Co ostatnio robiłeś przy aucie...
Dzisiaj umyłem swoje A6 C5 i podczas mycia załączyło mi się oświetlenie wnętrza, po czym po ok. 30 sekund zgasło. Myłem dalej. Sytuacja znowu się powtórzyła, oświetlenie wnętrza się włączyło i zgasło po ok.30 sekundach. Po umyciu zamknąłem samochód z pilota i po kilku minutach załączył się alarm. Po otworzeniu samochodu z pilota alarm zgasł, włączyło się oświetlenie wnętrza, lecz gdy zamknąłem samochód z pilota, wtedy oświetlenie wnętrza nie zgasło (a powinno). Dopiero zgasło jak otworzyłem samochód, otworzyłem i zamknąłem każde drzwi z osobna i zamknąłem z pilota. Potem otworzyłem samochód, przekręciłem kluczyk na zapłon, wtedy rytmicznie zaczęło mi mrugać oświetlenie wnętrza. Myślałem, że zalałem moduł komfortu. Okazało się, że moduł jest suchy jak i podłoga pod wykładziną. Jeżeli są tu osoby, które oprócz niezniszczalnego Audi 80, posiadają też Audi A6 C5 (szczególnie lifty 2001 - 2004, choć może niekoniecznie) i może ktoś spotkał się z taką przypadłością, to bardzo bym poprosił o jakieś rady, stało się to podczas mycia samochodu. Pozdrawiam.
- Doc
- Administrator
- Posty: 4643
- Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Kontakt:
Grzegorz94, jak nie zapala się światło w kabinie to najprawdopodobniej problem z mikrostykiem ewentualnie przerwa gdzieś na przewodach. Ale najlepiej zacząć od najprostszej rzeczy czyli krańcówki w drzwiach. Jak do tego się dobrać wklejam Ci w załączniku. Co do alarmu warto sprawdzić w VAGu czy w ogóle jest aktywowany. A co do załączającego się alarmu właśnie najczęściej krańcóweczkach w drzwiach.
I jeszcze jedno... spróbuj wyłączyć czujniki ruchu tym przyciskiem na słupku i zamknąć pilotem, zobaczysz czy to czujki coś świrują. Wątpię, ale spróbuj.
I jeszcze jedno... spróbuj wyłączyć czujniki ruchu tym przyciskiem na słupku i zamknąć pilotem, zobaczysz czy to czujki coś świrują. Wątpię, ale spróbuj.
Doc, dziękuję Ci za odpowiedź . Dzisiaj do tego zajrzę, może gdzie faktycznie zalałem mikrostyk od zamka i zaczął wariować. W sumie miesiąc temu patrzyłem do zamka kierowcy i siedział tam nieoryginalny mikrostyk i on chyba nie był hermetyczny z tego co pamiętam. Dzisiaj u mnie słonecznie, to ewentialnie jak coś będę musiał wysuszyć to się wysuszy. Oryginalny jest zgrzany do korpusu zamka, u mnie trzyma się na jednej śrubie. I to chyba winowajcą jest tego galimatiasu. Jak to nie pomoże, będę szukał dalej. Jeszcze raz wielkie dzięki!!! . Pozdrawiam.
[ Dodano: 2018-10-23, 12:37 ]
A więc tak, winowajcą okazał się nieoryginalny mikrostyk, który dostał wody. Po wysuszeniu wszystko działa jak należy . Dziękuję Ci Doc za porady, teraz rozglądam się za hermetycznym mikrostykiem.
Pozdrawiam.
[ Dodano: 2018-10-23, 12:37 ]
A więc tak, winowajcą okazał się nieoryginalny mikrostyk, który dostał wody. Po wysuszeniu wszystko działa jak należy . Dziękuję Ci Doc za porady, teraz rozglądam się za hermetycznym mikrostykiem.
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 13
- Rejestracja: 28 lut 2018, 14:14
Re: Co ostatnio robiłeś przy aucie...
Wymieniłem trójnik-odma od filtra powietrza-pokrywa zaworów z nowymi obejmami. Musiałem jeden otwór nożem powiększyć, bo zamiast około 14mm w średnicy w środku był otwór o średnicy 4mm.Po tej wymianie ,w kabinie nie czuję "zapachu" oleju i benzyny i jakby nie szarpie mi silnikiem przy prędkościach 20-50km.h także cieszę się
Re: Co ostatnio robiłeś przy aucie...
a ja sobie w końcu po długim czasie zamontowałem ładowarkę automatyczną calixa i w zimie po podpięciu do słupka z prądem będę sobie aku ładował miałem cały system w poprzednim aucie co skasowałem w zeszłym roku,ale pewne rzeczy zdążyłem wymontować zanim ubezpieczalnia auto zabrała ...tym bardziej mi to potrzebne bo będę w zimie webasto odpalał nawet 2 razy dziennie jak zajdzie potrzeba,a nie chce żeby mi po kilku razach prądu zabrakło więc plan jest taki ze rano webasto bedzie odpalać i chodzić na prądzie który będę sukcesywnie łądował przez 2 godziny dziennie
- cyssiek
- Forum Audi 80
- Posty: 162
- Rejestracja: 15 sie 2016, 17:42
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Lublin
Re: Co ostatnio robiłeś przy aucie...
Rozebrałem i nasmarowałem dmuchawę bo mi przepalała bezpiecznik (a bałem się że padł komputer od DIAVII - sen mi to spędza z powiek), w końcu przy okazji wymiany tylnych hamulców i klocków rozruszałem sobie ręczny i jest żyleta. I też w końcu (wstyd - po blisko roku) zdiagnozowałem i usunąłem wszystkie wycieki płynu chłodniczego w ABK (Parownik, parę węży, zbiornik wyrównawczy.. ech)
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: Co ostatnio robiłeś przy aucie...
I ty się nie bałes?? sterownik silnika DIAVA nie dostępny juz..
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Re: Co ostatnio robiłeś przy aucie...
heh a ja mam tyle tego że nie wiem w co rynce wsadzić...... a jeszcze się w dodatku zrobiło zimno a garaż to taki byle jaki i w dodatki teścia a nie mój.
- cyssiek
- Forum Audi 80
- Posty: 162
- Rejestracja: 15 sie 2016, 17:42
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Lublin
Re: Co ostatnio robiłeś przy aucie...
Hehe, przęgło kompletne, wszystkie simmeringi uszczelniacze, nowy olej w skrzyni, przegub wybieraka (kurrr panowie biegi jak w karabinie, precyzja niesamowita). Jeden weekend ale ponad doba roboty
-
- Forum Audi 80
- Posty: 340
- Rejestracja: 08 paź 2015, 10:59
- Imię: Jac
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Re: Co ostatnio robiłeś przy aucie...
Dzisiaj dokonałem wymiany pompy wspomagania. W aucie była jeszcze fabryczna 050145155A z września 1994 roku, ale już od kilku miesięcy coraz głośniej robiła "sził sził sził".
Przy okazji wypłukałem zbiornik wyrównawczy płynu oraz sitko w środku.
Przy okazji wypłukałem zbiornik wyrównawczy płynu oraz sitko w środku.