Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ACE] Ubytek całego oleju spod podstawy filtra

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Radek_ES
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 19 gru 2018, 09:58
Lokalizacja: Gdańsk

[B4 2.0 ACE] Ubytek całego oleju spod podstawy filtra

Post autor: Radek_ES » 19 gru 2018, 10:06

Witam!

Ostatnio jadąc do pracy swoją 80 b4 Quattro w wersji Competition z silnikiem 2.0 AEC 140km, zaczęła mi migać kontrolka oleju. Pomyślałem, że może być ciutke mało, więc chciałem zjechać za 100 metrów na stację i uzupełnić.

Niestety, gdy otworzyłem maskę, zobaczyłem, ze zgubiłem cały olej ( silnik nie zaczał klepać jeszcze), który uciekł na pierwszy rzut oka spod podstawy filtra oleju (chłodniczki).
Pytanie, czy ktoś miał w/w problem? Oraz od jakiego auta z grupy VAG pasuje filtr oleju, ewentualnie chłodniczka?

Z góry dziękuję i pozdrawiam! :)

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 19 gru 2018, 11:02

Pewnie uszczelka między chłodnicą oleju a podstawą filtra pękła. Typowa rzecze i sklepy w mojej okolicy mają zawsze je na miejscu.

Radek_ES
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 19 gru 2018, 09:58
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Radek_ES » 19 gru 2018, 11:17

Tak mi się właśnie wydawało, że będzie tam normalna uszczelka, ale wolałem się upewnić :)

Dziękuje!

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 19 gru 2018, 11:38

Przy takich temperaturach guma robi się twarda i niestety często dzieje się tak zimową porą.
Dlatego nie należy lekceważyć kontrolki ciśnienia oleju.

Radek_ES
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 19 gru 2018, 09:58
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Radek_ES » 19 gru 2018, 12:00

Nie nie, ja muszę mieć w aucie wszystko na TIP-TOP zrobione, zapytałem po prostu dla samej pewności, żeby nie musieć jeżdzić dwa razy do sklepu po uszczelkę :D

[ Dodano: 2018-12-19, 12:00 ]
Panowie to pytanko jeszcze, jakim olejem ją zalać? Poprzedni właściciel nie bardzo o nią dbał, bo w bagażniku znalazłem olej "Norauto" 5W30. Firmowo na pewno kupię lepszy, pytanie o to, czy lać dalej 5W30 czy zmienić?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 19 gru 2018, 12:14

Jesli chcesz to mozesz od razu wymienić i uszczelke podstawy filtra oleju , tylko tą cieńką blaszkę trzeba smarować masą dirko lub reinzosil i zostawić na noc do wyschnięcia.
Jeśli na takim oleju jeżdziła to można ponownie zalać ten 5w30.

Radek_ES
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 19 gru 2018, 09:58
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Radek_ES » 19 gru 2018, 12:21

Tak wymienię wszystko jednocześnie, żeby mieć spokój :)
I zostawię taki olej skoro taki był.

Dziękuje za odpowiedzi i pomoc!

Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 375
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

Post autor: xRead » 21 gru 2018, 00:17

Niczym tej blaszki nie smarować ... Odtłuścić powierzchnię oraz skręcić równomiernie kluczem dynamometrycznym

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 21 gru 2018, 00:37

xRead pisze:Niczym tej blaszki nie smarować ... Odtłuścić powierzchnię oraz skręcić równomiernie kluczem dynamometrycznym
No niestety mi pociekło olejem po pierwszym odpaleniu silnika.
Ta blaszka jest zbyt cieńka , teraz juz nie składam jej na sucho , tylko na reinzosil.
Oryginalna uszczelka podstawy była firmy elring i wygladała coś w podobie jak są wykonane uszczelki kolektora wydechowego, więc była o wiele , wiele grubsza niż ten chłam który jest sprzedawany teraz.

Kogutiru
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 172
Rejestracja: 17 gru 2017, 20:07
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 AGG+lpg
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Kogutiru » 21 gru 2018, 10:32

Jak wymieniałem uszczelke metalowa miedzy blokiem a podstawą filtra oleju to również na sucho i nic nie leci ważny jest moment dokręcenia. śrubę z kanalem olejowym bądź nakrętkę zależy co puści szybciej którą przykrecamy chłodniczkę również dokręcamy momentem

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl