[B3 2.3 NG] Ng a digifant Transporter 2.5L
[B3 2.3 NG] Ng a digifant Transporter 2.5L
witam zasnim tu przybyłem kopałem w internecie, ale albo zbyt słabo albo temat nie jest doprowadzony niigdy od A do Z,
Kieruję do państwa pytanie. Czy montował ktoś do silnika NG digifanta z VW trasportera 2,5 R5? nie chodzi mi strikte o podłączenie, a jedynie czy listwa pasuje p&p rozstawem na gniazda NG
pozdrawiam seredecznie
Kieruję do państwa pytanie. Czy montował ktoś do silnika NG digifanta z VW trasportera 2,5 R5? nie chodzi mi strikte o podłączenie, a jedynie czy listwa pasuje p&p rozstawem na gniazda NG
pozdrawiam seredecznie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Chyba nikt na forum się nie chwalił (choć były rozważania), bo chyba ten wtrysk z Transportera posiada też indukcyjny czujnik położenia wału + koło chyba 60-2 i pewnie do tego aparat zapłonowy z jednym wycięciem na "impulsatorze" zamiast 4rech. Co do listwy to ludzie którzy przerabiali wtrysk na elektroniczny w NG to zespawali dwie listy z wczesnego 1.8 T 20V.
maciek889, wiem, bo mam zespoloną listwe, ale bardziej zalezy mi na takiej nie spawanej tylko na listwie z T4 , posiadam efi na decu, i tka jak mowie interesuje mnie jedynie listwa z 2.5 benzyny, Bo bede zwlal głowice i robil porting w NG dlatego chce miec to juz poukladane na tip top , Bo auto jest wystrojone i jeździ ale buduje NG i nie ma miejsca na rzeźby
h/k, digifant z ABK jest pisany pod silnik R4, blizej do modyfikacji masz drogą digifanta z transportera, albo postawienia EFI na dec-u badz EE3+ w zaleznosci od pieniązków, dec w zupelnosci wystarczy silnikowi n/a , bo ma w zasadzie wystarczająco opcji ktore sa w stanie obsłuzyc NG , jedynie czego nie ma, to wyjsc na cewki pasywne, ale uklad w NG wystarcza przy dobrych świecach i kablach, obecnie mam takowy wtrysk w samochodzie, i NG moim zdaniem dopiero pokazuje pazury, bo jeżdzilem porobionym NG na k jecie, ale nie przemawiał do mnie dół ktory był mułowaty i nie tylko w tym jednym egzemplarzu, DEC daje możliwość dogrania zaplonu za pomocą mapy , mozna i bez tego ale zaplon niestety stoi i nie ma wplywu na kąt zaplonu co odbija sie na osiągach, DEC daje również wiele możliwości co do zmiany wtrysków, i latwiej go wysterować, przewaga polega tez na tym, że w zasadzie do strojenia drogowego wystarczy laptop, ktos kto ma pojecie jak działa AFR i jakie wartosci maja byc zachowane, szerokopasmówka i wskaźnik AFR, i mozna robic remapy, wgrywac kilka map w sterownik i bawic sie aż padnie motor z digifantem juz sie tak nie da dosc dużo spedzam czasu przy samochodzie i wprowadzam co chwila jakieś zmiany które póki co idą na plus niż w drugą strone, a NG nadaje sie do tego doskonale, bo ma bardzo duzo rozwiazań technicznych , które ułatwiają wspołprace ze sterownikiem zewnętrzym
Noi w zasadzie ostatni askpekt , to cena bo i ile digifant z t4 to rar, o tyle efi jestes w stanie skleic do kupy sam,
[ Dodano: 2018-11-05, 19:42 ]
drumilehu, wiem, i napisze, bo w zasadzie jestem ciekaw ile kostuje taka listwa, chociaż w sumie sama listwa mnie nie ratuje bo do tego trzeba reulator cisnienia paliwa, w moim przypadku 4 bary , przewody i wtryski pod tą listwe
Noi w zasadzie ostatni askpekt , to cena bo i ile digifant z t4 to rar, o tyle efi jestes w stanie skleic do kupy sam,
[ Dodano: 2018-11-05, 19:42 ]
drumilehu, wiem, i napisze, bo w zasadzie jestem ciekaw ile kostuje taka listwa, chociaż w sumie sama listwa mnie nie ratuje bo do tego trzeba reulator cisnienia paliwa, w moim przypadku 4 bary , przewody i wtryski pod tą listwe
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Jak się zostawi sterownik zapłonu z NG + zrobi konwersje sygnału przepływomierza na map sensor to zapłon będzie chodził jak w oryginale. Nawet bez sygnału przepływomierza będzie jakaś regulacja po obrotach ale bez regulacji na obciążenie.kamil199x pisze:bez tego ale zaplon niestety stoi i nie ma wplywu na kąt zaplonu co odbija sie na osiągach
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Zapłon praktycznie nie ma wpływu na AFR. Zapłon stroi się słuchając spalania stukowego specjalnym sprzętem czy jak niektórzy po taniości tylko mikrofonem wrzuconym pod maskę. Do tego można by hamownią (drogową) sprawdzać rezultaty regulacji. Jeszcze nie wiadomo czy fabryczny czujnik nie cofa zapłonu i dopiero zastuka, gdy skończy się możliwość cofania z fabrycznego czujnika czy dopiero się nie pojawi. Najlepiej by było jakby się dało vagiem zobaczyć kiedy ECU zaczyna cofać zapłon.kamil199x pisze:ale do tego potrzebny jest afr, zeby widziec zachowanie mieszanki podczas regulacji zaplonu,
Jarewa, wiem, o tym, ale i tak musze miec w moim przypadku afr-a, bo mam ciut inaczej usawiony komputer, i musze zrobic pelny remap mapy VE
[ Dodano: 2018-11-07, 10:40 ]
maciek889, no niestety, vaga nie podepniesz pod NG przynajmniej 90-tki, bo sie nie da ze wzgledu na system kodow migowych, Bo próbowałem i vagiem i delphi. Z obserwacji lampą na nie zablokowanym steroniku NG, jest lekki odchył wartości , ale oscylucje on w granicach 1 do 2 stopni i na tym sie konczy, mialem problem bo komórka w DEC była ustawiona źle, i pojawiał sie problem z mocą i czasem wtrysku, bo po pewnym czasie jazdy, nagle auto dostało za dużo paliwa i kopciło jak diesel tracąc moc, po konsultacji z kim trzeba, sami tworcy byli w szkodu , ze w takiej konfiguracji to zostało wystrojone, bo komórka mnożyła wtryski x2 czyli auto miało parametry wtryskowe i czas lania jak V10, przez co też był problem z mapą zapłonu bo przy jej budowie NG konczyło przy 4500 z czarną chmurą z tyłu
[ Dodano: 2018-11-07, 10:40 ]
maciek889, no niestety, vaga nie podepniesz pod NG przynajmniej 90-tki, bo sie nie da ze wzgledu na system kodow migowych, Bo próbowałem i vagiem i delphi. Z obserwacji lampą na nie zablokowanym steroniku NG, jest lekki odchył wartości , ale oscylucje on w granicach 1 do 2 stopni i na tym sie konczy, mialem problem bo komórka w DEC była ustawiona źle, i pojawiał sie problem z mocą i czasem wtrysku, bo po pewnym czasie jazdy, nagle auto dostało za dużo paliwa i kopciło jak diesel tracąc moc, po konsultacji z kim trzeba, sami tworcy byli w szkodu , ze w takiej konfiguracji to zostało wystrojone, bo komórka mnożyła wtryski x2 czyli auto miało parametry wtryskowe i czas lania jak V10, przez co też był problem z mapą zapłonu bo przy jej budowie NG konczyło przy 4500 z czarną chmurą z tyłu
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Nie nie rozumiesz mnie wiec powiem inaczej to że ty lampą sprawdzałeś odchyłki nic nie znaczy bo sprawdzałeś statycznie gdzie silnik nie miał oporów.
A ja się pytam jak sprawdziłeś/sprawdzisz kiedy silnik był obciążony 100%? mapa zapłonu to nie tylko temperatura, czujnik stukowy i moc zadana, ale tez i czas prędkości tłoka moc aktualna. Maciek wspomniał o tym wyżej.
A ja się pytam jak sprawdziłeś/sprawdzisz kiedy silnik był obciążony 100%? mapa zapłonu to nie tylko temperatura, czujnik stukowy i moc zadana, ale tez i czas prędkości tłoka moc aktualna. Maciek wspomniał o tym wyżej.
Jarewa, LOGI, każda jedna usterka która wychodzi w samochodzie jest pakowana i wysyłana do analizy do ottomotive, gdzie wraca email zwrotny z podpowiedziami, sam robie z tym samochodem ogarniam tez innym, ale niestety nie jestem alfą i omegą i do wilu rzeczy sie przyznaję , że poprostu nie wiem co i jak zrobić
[ Dodano: 2018-11-08, 12:20 ]
Jarewa, Bo w zasadzie silnika NG nikt nie robi na moj sposób, wiec mam utrudnioną sytacje Bo modyfikacje N/A pochłaniają wiele wiecej czasu, o pieniązkach nie mowie, niz np sam swao 1.8T i jego modyfikacje Aczkolwiek, ludzie którzy zbdudowali mocną serię NG poprostu siedzą gdzieś z boku albo nie chcąc nic mówiec zwlaszcza za darmo
[ Dodano: 2018-11-08, 12:20 ]
Jarewa, Bo w zasadzie silnika NG nikt nie robi na moj sposób, wiec mam utrudnioną sytacje Bo modyfikacje N/A pochłaniają wiele wiecej czasu, o pieniązkach nie mowie, niz np sam swao 1.8T i jego modyfikacje Aczkolwiek, ludzie którzy zbdudowali mocną serię NG poprostu siedzą gdzieś z boku albo nie chcąc nic mówiec zwlaszcza za darmo