Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep
Sklep Bestdrive

[B4 2.0 ACE] Ubytek całego oleju spod podstawy filtra

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Radek_ES
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 19 gru 2018, 09:58
Lokalizacja: Gdańsk

[B4 2.0 ACE] Ubytek całego oleju spod podstawy filtra

Post autor: Radek_ES » 19 gru 2018, 10:06

Witam!

Ostatnio jadąc do pracy swoją 80 b4 Quattro w wersji Competition z silnikiem 2.0 AEC 140km, zaczęła mi migać kontrolka oleju. Pomyślałem, że może być ciutke mało, więc chciałem zjechać za 100 metrów na stację i uzupełnić.

Niestety, gdy otworzyłem maskę, zobaczyłem, ze zgubiłem cały olej ( silnik nie zaczał klepać jeszcze), który uciekł na pierwszy rzut oka spod podstawy filtra oleju (chłodniczki).
Pytanie, czy ktoś miał w/w problem? Oraz od jakiego auta z grupy VAG pasuje filtr oleju, ewentualnie chłodniczka?

Z góry dziękuję i pozdrawiam! :)

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4801
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 19 gru 2018, 11:02

Pewnie uszczelka między chłodnicą oleju a podstawą filtra pękła. Typowa rzecze i sklepy w mojej okolicy mają zawsze je na miejscu.

Radek_ES
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 19 gru 2018, 09:58
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Radek_ES » 19 gru 2018, 11:17

Tak mi się właśnie wydawało, że będzie tam normalna uszczelka, ale wolałem się upewnić :)

Dziękuje!

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5513
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 19 gru 2018, 11:38

Przy takich temperaturach guma robi się twarda i niestety często dzieje się tak zimową porą.
Dlatego nie należy lekceważyć kontrolki ciśnienia oleju.

Radek_ES
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 19 gru 2018, 09:58
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Radek_ES » 19 gru 2018, 12:00

Nie nie, ja muszę mieć w aucie wszystko na TIP-TOP zrobione, zapytałem po prostu dla samej pewności, żeby nie musieć jeżdzić dwa razy do sklepu po uszczelkę :D

[ Dodano: 2018-12-19, 12:00 ]
Panowie to pytanko jeszcze, jakim olejem ją zalać? Poprzedni właściciel nie bardzo o nią dbał, bo w bagażniku znalazłem olej "Norauto" 5W30. Firmowo na pewno kupię lepszy, pytanie o to, czy lać dalej 5W30 czy zmienić?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5513
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 19 gru 2018, 12:14

Jesli chcesz to mozesz od razu wymienić i uszczelke podstawy filtra oleju , tylko tą cieńką blaszkę trzeba smarować masą dirko lub reinzosil i zostawić na noc do wyschnięcia.
Jeśli na takim oleju jeżdziła to można ponownie zalać ten 5w30.

Radek_ES
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 19 gru 2018, 09:58
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Radek_ES » 19 gru 2018, 12:21

Tak wymienię wszystko jednocześnie, żeby mieć spokój :)
I zostawię taki olej skoro taki był.

Dziękuje za odpowiedzi i pomoc!

Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 375
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

Post autor: xRead » 21 gru 2018, 00:17

Niczym tej blaszki nie smarować ... Odtłuścić powierzchnię oraz skręcić równomiernie kluczem dynamometrycznym

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5513
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 21 gru 2018, 00:37

xRead pisze:Niczym tej blaszki nie smarować ... Odtłuścić powierzchnię oraz skręcić równomiernie kluczem dynamometrycznym
No niestety mi pociekło olejem po pierwszym odpaleniu silnika.
Ta blaszka jest zbyt cieńka , teraz juz nie składam jej na sucho , tylko na reinzosil.
Oryginalna uszczelka podstawy była firmy elring i wygladała coś w podobie jak są wykonane uszczelki kolektora wydechowego, więc była o wiele , wiele grubsza niż ten chłam który jest sprzedawany teraz.

Kogutiru
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 172
Rejestracja: 17 gru 2017, 20:07
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 AGG+lpg
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Kogutiru » 21 gru 2018, 10:32

Jak wymieniałem uszczelke metalowa miedzy blokiem a podstawą filtra oleju to również na sucho i nic nie leci ważny jest moment dokręcenia. śrubę z kanalem olejowym bądź nakrętkę zależy co puści szybciej którą przykrecamy chłodniczkę również dokręcamy momentem

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl