Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 2.3 NG] Ng a digifant Transporter 2.5L

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
kamil199x
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 15 mar 2016, 19:45
Lokalizacja: Bielsko

[B3 2.3 NG] Ng a digifant Transporter 2.5L

Post autor: kamil199x » 01 lis 2018, 17:49

witam zawstydzonyy_ zasnim tu przybyłem kopałem w internecie, ale albo zbyt słabo albo temat nie jest doprowadzony niigdy od A do Z,
Kieruję do państwa pytanie. Czy montował ktoś do silnika NG digifanta z VW trasportera 2,5 R5? nie chodzi mi strikte o podłączenie, a jedynie czy listwa pasuje p&p rozstawem na gniazda NG

pozdrawiam seredecznie okok :)

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 01 lis 2018, 18:41

Chyba nikt na forum się nie chwalił (choć były rozważania), bo chyba ten wtrysk z Transportera posiada też indukcyjny czujnik położenia wału + koło chyba 60-2 i pewnie do tego aparat zapłonowy z jednym wycięciem na "impulsatorze" zamiast 4rech. Co do listwy to ludzie którzy przerabiali wtrysk na elektroniczny w NG to zespawali dwie listy z wczesnego 1.8 T 20V.

kamil199x
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 15 mar 2016, 19:45
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: kamil199x » 01 lis 2018, 19:16

maciek889, wiem, bo mam zespoloną listwe, ale bardziej zalezy mi na takiej nie spawanej tylko na listwie z T4 , posiadam efi na decu, i tka jak mowie interesuje mnie jedynie listwa z 2.5 benzyny, Bo bede zwlal głowice i robil porting w NG dlatego chce miec to juz poukladane na tip top , Bo auto jest wystrojone i jeździ ale buduje NG i nie ma miejsca na rzeźby

Awatar użytkownika
drumilehu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 20 wrz 2010, 00:22
Lokalizacja: Górzno Kuj-Pom

Post autor: drumilehu » 04 lis 2018, 20:59

Cześć jeżeli nie chcesz rzeźbić odezwij się do k jet killers oni dorabiają własne listwy paliwowe.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1064
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 04 lis 2018, 22:14

Podpinam się pod temat.

Z czystej ciekawości się zastanawiam, czy jest możliwość zaprzęgnąć Digifanta 1.6 i podobne np. z ABK do NG? Czy są dostępne tez gotowe mapy, czy trzeba raczej modyfikować - o ile firmware Digifanta jest edytowalny?

kamil199x
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 15 mar 2016, 19:45
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: kamil199x » 05 lis 2018, 19:42

h/k, digifant z ABK jest pisany pod silnik R4, blizej do modyfikacji masz drogą digifanta z transportera, albo postawienia EFI na dec-u badz EE3+ w zaleznosci od pieniązków, dec w zupelnosci wystarczy silnikowi n/a okok , bo ma w zasadzie wystarczająco opcji ktore sa w stanie obsłuzyc NG , jedynie czego nie ma, to wyjsc na cewki pasywne, ale uklad w NG wystarcza przy dobrych świecach i kablach, obecnie mam takowy wtrysk w samochodzie, i NG moim zdaniem dopiero pokazuje pazury, bo jeżdzilem porobionym NG na k jecie, ale nie przemawiał do mnie dół ktory był mułowaty i nie tylko w tym jednym egzemplarzu, DEC daje możliwość dogrania zaplonu za pomocą mapy , mozna i bez tego ale zaplon niestety stoi i nie ma wplywu na kąt zaplonu co odbija sie na osiągach, DEC daje również wiele możliwości co do zmiany wtrysków, i latwiej go wysterować, przewaga polega tez na tym, że w zasadzie do strojenia drogowego wystarczy laptop, ktos kto ma pojecie jak działa AFR i jakie wartosci maja byc zachowane, szerokopasmówka i wskaźnik AFR, i mozna robic remapy, wgrywac kilka map w sterownik i bawic sie aż padnie motor zawstydzonyy_ z digifantem juz sie tak nie da bezradny_ dosc dużo spedzam czasu przy samochodzie i wprowadzam co chwila jakieś zmiany które póki co idą na plus niż w drugą strone, a NG nadaje sie do tego doskonale, bo ma bardzo duzo rozwiazań technicznych , które ułatwiają wspołprace ze sterownikiem zewnętrzym
Noi w zasadzie ostatni askpekt , to cena bo i ile digifant z t4 to rar, o tyle efi jestes w stanie skleic do kupy sam,

[ Dodano: 2018-11-05, 19:42 ]
drumilehu, wiem, i napisze, bo w zasadzie jestem ciekaw ile kostuje taka listwa, chociaż w sumie sama listwa mnie nie ratuje bo do tego trzeba reulator cisnienia paliwa, w moim przypadku 4 bary , przewody i wtryski pod tą listwe

