[B4 1.9 tdi ]Zawór n75 - odcina za wczesnie
[B4 1.9 tdi ]Zawór n75 - odcina za wczesnie
Witam wszystkich!
Auto 1z pierburg ma wtryski afn oraz komp 16bit od Muniora.
Wszystkie podcisnienia wymienione na nowe razem z zawórem pierburga n75.
Mam problem ze zbyt wczesnym zbijaniem doładowania. Na podłączonym zaworze zbija cisnienie od 0.8, na bypassie zbija troche wczesniej.
Gdy odłacze gruszke nabija jak szalona do 1.7, ale nie da sie tak jeździc bo cisnienie jest wieksze niz zadane maks 1.3.
Sztanga skręcona na maksa szczelnie domyka WG.
Jak wspominałem zawór jest nowy ori podłączony zgodnie z instrukcją.
Czy ktoś z was spotkał sie z takim problemem?
Czy to może byc wina uszkodzonej gruszki WG ?
Auto 1z pierburg ma wtryski afn oraz komp 16bit od Muniora.
Wszystkie podcisnienia wymienione na nowe razem z zawórem pierburga n75.
Mam problem ze zbyt wczesnym zbijaniem doładowania. Na podłączonym zaworze zbija cisnienie od 0.8, na bypassie zbija troche wczesniej.
Gdy odłacze gruszke nabija jak szalona do 1.7, ale nie da sie tak jeździc bo cisnienie jest wieksze niz zadane maks 1.3.
Sztanga skręcona na maksa szczelnie domyka WG.
Jak wspominałem zawór jest nowy ori podłączony zgodnie z instrukcją.
Czy ktoś z was spotkał sie z takim problemem?
Czy to może byc wina uszkodzonej gruszki WG ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
A na starym n75 co się dzialo ? Bo jeżeli to samo ,to raczej nie jest wina zaworu n75.Zielak86 pisze:Wszystkie podcisnienia wymienione na nowe razem z zawórem pierburga n75.
Sztanga nie moze być "skręcona na max "...ma szczelnie domykać ,ale nie może byc skęcona do końca gwintuZielak86 pisze:Sztanga skręcona na maksa szczelnie domyka WG.
Zdarząją się błedne instrukcje ,wiec opisz jak masz podlaczone ,albo wrzuć tu tą obrazkową instrukcję .Prwidłowe podlaczenie to wężyk z cisnieniem z dolotu wychodzący z turbiny idzie do metalowego kóćca n75 , z gruszki idzie do bocznego wyjścia z n75 ...trzeci węzyk ,ten od góry n75 jest najmniej istotny i nawet jak nie jest podłaczony to n75 dziala prawidlowo ,ale powinien siedzieć w wężu miedzy przepływką a wejsciem do turbinyZielak86 pisze:Jak wspominałem zawór jest nowy ori podłączony zgodnie z instrukcją.
Ostatnio zmieniony 15 gru 2018, 21:52 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Na starym n75 nie chodził w ogole , zawór był zastany na amen, przy próbie czyszczenia rozpadł sie na kawałki..
Nowy zawór podłączony tak jak opisaliście:
metalowy dolny do turbo
boczny do gruszki
góra do filtra
Sztange skreciłem celowo dosyc mocno bo na takim ustawieniu przy podłączonym n75 pompuje najlepiej, choc i tak odcina jak wspomniałem przy 0.8-0.9
Dodam tylko ze EGR został usuniety całkowice i posiadam kolektor z awx.
Gruszka po podaniu cisnienia z kompresora wysuwa sie około 10-15mm i płynnie wraca po odpuszczeniu cisnienia. Klapka WG nie jest zapieczona i nie zacina sie.
Nowy zawór podłączony tak jak opisaliście:
metalowy dolny do turbo
boczny do gruszki
góra do filtra
Sztange skreciłem celowo dosyc mocno bo na takim ustawieniu przy podłączonym n75 pompuje najlepiej, choc i tak odcina jak wspomniałem przy 0.8-0.9
Dodam tylko ze EGR został usuniety całkowice i posiadam kolektor z awx.
Gruszka po podaniu cisnienia z kompresora wysuwa sie około 10-15mm i płynnie wraca po odpuszczeniu cisnienia. Klapka WG nie jest zapieczona i nie zacina sie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Coś masz tu ewidentnie nie halo ...Nie ma opcji zeby odcinalo przy 0,9 bara ...nawet na ori sterowniku .Log dynamiczny 011 z doladowaniem w czasie jazdy zrób do momentu aż odetnie ,wrzuc na vaglog i podaj linkSztange skreciłem celowo dosyc mocno bo na takim ustawieniu przy podłączonym n75 pompuje najlepiej, choc i tak odcina jak wspomniałem przy 0.8-0.9
Zrobie logi i wrzuce linka.
Moze nie wyraziłem sie jasno mowiąc że odcina.
Miałem na mysli ze na podlaczonym n75 turbo pompuje maks 0.8-0.9 , wiec zwór otwiera za wczesnie klapke WG.
Przeszukałem wczoraj neta w poszukiwaniu zasad działania n75, ale nie znalazłem info na jakiej podstawie ( oprócz czujnika ciśnienia )sterownik daje sygnał na n75. Moze warto sprawdzic inne czujniki/instalacje el ?
Moze nie wyraziłem sie jasno mowiąc że odcina.
Miałem na mysli ze na podlaczonym n75 turbo pompuje maks 0.8-0.9 , wiec zwór otwiera za wczesnie klapke WG.
Przeszukałem wczoraj neta w poszukiwaniu zasad działania n75, ale nie znalazłem info na jakiej podstawie ( oprócz czujnika ciśnienia )sterownik daje sygnał na n75. Moze warto sprawdzic inne czujniki/instalacje el ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Steruje na podstawie wskazań z mapsensora ,który odczytuje cisnienie w dolocie dla kompa . Komp wysterowuje n75 masą czyli minusem ,ale nie jest to sterowanie zero jedynkowe ,czyli właczył -wyłaczył ,tylko na zasadzie % wypełnienia impulsu ,czyli bardzo dokładnie ....taze gruszka i jej ciąglo nie może być ani zbyt lekko ,ani zbyt mocno naciągniete .Zasada ustawienia dociągniecia klapy WG jest prosta ...ciegło powinno być ustawione tak żeby zamykało szczelnie z 2-3 mm zapasu naciągu na sprężynie gruszki ...czyli przykrecajac gruszkę ze wspornikim powinno być wyrażnie widać że ciągło jest minimalnie naciągane.N75 oczywiscie też musi być ori ,bo widziałem juz jakieś podróby nówki ,które od samego poczatku zaniżały doładowanieZielak86 pisze:Przeszukałem wczoraj neta w poszukiwaniu zasad działania n75, ale nie znalazłem info na jakiej podstawie ( oprócz czujnika ciśnienia )sterownik daje sygnał na n75.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
To jest prosty układ regulacji , tylko n75 i gruszka .Jak WG domkniete i cieglo gruszki ustawione z grubsza jak nalezy ,to winny moze być tylko n75 ....to ze jest nowy nie znaczy ze nie może być niesprawny ...rózne cuda się zdarzają ...innej opcji tu nie widze .Załóż inny ,przełóż od kogoś na próbę , bo nic innego nikt tu nie wymyśli
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko