[B4 2.8 AAH] logi - proszę o analizę i pomoc
[B4 2.8 AAH] logi - proszę o analizę i pomoc
Witam,
Samochód Audi 80 B4 z motorem 2.8 AAH
Błędów brak.
Problem w tym, że silnik nierówno pracuje. Tak lekko kuleje. Nie wiem czy to kwestia cewek, sond czy przepływki.
Poniżej wrzucam link do logów dynamicznych przepływki.
Mam nadzieję, że dobrze to robię hehe
W razie czego piszcie to poprawię
http://vaglogi.pl/log-019_011_876QlkN.html
http://vaglogi.pl/log-019_011_Xbw5i.html
Samochód Audi 80 B4 z motorem 2.8 AAH
Błędów brak.
Problem w tym, że silnik nierówno pracuje. Tak lekko kuleje. Nie wiem czy to kwestia cewek, sond czy przepływki.
Poniżej wrzucam link do logów dynamicznych przepływki.
Mam nadzieję, że dobrze to robię hehe
W razie czego piszcie to poprawię
http://vaglogi.pl/log-019_011_876QlkN.html
http://vaglogi.pl/log-019_011_Xbw5i.html
maciek889, mam jakieś dane z sondami ale to postaram się jutro bądź we wtorek zrobić i zamieścić bo nie wiem czy kumpel jutro da radę (on ma program). Najlepiej zrobię wszystkie bloki na jałowym i podczas jazdy. Będziecie mieli lepszy pogląd. Wychodzi na to, że moje B4 pokazuje 19 bloków pomiarowych bo dalsze już pokazują error.
Jeśli chodzi o nierówną pracę to jest na jałowym a przyspieszanie też nieraz jest dziwne, ciągnie potem jest moment tak jakby się zawiesił a dopiero po chwili ciągnie dalej.
Ponadto kiedyś przy ok 4200obr/min wyraźnie czuć było jak dostawał dodatkowego kopa i darł jak szalony a od pewnego czasu przyspieszanie jest równomierne, tzn nie ma tego zrywu który kiedyś był wyraźnie odczuwalny.
[ Dodano: 2018-12-04, 17:32 ]
maciek889, jest aktualizacja.
Wrzucam wszystkie bloki.
Mam nadzieję, że ktoś coś z tego zrozumie i podpowie co jest źle i na co zwrócić uwagę.
Statyczne:
http://vaglogi.pl/log-000_001_002_1XHT1a.html
http://vaglogi.pl/log-003_004_005_uo3BY1.html
http://vaglogi.pl/log-006_007_008_IW03s.html
http://vaglogi.pl/log-009_010_011_43G5gzN.html
http://vaglogi.pl/log-012_013_014_lgLZl.html
http://vaglogi.pl/log-015_016_017_vZFGY.html
http://vaglogi.pl/log-018_019_MWMCOO.html
Dynamiczne:
http://vaglogi.pl/log-000_001_002_7p67FF.html
http://vaglogi.pl/log-003_004_005_05Rln.html
http://vaglogi.pl/log-006_007_008_IPFYJTj.html
http://vaglogi.pl/log-009_010_011_YCUVvo6.html
http://vaglogi.pl/log-012_013_014_B12euR.html
http://vaglogi.pl/log-015_016_017_0G8Q9X.html
http://vaglogi.pl/log-018_019_443QE8B.html
Ponadto wymieniłem dzisiaj wężyki podciśnienia ponieważ gdy gruszkę wciskałem to przy powrocie łychać było syczenie na końcu wężyka, gdy wężyk wypiąłem i zatkałem palcem syczenia nie było ale gruszka powoli i tak wracała do pozycji 0. Wymieniłem wężyki podciśnień ale nadal słychać syczenie. Jakieś lewe powietrze może się dostawać? Skoro syczy przy powrocie tzn, że jest nieszczelność, której chyba nie powinno być tak?
Jeśli chodzi o nierówną pracę to jest na jałowym a przyspieszanie też nieraz jest dziwne, ciągnie potem jest moment tak jakby się zawiesił a dopiero po chwili ciągnie dalej.
Ponadto kiedyś przy ok 4200obr/min wyraźnie czuć było jak dostawał dodatkowego kopa i darł jak szalony a od pewnego czasu przyspieszanie jest równomierne, tzn nie ma tego zrywu który kiedyś był wyraźnie odczuwalny.
[ Dodano: 2018-12-04, 17:32 ]
maciek889, jest aktualizacja.
Wrzucam wszystkie bloki.
Mam nadzieję, że ktoś coś z tego zrozumie i podpowie co jest źle i na co zwrócić uwagę.
Statyczne:
http://vaglogi.pl/log-000_001_002_1XHT1a.html
http://vaglogi.pl/log-003_004_005_uo3BY1.html
http://vaglogi.pl/log-006_007_008_IW03s.html
http://vaglogi.pl/log-009_010_011_43G5gzN.html
http://vaglogi.pl/log-012_013_014_lgLZl.html
http://vaglogi.pl/log-015_016_017_vZFGY.html
http://vaglogi.pl/log-018_019_MWMCOO.html
Dynamiczne:
http://vaglogi.pl/log-000_001_002_7p67FF.html
http://vaglogi.pl/log-003_004_005_05Rln.html
http://vaglogi.pl/log-006_007_008_IPFYJTj.html
http://vaglogi.pl/log-009_010_011_YCUVvo6.html
http://vaglogi.pl/log-012_013_014_B12euR.html
http://vaglogi.pl/log-015_016_017_0G8Q9X.html
http://vaglogi.pl/log-018_019_443QE8B.html
Ponadto wymieniłem dzisiaj wężyki podciśnienia ponieważ gdy gruszkę wciskałem to przy powrocie łychać było syczenie na końcu wężyka, gdy wężyk wypiąłem i zatkałem palcem syczenia nie było ale gruszka powoli i tak wracała do pozycji 0. Wymieniłem wężyki podciśnień ale nadal słychać syczenie. Jakieś lewe powietrze może się dostawać? Skoro syczy przy powrocie tzn, że jest nieszczelność, której chyba nie powinno być tak?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Na logach wygląd wszystko w miarę dobrze korekty z sonda nie są bardzo duże więc przepływomierz nie powinien mocno oszukiwać (dla pełnego obrazu dobrze by było nagrać grupę 004 ze jazdy ale spokojniejsze). Może przepływ powietrza za mały bo tylko 100 g/s co by wychodziło pobór powietrza jak silnik 120KM ile miałeś obrotów jak przyspieszałeś do tych 140km/h?
Patrząc na korekty z sond to przepływomierz raczej nie oszukuje tylko możliwe że silnik nie zaciąga tyle powietrza ile powinien (zatkany dolot, wydech, problem mechaniczny jak rozrząd).
Patrząc na korekty z sond to przepływomierz raczej nie oszukuje tylko możliwe że silnik nie zaciąga tyle powietrza ile powinien (zatkany dolot, wydech, problem mechaniczny jak rozrząd).
Co masz na myśli o pisząc o powrocie? Sprawdzałeś na odpalonym czy zgaszonym silniku? Bo jak gruszka nie dostaje podciśnienia to jest łączona z atmosferą przez elektrozawór aby mogła zaciągnąć powietrza się się cofnąć.paquito88 pisze:Skoro syczy przy powrocie tzn, że jest nieszczelność, której chyba nie powinno być tak?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
To tak będzie jeśli zaworek nie będzie zasilany. To wtedy gruszka jest łączona z atmosferą aby się cofnęła. Najlepiej by było zaraz po zgaszeniu odpalić test przez vaga albo kabelkami zasilić elektrozawór. Wtedy się sprawdzi przy okazji czy zasobnik podciśnienia ma wystarczająco podciśnienia aby utrzymać siłownik na czas przyspieszania (wtedy silnik nie generuje podciśnienia w kolektorze, chyba że jest mechaniczna vacuum pompa).paquito88 pisze: Przez powrót mam na myśli to, że gdy wcisnę gruchę do środka to potem wraca ona do pozycji początkowej.
To pewnie by wyszło lepiej z tym przepływem jeśli byś pociągnął do 5500-6000 obr/min. Na jakichś logach sprzed roku ktoś dociągnął do 130 tylko tak logował że nie widać na jakich obrotach: http://vaglogi.pl/log-019_010_005_24sPQ49.html
[ Dodano: 2018-12-05, 19:11 ]
Nie wiem czy twój samochód nie pracuje teraz na mapie pod słabsze (mniej oktanowe) paliwo, bo w grupach 012-014 masz wszędzie map 2. Wg. informacji dla wczesnego AAH https://www.audifans.net/ftopict-34568.html to jest mapa pod słabsze paliwo (ciekawe czy u ciebie zadziała na vagu single reading, bo tam pod 12 jest ta informacja które może pasować do opisu ze strony). Możliwe że czujniki spalania stukowego masz na wymarciu albo coś grzechocze za głośno w silniku czy to mechanicznie czy to spalanie detonacyjne przez rozgrzany nagar w komorach spalania lub świecach. Było kilka przypadków na forum gdzie wymiana stukowców pomogła. Dobrze by było porównać kąt wyprzedzenia zapłonu ze sprawnym AAH tylko też lepiej z późniejszego rocznika, bo nie wiem czy odczyta to się z grupy 000 jaka jest tylko dostępna we wczesnych 2.8.
maciek889, co do mapy to zauważyłem właśnie zmianę bo na początku pokazywało map1 a po pewnym czasie wszędzie było już map2. I się zastanawiałem właśnie o co chodzi, od czego zależy ta zmiana.
Co do stukowców, kilka dni temu gdy auto było podłączone to błędów było brak. Wczoraj podczas gdy podłączyliśmy vcds nagle pokazał się błąd czujnika stukowego 2 bodajże g66 chyba o ile dobrze pamiętam. Świece wczoraj wykręcałem i ładnie są wypalone, suche.
Przymierzę się do zmiany obu stukowców. Pewnie też niedługo cewki zmienię na nowe. te pewnie pamiętają jeszcze montaż w fabryce. Może następne będą sondy. Jeśli wymiana stukowców pomoże to reszta w przyszłym roku już a jeśli po zmianie stukowców poprawy nie będzie to jeszcze w tym roku zrobię kolejny krok.
[ Dodano: 2018-12-05, 23:12 ]
Właśnie problem taki jest, że nigdzie blisko na podkarpaciu nie widzę żadnego B4 AAH chyba, że jest ale właściciel nie udziela się na forum. Wiesz tak by móc się spotkać, przejechać tym drugim, porównać.
Co do stukowców, kilka dni temu gdy auto było podłączone to błędów było brak. Wczoraj podczas gdy podłączyliśmy vcds nagle pokazał się błąd czujnika stukowego 2 bodajże g66 chyba o ile dobrze pamiętam. Świece wczoraj wykręcałem i ładnie są wypalone, suche.
Przymierzę się do zmiany obu stukowców. Pewnie też niedługo cewki zmienię na nowe. te pewnie pamiętają jeszcze montaż w fabryce. Może następne będą sondy. Jeśli wymiana stukowców pomoże to reszta w przyszłym roku już a jeśli po zmianie stukowców poprawy nie będzie to jeszcze w tym roku zrobię kolejny krok.
[ Dodano: 2018-12-05, 23:12 ]
Właśnie problem taki jest, że nigdzie blisko na podkarpaciu nie widzę żadnego B4 AAH chyba, że jest ale właściciel nie udziela się na forum. Wiesz tak by móc się spotkać, przejechać tym drugim, porównać.
Jeżeli już lepsze paliwo to tylko i wyłącznie V-Power Racing z Shella. Jedyne pewne paliwo o zwiększonej liczbie oktanowej. A ma ją na poziomie 100 oktanów.PieterB pisze:Może trzeba by było 98 spróbować z jedno tankowanie, hmm
Temat sprawdzony gdy jeździłem na codzień wybrednym w kwestii paliwowej autem z dwoma turbinkami pod maską.
Pewien pomysł mam. Po tym co maciek889, pisał, że samochód może nie dostawać tyle powietrza ile potrzebuje zacząłem sprawdzać dolot od filtra powietrza, filtr zmieniłem przy okazji i eureka, przecież ja mam blosa. LPG jest odłączone i prawdopodobnie przegroda w blosie nie działa, za chwilę pójdę to jeszcze sprawdzić wzrokowo.
