
Kieruję do państwa pytanie. Czy montował ktoś do silnika NG digifanta z VW trasportera 2,5 R5? nie chodzi mi strikte o podłączenie, a jedynie czy listwa pasuje p&p rozstawem na gniazda NG
pozdrawiam seredecznie


Jak się zostawi sterownik zapłonu z NG + zrobi konwersje sygnału przepływomierza na map sensor to zapłon będzie chodził jak w oryginale. Nawet bez sygnału przepływomierza będzie jakaś regulacja po obrotach ale bez regulacji na obciążenie.kamil199x pisze:bez tego ale zaplon niestety stoi i nie ma wplywu na kąt zaplonu co odbija sie na osiągach
Zapłon praktycznie nie ma wpływu na AFR. Zapłon stroi się słuchając spalania stukowego specjalnym sprzętem czy jak niektórzy po taniości tylko mikrofonem wrzuconym pod maskę. Do tego można by hamownią (drogową) sprawdzać rezultaty regulacji. Jeszcze nie wiadomo czy fabryczny czujnik nie cofa zapłonu i dopiero zastuka, gdy skończy się możliwość cofania z fabrycznego czujnika czy dopiero się nie pojawi. Najlepiej by było jakby się dało vagiem zobaczyć kiedy ECU zaczyna cofać zapłon.kamil199x pisze:ale do tego potrzebny jest afr, zeby widziec zachowanie mieszanki podczas regulacji zaplonu,