Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 tdi ]Zawór n75 - odcina za wczesnie

ODPOWIEDZ
Zielak86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 12 lis 2018, 22:53

[B4 1.9 tdi ]Zawór n75 - odcina za wczesnie

Post autor: Zielak86 » 15 gru 2018, 21:24

Witam wszystkich!



Auto 1z pierburg ma wtryski afn oraz komp 16bit od Muniora.
Wszystkie podcisnienia wymienione na nowe razem z zawórem pierburga n75.

Mam problem ze zbyt wczesnym zbijaniem doładowania. Na podłączonym zaworze zbija cisnienie od 0.8, na bypassie zbija troche wczesniej.
Gdy odłacze gruszke nabija jak szalona do 1.7, ale nie da sie tak jeździc bo cisnienie jest wieksze niz zadane maks 1.3.
Sztanga skręcona na maksa szczelnie domyka WG.



Jak wspominałem zawór jest nowy ori podłączony zgodnie z instrukcją.

Czy ktoś z was spotkał sie z takim problemem?

Czy to może byc wina uszkodzonej gruszki WG ?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 15 gru 2018, 21:41

Zielak86 pisze:Wszystkie podcisnienia wymienione na nowe razem z zawórem pierburga n75.
A na starym n75 co się dzialo ? Bo jeżeli to samo ,to raczej nie jest wina zaworu n75.
Zielak86 pisze:Sztanga skręcona na maksa szczelnie domyka WG.
Sztanga nie moze być "skręcona na max "...ma szczelnie domykać ,ale nie może byc skęcona do końca gwintu
Zielak86 pisze:Jak wspominałem zawór jest nowy ori podłączony zgodnie z instrukcją.
Zdarząją się błedne instrukcje ,wiec opisz jak masz podlaczone ,albo wrzuć tu tą obrazkową instrukcję .Prwidłowe podlaczenie to wężyk z cisnieniem z dolotu wychodzący z turbiny idzie do metalowego kóćca n75 , z gruszki idzie do bocznego wyjścia z n75 ...trzeci węzyk ,ten od góry n75 jest najmniej istotny i nawet jak nie jest podłaczony to n75 dziala prawidlowo ,ale powinien siedzieć w wężu miedzy przepływką a wejsciem do turbiny
Ostatnio zmieniony 15 gru 2018, 21:52 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 15 gru 2018, 21:49

Tak ma być.

Nie można sztangi skręcać na max , bo nie zbije Ci cisnienia i nie będzie zgadzało się ze specyfikacją.

Obrazek

Obrazek

Zielak86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 12 lis 2018, 22:53

Post autor: Zielak86 » 15 gru 2018, 22:48

Na starym n75 nie chodził w ogole , zawór był zastany na amen, przy próbie czyszczenia rozpadł sie na kawałki..

Nowy zawór podłączony tak jak opisaliście:
metalowy dolny do turbo
boczny do gruszki
góra do filtra

Sztange skreciłem celowo dosyc mocno bo na takim ustawieniu przy podłączonym n75 pompuje najlepiej, choc i tak odcina jak wspomniałem przy 0.8-0.9

Dodam tylko ze EGR został usuniety całkowice i posiadam kolektor z awx.

Gruszka po podaniu cisnienia z kompresora wysuwa sie około 10-15mm i płynnie wraca po odpuszczeniu cisnienia. Klapka WG nie jest zapieczona i nie zacina sie.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 15 gru 2018, 23:30

Sztange skreciłem celowo dosyc mocno bo na takim ustawieniu przy podłączonym n75 pompuje najlepiej, choc i tak odcina jak wspomniałem przy 0.8-0.9
Coś masz tu ewidentnie nie halo ...Nie ma opcji zeby odcinalo przy 0,9 bara ...nawet na ori sterowniku .Log dynamiczny 011 z doladowaniem w czasie jazdy zrób do momentu aż odetnie ,wrzuc na vaglog i podaj link

Zielak86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 12 lis 2018, 22:53

Post autor: Zielak86 » 16 gru 2018, 10:20

Zrobie logi i wrzuce linka.

Moze nie wyraziłem sie jasno mowiąc że odcina.
Miałem na mysli ze na podlaczonym n75 turbo pompuje maks 0.8-0.9 , wiec zwór otwiera za wczesnie klapke WG.


Przeszukałem wczoraj neta w poszukiwaniu zasad działania n75, ale nie znalazłem info na jakiej podstawie ( oprócz czujnika ciśnienia )sterownik daje sygnał na n75. Moze warto sprawdzic inne czujniki/instalacje el ?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 16 gru 2018, 13:46

Zielak86 pisze:Przeszukałem wczoraj neta w poszukiwaniu zasad działania n75, ale nie znalazłem info na jakiej podstawie ( oprócz czujnika ciśnienia )sterownik daje sygnał na n75.
Steruje na podstawie wskazań z mapsensora ,który odczytuje cisnienie w dolocie dla kompa . Komp wysterowuje n75 masą czyli minusem ,ale nie jest to sterowanie zero jedynkowe ,czyli właczył -wyłaczył ,tylko na zasadzie % wypełnienia impulsu ,czyli bardzo dokładnie ....taze gruszka i jej ciąglo nie może być ani zbyt lekko ,ani zbyt mocno naciągniete .Zasada ustawienia dociągniecia klapy WG jest prosta ...ciegło powinno być ustawione tak żeby zamykało szczelnie z 2-3 mm zapasu naciągu na sprężynie gruszki ...czyli przykrecajac gruszkę ze wspornikim powinno być wyrażnie widać że ciągło jest minimalnie naciągane.N75 oczywiscie też musi być ori ,bo widziałem juz jakieś podróby nówki ,które od samego poczatku zaniżały doładowanie

Zielak86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 12 lis 2018, 22:53

Post autor: Zielak86 » 29 gru 2018, 13:56

Witam ponownie

Przesyłam logi dynamiczne z podpiętym n75 oraz z log z wypiętym przewodem od gruszki.

Logu z odpietym przewodem gruszki nie dokonczyłem bo bałem sie ze od przeładowania cos sie uszkodzi.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 29 gru 2018, 16:15

To jest prosty układ regulacji , tylko n75 i gruszka .Jak WG domkniete i cieglo gruszki ustawione z grubsza jak nalezy ,to winny moze być tylko n75 ....to ze jest nowy nie znaczy ze nie może być niesprawny ...rózne cuda się zdarzają ...innej opcji tu nie widze .Załóż inny ,przełóż od kogoś na próbę , bo nic innego nikt tu nie wymyśli

Zielak86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 12 lis 2018, 22:53

Post autor: Zielak86 » 30 gru 2018, 11:31

Nie mam znajomych z 1zetem :/

Moze ktoś z was mieszka niedaleko Jaworzna i może użyczyć n75 do sprawdzenia ?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 30 gru 2018, 12:58

Może być też nowsze trochę AHU , pod warunkiem że jeszcze posiada taką wtyczkę jak u nas.

Zielak86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 12 lis 2018, 22:53

Post autor: Zielak86 » 12 sty 2019, 23:08

Witam ponownie,

Problem rozwiązany.
Nowy N75 był wadliwy..do tego gruszka cała w oleju w srodku.

Wymieniony komplet gruszka i N75 i wszystko działa jak trzeba :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl