Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2,8 AAH] Przewody podciśnienia

Wszystko co tyczy się silników V6
seba1025
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 435
Rejestracja: 29 lip 2007, 23:29
Lokalizacja: z kąd koła nisą

Post autor: seba1025 » 12 lip 2011, 00:33

IC69 pisze:Michał

Niebieski - od elektrozaworu przy filtrze powietrza (króciec prostopadły), do gruszki od skracania dolotu.

:roll:

do czego ten elektrozaworek jest? bo mój wydaje dziwne dzwieki :/ i gdzieś ko niego przepuszcza powietrze...

[ Dodano: 2011-07-12, 12:38 ]
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Jeszcze jakiegos elementu fotki porobić?

UFOtm
Moderator
Moderator
Posty: 1240
Rejestracja: 23 lis 2006, 00:23
Imię: Michał
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: UFOtm » 13 lip 2011, 22:15

:arrow: wszystko wrociło do normy - dzięki "chłopaki".

Tak jak myslalem ten zaworek (zolto czarny) przy grodzi wymienilem podpialem tam dyfer (zolty krociec) i zasilanie podcisnienia z kolektora ssacego poprzez trojnik. Druga odnoga trojnika to klima. Teraz wszystko dziala jak nalezy.
2.8 AAH >>> 4.2 AHC

rekrut76
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 28 wrz 2013, 07:13
Lokalizacja: Katowice

Post autor: rekrut76 » 22 paź 2013, 08:39

Siemka odgrzeję trochę temat u mnie ta gruszka się w ogóle nie przesuwa
No i dziś próbowałem z tym walczyć wydrukowałem ten schemat i dalej jestem z tego głupi na tym niebieskim wężyku nie pojawia się podciśnienie za to na tym dyndającym żółtym który nie wiem gdzie ma iść i sobie tylko dynda w powietrzu jest podciśnienie ale na wolnych obrotach.
Czy jest ktoś kto mógłby mi z tym pomóc z okolic ślaska chetnie podjadę bo ja chyba nie dam sobie z tym rady
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Medison
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 92
Rejestracja: 10 lut 2012, 06:39
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Medison » 22 paź 2013, 10:14

na 3 zdieciu jest taki czrny zaworek obok tego czrno niebieskiego ja mialem walniety ufo mi sprzedal 2 i na niebieskim sie zrobilo podcisnienie mozesz zobaczyc na krotko wypnij ten zawor i podepnij bez niego

rekrut76
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 28 wrz 2013, 07:13
Lokalizacja: Katowice

Post autor: rekrut76 » 22 paź 2013, 14:17

A ten żółty ma dyndac w powietrzu ?

viper370
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 198
Rejestracja: 21 paź 2009, 16:41

Post autor: viper370 » 12 gru 2014, 00:05

Żółty idzie do akumulatora podciśnienia.
Podczep go tak jak na czwartym zdjęciu.

Awatar użytkownika
Dynia1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 73
Rejestracja: 12 wrz 2009, 09:58

Post autor: Dynia1990 » 25 lut 2016, 15:49

Jeżeli mogę zapytać, tak poza konkursem, do czego służy ten zawór na pierwszym zdjęciu? (chodzi mi o post na początku tematu). Pytam, ponieważ w moim silniku ABK też mam taki zaworek i nie wiem w jakim celu jest. Dodam, że w aucie jest automatyczny klimatronik

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4659
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 25 lut 2016, 18:28

To badziewie montowane u niemców aby silnik zaczął spełniać wyższą normę spalin czy coś takiego. W polskich warunkach jego jedyną rolą jest sprawianie kłopotów.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

paquito88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 184
Rejestracja: 29 wrz 2016, 09:05
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: paquito88 » 22 gru 2018, 17:24

Pozwólcie, że odgrzeję kotlet i poruszę sprawę mojego podciśnienia.

Wczoraj zabrałem się za ten temat ale czau było niewiele. Z racji posiadanego drugiego kolektora rozebrałem go i sprawdziłem jak w środku to wygląda i jak to pracuje.

Wreszcie poszedłem do mojego auta. Pierwsze co zauważyłem to trochę różnic w podłączeniu podciśnień względem schematów z forum.

Zamieszczę filmik byście mogli dokładnie obejrzeć. Może być słabo widać ale myślę, że wtajemniczeni będą wiedzieli gdzie co idzie. W razie czego odpowiem na pytania.

Druga sprawa, wężyk idący do gruchy miał 4mm i trochę luźno nachodził na nią, odłączyłem go na drugim końcu, wcisnąłem gruszkę i zatkałem wężyk, okazało się, że gruszka wraca do pozycji zerowej. Tak chyba nie powinno być więc znalazłem mniejszy wężyk 3,2mm i po jego założeniu i powtorzeniu eksperymentu, gruszka pozostaje wciśnięta przy zatkaniu wężyka z drugiego końca czyli nieszczelności nie ma. Zmontowałem ale nadal nie czuć tego kopa powyżej 4tys obr/min.

Reszta wężyków jest podpięta solidniej ale mogę jeszcze zająć się zmianą ich na mniejsze średnice.

Póki co, proszę zerknijcie na filmik, który obrazuje jak wygląda podłączenie u mnie.




Na końcu widać przewód od gruchy, idzie on do zaworka leżącego niżej, ciężko go pokazać dokładnie bo miejsca mało, zatem dodam zdjęcie poglądowe (zaznaczam, że nie moje). Wchodzi od dołu a wyjście z tego zaworka od czoła jest zaślepione (zaznaczone na żółto).

Obrazek

Będę wdzięczny za wszelkie uwagi i dobre rady.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4659
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 22 gru 2018, 18:46

paquito88 pisze:Na końcu widać przewód od gruchy, idzie on do zaworka leżącego niżej, ciężko go pokazać dokładnie bo miejsca mało, zatem dodam zdjęcie poglądowe (zaznaczam, że nie moje). Wchodzi od dołu a wyjście z tego zaworka od czoła jest zaślepione (zaznaczone na żółto).
Tak ma być. To nawet nie jest zaślepienie tylko osłona przed poprochami aby nie zatkały tego króćca. To tędy gruszka od klapek zasysa sobie powietrze aby wrócić na pozycji spoczynkowej.
Tak jak masz podłączone to powinno działać, choć chyba w oryginale podciśnienie jest wpięte w zawór zwrotny na wężu serwa a nie trójnikiem z regulatora ciśnienia benzyny.
Jeszcze sprawdź w którą stronę przepuszcza powietrze ten niebiesko-czarny zawór zwrotny. I dobrze by było sprawdzić ten elektrozawór.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

paquito88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 184
Rejestracja: 29 wrz 2016, 09:05
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: paquito88 » 22 gru 2018, 18:56

maciek889, elektrozawór ten duży masz na myśli tak? Czy ten zaślepiony z jednej strony ze zdjęcia?
Wiesz może jakie powinny być właściwe jego wartości?

Ten niebiesko czarny hmm rozumiem, że odłączyć jedną stronę i sprawdzić czy zasysa czy dmucha powietrzem tak?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4659
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 22 gru 2018, 19:06

Elektrozawór ten "zaślepiony" ze zdjęcia. Najlepiej by było zobaczyć po podaniu zasilanie czy gruszka przełączy dolot. Jak masz szczelny układ to możesz nawet to zrobić zaraz po zgaszeniu silnika bo zasobnik podcienienia (gruszka) powinna trzymać podciśnienie.

Jak zdejmiesz wąż z niebieskiej strony to powinna ona ssać powietrze. Jeszcze by było dobrze na próbę go wyjąć i sprawdzić nawet ustami czy w drugą stronę nie przepuszcza.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

paquito88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 184
Rejestracja: 29 wrz 2016, 09:05
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: paquito88 » 22 gru 2018, 19:35

dzięki za łopatologiczne wyjaśnienie :) postaram się to zrobić w poniedziałek jeśli zdążę :)

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4659
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 22 gru 2018, 23:02

Tylko jak będziesz podawał zasilaniem z boku na elektrozawór od na odłączonej wtyczce najlepiej albo zdobądź sobie taką samą wtyczkę (popularne wtyczki na wtryskiwaczach).
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga