Cześć.
Mam problem z piszczeniem jak 'gwizdek' kurna mojego zimnego silnika 1.8T. Jeśli jest temperatura -2, -4 a nawet 0 z odpaleniem zimnego silnika... z obrotami ok 2500 słyszę dość ostro piszczenie koło katalizatora, turbiny. Silnik działa bez problemu. Jeśli auto odpalone stoi, ok 5-8 minut przestaje piszczeć. Jeśli jeżdżę 60, 80km/h, dość dłużej piszczy, pewnie jest 'wiatr', zima w silniku.
Co to może być?. Plis.
Mój film. Posłuchajcie dokładnie od 0:30 sek.
https://www.youtube.com/embed/mk3DjPeFGsk
Andrzej Doc - moje auta.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- Doc
- Administrator
- Posty: 4643
- Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Kontakt:
Kurdę nie mam już siły... zobaczcie.
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic ... 1#p1702051
Czy ma być płukanie oleju/silnika? Kolor oleju OK, nie jest czarny. Jeździłem ok 400 km po zmianie. Zawsze 10w40.
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic ... 1#p1702051
Czy ma być płukanie oleju/silnika? Kolor oleju OK, nie jest czarny. Jeździłem ok 400 km po zmianie. Zawsze 10w40.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- Doc
- Administrator
- Posty: 4643
- Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Kontakt:
Wiecie co... poprosiłem przyjaciela w L-wie który ma stetoskop diagnostyczny. Wpadł na mój parking, dawałem buta 2500 /2700 obr i... turbina cichutka. Prawdopodobnie piszczy łożysko w alternatorze lub (bardziej) ze sprężarką. Ponieważ jest +5C na dworze... dość szybko przestało piszczeć. Kupiłem stetoskop za 15 zł. W poniedziałek powinienem mieć. Będę próbował.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 68
- Rejestracja: 19 mar 2009, 20:30
- Imię: Dawid
- Lokalizacja: Proszowice
Hej. Olej 10w40 nie jest do tego silnika kup płukankę liqui moly (w tym białym opakowaniu) i po płukaniu zalej olejem liqui moly Synthoil High Tech 5W40, ja mam taki teraz, wcześniej był shell 10w60, po płukaniu i zmianie oleju silnik o wiele ciszej chodzi, a ten 10w40 co masz jest nieodpowiedni do silników z turbo
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- Doc
- Administrator
- Posty: 4643
- Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Kontakt:
Cześć.
Dziękuję za pomoc, odpowiedzi, naprawy.
Auto A6 C5 musiałem sprzedać.
Zamykam temat poza "historią", własnym archiwum.
a) 2007r: Audi 80 B4 (zima i lato)
archiwum-zdjec/audi-80-doc-sesja-zima-2007-t934.html
archiwum-zdjec/doc-lato-2007-gadzety-on ... t5513.html
b) 2008r: Vw Passat B5
archiwum-zdjec/vw-passat-by-doc-t12732.html
c)
2009r: Toyota Avensis
archiwum-zdjec/avensis-ii-t25-doc-t32537.html
Dziękuję za pomoc, odpowiedzi, naprawy.
Auto A6 C5 musiałem sprzedać.
Zamykam temat poza "historią", własnym archiwum.
a) 2007r: Audi 80 B4 (zima i lato)
archiwum-zdjec/audi-80-doc-sesja-zima-2007-t934.html
archiwum-zdjec/doc-lato-2007-gadzety-on ... t5513.html
b) 2008r: Vw Passat B5
archiwum-zdjec/vw-passat-by-doc-t12732.html
c)
2009r: Toyota Avensis
archiwum-zdjec/avensis-ii-t25-doc-t32537.html