Zdjęcie poglądowe
https://www.google.pl/search?q=blos&sou ... 3AQN69V7LM:
ta przegroda w środku jeśli okaże się, że nie działa bo przecież LPG jest odłączone to będę musiał tylko znaleźć rurę do dolotu i sprawdzić jak będzie latać auto mając czysty przelot powietrza do przepustnicy.
[ Dodano: 2018-12-08, 12:59 ]
PieterB, właśnie raz na jakiś czas latem tankowałem 98 ale powiem Ci, że jakiejś wyraźnej różnicy nie odczułem. Może faktycznie trzebaby spróbować jakiś VPower ale mimo wszystko auto powinno latać też dobrze na 95
Zdjęcie poglądowe
https://www.google.pl/search?q=blos&sou ... 3AQN69V7LM:
ta przegroda w środku jeśli okaże się, że nie działa bo przecież LPG jest odłączone to będę musiał tylko znaleźć rurę do dolotu i sprawdzić jak będzie latać auto mając czysty przelot powietrza do przepustnicy.
[ Dodano: 2018-12-08, 12:59 ]
PieterB, właśnie raz na jakiś czas latem tankowałem 98 ale powiem Ci, że jakiejś wyraźnej różnicy nie odczułem. Może faktycznie trzebaby spróbować jakiś VPower ale mimo wszystko auto powinno latać też dobrze na 95
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
aha, tak pytałem,paquito88 pisze:[ Dodano: 2018-12-08, 12:59 ]
PieterB, właśnie raz na jakiś czas latem tankowałem 98 ale powiem Ci, że jakiejś wyraźnej różnicy nie odczułem. Może faktycznie trzebaby spróbować jakiś VPower ale mimo wszystko auto powinno latać też dobrze na 95
Map 1 jest dla 98, a map 2 jest na 95 - z tego co wyczytałem
Uuu to teraz zgłupiałem. Gdy robiliśmy pomiary to na początku była map1 a później zmieniło się wszystko na map2 i tak już zostało. Czy to normalne?
[ Dodano: 2018-12-08, 14:47 ]
No nic, improwizowany dolot założony, już bez żadnych przeszkód powietrze może płynąć do silnika. Jutro jeszcze jadę w trasę i pewnie do świąt mnie nie będzie więc dopiero przed nowym rokiem coś dłubnę dalej. Narazie w trasie będę miał czas na przemyślenia
W każdym razie póki co dzięki Panowie zamelduję się końcem miesiąca 😊
[ Dodano: 2018-12-08, 14:47 ]
No nic, improwizowany dolot założony, już bez żadnych przeszkód powietrze może płynąć do silnika. Jutro jeszcze jadę w trasę i pewnie do świąt mnie nie będzie więc dopiero przed nowym rokiem coś dłubnę dalej. Narazie w trasie będę miał czas na przemyślenia
W każdym razie póki co dzięki Panowie zamelduję się końcem miesiąca 😊
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
No chyba przycinanie się klapki to znana wada blosa, sporo osób zaleca aby go smarować od czasu do czasu aby silnik nie strzelił od ubogiej mieszanki.
Właśnie przełączanie się tą drugą mapę może oznaczać że silnik uznał że jedziesz na benzynie 95 oktanów (bo pod nią jest ta druga mapa, choć pewnie dzisiejsza benzyna 95 jest lepsza niż 95 z początku lat 90). A jak wcześniej pisałem jakie mogą być przyczyny ewentualnie jeszcze można dodać za ubogą mieszankę choć sondy pokazują, że przynajmniej jest bogaciej niż 14.7.
Gaz masz na chodzie? Można sprawdzić czy na lpg też będzie przełączać mapę.
Zależne od obrotów bo często stuka sobie zawór oparów paliwa.paquito88 pisze: Słychać systematyczne stukanie.
Właśnie przełączanie się tą drugą mapę może oznaczać że silnik uznał że jedziesz na benzynie 95 oktanów (bo pod nią jest ta druga mapa, choć pewnie dzisiejsza benzyna 95 jest lepsza niż 95 z początku lat 90). A jak wcześniej pisałem jakie mogą być przyczyny ewentualnie jeszcze można dodać za ubogą mieszankę choć sondy pokazują, że przynajmniej jest bogaciej niż 14.7.
Gaz masz na chodzie? Można sprawdzić czy na lpg też będzie przełączać mapę.