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 06 lis 2018, 11:26

kamil199x pisze:bez tego ale zaplon niestety stoi i nie ma wplywu na kąt zaplonu co odbija sie na osiągach
Jak się zostawi sterownik zapłonu z NG + zrobi konwersje sygnału przepływomierza na map sensor to zapłon będzie chodził jak w oryginale. Nawet bez sygnału przepływomierza będzie jakaś regulacja po obrotach ale bez regulacji na obciążenie.

kamil199x
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 15 mar 2016, 19:45
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: kamil199x » 06 lis 2018, 22:35

maciek889, wiem o tym, bo obecnie pracuje nad tym, ale do tego potrzebny jest afr, zeby widziec zachowanie mieszanki podczas regulacji zaplonu, aczkolwiek po strojeniu bez konwersji, i po jej zalozeniu, auto odcinało przy 4500, okazało sie , że umknął jeden szczegół,

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 07 lis 2018, 09:04

kamil199x pisze:ale do tego potrzebny jest afr, zeby widziec zachowanie mieszanki podczas regulacji zaplonu,
Zapłon praktycznie nie ma wpływu na AFR. Zapłon stroi się słuchając spalania stukowego specjalnym sprzętem czy jak niektórzy po taniości tylko mikrofonem wrzuconym pod maskę. Do tego można by hamownią (drogową) sprawdzać rezultaty regulacji. Jeszcze nie wiadomo czy fabryczny czujnik nie cofa zapłonu i dopiero zastuka, gdy skończy się możliwość cofania z fabrycznego czujnika czy dopiero się nie pojawi. Najlepiej by było jakby się dało vagiem zobaczyć kiedy ECU zaczyna cofać zapłon.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 07 lis 2018, 10:25

Ten czujnik się adoptuje sam więc potem nie sprawdzisz jego działania tylko podczas adaptacji. Później to tylko korekty.

kamil199x
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 15 mar 2016, 19:45
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: kamil199x » 07 lis 2018, 10:40

Jarewa, wiem, o tym, ale i tak musze miec w moim przypadku afr-a, bo mam ciut inaczej usawiony komputer, i musze zrobic pelny remap mapy VE ;-)

[ Dodano: 2018-11-07, 10:40 ]
maciek889, no niestety, vaga nie podepniesz pod NG przynajmniej 90-tki, bo sie nie da ze wzgledu na system kodow migowych, Bo próbowałem i vagiem i delphi. Z obserwacji lampą na nie zablokowanym steroniku NG, jest lekki odchył wartości , ale oscylucje on w granicach 1 do 2 stopni i na tym sie konczy, mialem problem bo komórka w DEC była ustawiona źle, i pojawiał sie problem z mocą i czasem wtrysku, bo po pewnym czasie jazdy, nagle auto dostało za dużo paliwa i kopciło jak diesel tracąc moc, po konsultacji z kim trzeba, sami tworcy byli w szkodu , ze w takiej konfiguracji to zostało wystrojone, bo komórka mnożyła wtryski x2 czyli auto miało parametry wtryskowe i czas lania jak V10, przez co też był problem z mapą zapłonu bo przy jej budowie NG konczyło przy 4500 z czarną chmurą z tyłu

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 07 lis 2018, 12:33

Z lampa to ty sprawdzisz statyczny a jak dynamiczny??

kamil199x
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 15 mar 2016, 19:45
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: kamil199x » 07 lis 2018, 20:06

Jarewa, wystarczy nie blokować sterownika w NG bezpiecznikiem , jak zablokujesz przekaznik pompy, to oborty rosną bo, staje na 15 ' na jałowym , bez blokowania widac jak praucuje

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 07 lis 2018, 22:45

Nie nie rozumiesz mnie wiec powiem inaczej to że ty lampą sprawdzałeś odchyłki nic nie znaczy bo sprawdzałeś statycznie gdzie silnik nie miał oporów.

A ja się pytam jak sprawdziłeś/sprawdzisz kiedy silnik był obciążony 100%? mapa zapłonu to nie tylko temperatura, czujnik stukowy i moc zadana, ale tez i czas prędkości tłoka moc aktualna. Maciek wspomniał o tym wyżej.

kamil199x
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 15 mar 2016, 19:45
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: kamil199x » 08 lis 2018, 12:20

Jarewa, LOGI, każda jedna usterka która wychodzi w samochodzie jest pakowana i wysyłana do analizy do ottomotive, gdzie wraca email zwrotny z podpowiedziami, sam robie z tym samochodem ogarniam tez innym, ale niestety nie jestem alfą i omegą okok i do wilu rzeczy sie przyznaję , że poprostu nie wiem co i jak zrobić :)

[ Dodano: 2018-11-08, 12:20 ]
Jarewa, Bo w zasadzie silnika NG nikt nie robi na moj sposób, wiec mam utrudnioną sytacje :) Bo modyfikacje N/A pochłaniają wiele wiecej czasu, o pieniązkach nie mowie, niz np sam swao 1.8T i jego modyfikacje :) Aczkolwiek, ludzie którzy zbdudowali mocną serię NG poprostu siedzą gdzieś z boku albo nie chcąc nic mówiec zwlaszcza za darmo :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl