obok pierwszego tłumika/katalizatora na kolejne 50% mogła być blisko znajdująca się rura środkowego tłumika takiej grubej blachy, nalepka tam była wyraźnie obdarta i być może nie chrobotało mi to zanim ona się nie zdarła.
Przy okazji dokręciłem śrubę tej blachy.
W obu przypadkach było to bardziej po środku samochodu niż ewidentnie po prawej strony pasażera i tak też we wnętrzu było słychać.

Temat wstępnie* uznaję za wyczerpany i zakończony.
*Ponieważ sprawdziłem na śliskiej mokrej nawierzchni i prędzej koła zaczną szurać niż uda mi się przyśpieszyć z pełną mocą bezradny_

[ Dodano: 2019-10-11, 22:06 ]
Przyczyną było to że rura tłumika była zbyt blisko rozpórki między "katalizatorem" a środkowym tłumikiem

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl